
mgr Angelica Pegani
Zatrudnienie
- Wykładowca (gościnnie) w Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska
Obszary badawcze
Biogram
Posiada kilkuletnie doświadczenie zawodowe w sektorze prywatnym, pozarządowym oraz w Spółkach Skarbu Państwa. W latach 2020-2024 związana ze spółkami z Grupy PKN ORLEN. W 2020 roku rozpoczęła pracę w Biurze Prasowym Energa S.A., które było odpowiedzialne m. in. przygotowywanie materiałów dla mediów oraz raportów dla właściwego ministerstwa, dystrybucję treści w wybranych kanałach medialnych, podtrzymywanie relacji z mediami, prowadzenie biura prasowego, współorganizację konferencji prasowych, monitoring mediów i zarządzanie kryzysowe. Od lutego 2021 pełniła funkcję zastępcy dyrektora Departamentu Marketingu w Grupie Lotos S.A., które było odpowiedzialne za budowanie, kształtowanie i realizację spójnej strategii marketingowej oraz sponsoringowej, koordynację całokształtu zagadnień związanych z działaniami marketingowymi oraz wspierającymi markę, w tym realizację polityki komunikacji marketingowej. Następnie, pełniła tożsame stanowisko w PKN ORLEN. W latach 2022-2024 pełniła funkcję szefa Biura Komunikacji i rzecznika prasowego w Rafineria Gdańska Sp. z o.o. (spółka joint venture z 70% udziałów należących do Orlen oraz 30% do Aramco). Odpowiadała m. in. za budowę biura komunikacji, przygotowanie i prowadzenie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej we współpracy z Aramco i ORLEN w sprawie modelu biznesowego, nadzór nad prawidłowym przepływem informacji pomiędzy Aramco, ORLEN i Rafinerią Gdańską, wdrożenie procedur i procesów konsolidacyjnych obu inwestorów, nadzór nad spójnością komunikacyjną w strukturach Rafinerii Gdańskiej oraz zarządzanie komunikacją zewnętrzną do interesariuszy związaną z działalnością rafinerii. Jest autorką i współautorką kilku monografii, rozdziału w monografii oraz artykułów opublikowanych w recenzowanych materiałach naukowych. Uczestniczyła w kilkudziesięciu konferencjach ogólnopolskich i międzynarodowych. W toku kształcenia ukończyła szereg warsztatów, kursów i szkoleń. Współpracowała z instytucjami naukowymi oraz była członkiem kilku eksperckich paneli i komitetów doradczych. Prowadziła wykłady z zakresu przywództwa w ramach cyklicznych spotkań pt. „Spotkania Nauki z Biznesem” na Politechnice Gdańskiej. Była prowadzącą program poświęcony postawom przywódczym dla kadry kierowniczej wyższego szczebla na studiach MBA. Prowadziła warsztaty branżowe z zakresu przywództwa i roli lidera w przedsiębiorstwie, ze studentami z Ukrainy, Portugalii oraz Chin. Jako wykładowca akademicki prowadziła zajęcia dydaktyczne z Dziennikarstwa, Komunikacji i Zarządzania na Uniwersytecie Gdańskim oraz Politechnice Gdańskiej. Członek organizacji branżowych, m.in.: Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej (PTKS), Polskiego Towarzystwa Naukowego Marketingu (PNTM), European Academy of Management (EURAM) oraz European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA). Laureatka kilku nagród, wyróżnień oraz odznaczenia honorowego.
Zainteresowania naukowo-badawcze
- Zarządzanie komunikacją i marketingiem w przedsiębiorstwie
- Zarządzanie w podmiotach z branży energetyczno-paliwowo-gazowej
- Zarządzanie międzynarodowymi zespołami w przedsiębiorstwie produkcyjno-usługowym
- Przywództwo oraz rola lidera w przedsiębiorstwie Polskim oraz Międzynarodowym
- Zarządzanie Fundacjami, Organizacjami oraz NGOs
wyświetlono 9953 razy