Abstract
Autorzy zwracają uwagę na fakt, że gwałtowny wzrost liczby studentów powoduje konieczność zwrócenia uwagi na wykorzystanie kwalifikacji nauczycieli akademickich. Analizując obciążenia dydaktyczne nauczycieli akademickich (głównie profesorów i doktorów habilitowanych) wybranej uczelni, wskazano na możliwość ich optymalizacji. Ze względu na to, że środki budżetowe przeznaczone na działalność dydaktyczną stanowią około trzech czwartych ogółu wydatków publicznych na szkolnictwo wyższe, a fundusz płac stanowi okło 70% ogółu kosztów szkół wyższych, doskonalenie wykorzystania kwalifikacji nauczycieli akademickich może mieć istotne znaczenie finansowe.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Nauka i Szkolnictwo Wyższe
pages 98 - 111,
ISSN: 1231-0298 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2003
- Bibliographic description:
- Leja K., Szuwarzyński A.: Wykorzystanie kwalifikacji nauczycieli akademickich na przykładzie wybranej uczelni technicznej. // Nauka i Szkolnictwo Wyższe. -., nr. 1(21) (2003), s.98-111
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 102 times
Recommended for you
Ocena możliwości realizacji przez uczelnie techniczne warsztatów teleinformatycznych dla nauczycieli.
- K. Nowicki,
- R. Bogucki,
- T. Gierszewski
- + 3 authors