Krzysztof Leja - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 125

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2011
  • Zarządzanie paradoksami strategicznymi na uniwersytecie

    Napięcia strategiczne, zwane paradoksami, pojawiają się w każdej organizacji, w tym również we współczesnym uniwersytecie. Autor artykułu, opierając się na pracy B. de Wita i R. Meyera , podejmuje próbę identyfikacji paradoksów strategicznych w uniwersytecie a także wskazania, jak zarządzać nimi. Autor stara się pokazać, że zarządzanie zidentyfikowanymi paradoksami strategicznymi pozwoli rozwiązać złożone problemy związane z zarządzaniem...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2010
  • A socially responsible university - an attempt to approach the system

    It is the author's thesis that social responsibility of university is an integrated system of both knowledge management (KM), quality management (QM) and organizational development (OD) processes. The author determined that the university "bond" is an institutional culture (IC). An integrated system is the way to create university an open system co-operated and co-opetited with stakeholders. The stakes are high in game - both students...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Jakość administracji publicznej na przykładzie Urzędu Skarbowego w Tczewie
    Publikacja

    - Rok 2010

    W artykule zaprezentowano wyniki badań dotyczących jakości uług w wybranym urzędzie skarbowym przeprowadzonych za pomoca kwestionariusza ankietowego oraz metody Common Assessment Framework. Wymiki badań pokazały, że US jest placówką nastawioną na zmiany, jednak ich wprowadzanie wymaga czasu i znacznego zaangażowania, przede wszystkim kierownictwa, oraz wsparcia ze strony pracowników. Ponadto większą wagę powinno się zwrócić na...

  • Najlepszy student - czy dobry pracownik
    Publikacja

    - Rok 2010

    W artykule, będacym skrótem opracowania opublikowanego w czasopiśmie e-mentor nr 3(35)2010, autorzy na podstawie przeprowadzonych badań starają się wykazać tezę, że studenci osiągający najwyższe oceny w trakcie studiów nie są osobami, które są najbardziej skłonne do dzielenia się swoją wiedzę, bowiem osiąganie wysokiej średniej ocen nie jest tożsame z otwartością na dzielenie się wiedzą. Takie stwierdzenie pozwala przypuszczać,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Po co administracji publicznej zarządzanie? Propozycja dydaktyczna
    Publikacja

    - Rok 2010

    Celem opracowania było przedstawienie motywów, które zdecydowały o wprowadzaniu problematyki elementów zarządzania na studium podyplomowe adresowane dla prcowników instytucji administracji publicznej. W artykule przybliżono tematykę zajęć - cztery moduły tematyczne: konkurencyjność i jakość, elementy marketingu, podstawy zarządzania wiedzą, elementy zarządzania publicznego - oraz stosowane metody dydaktyczne.

  • Wyniki w nauce a postrzeganie i praktykowanie dzielenia się wiedzą wśród uczniów i studentów
    Publikacja

    - e-mentor - Rok 2010

    Dzielenie się wiedzą i jej rozpowszechnianie to kluczowe procesy decydujące o przewadze konkurencyjnej organizacji, a posiadanie wiedzy nie gwarantuje sprawnej realizacji wspomnianych procesów. Dlaczego wobec tego pracownicy tak niechętnie wymieniają się tą wartością niematerialną, której przecież im nie ubywa? Czy są oceniani za posiadanie wiedzy, czy również za dzielenie się nią? Czy pracownicy, którzy wcześniej, w trakcie nauki,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2009
  • Determinanty zarządzania uniwersytetami w Polsce
    Publikacja

    - Rok 2009

    Autor pokazuje wpływ regulacji prawnych dotyczšcych szkolnictwa wyższego na doskonalenie funkcjonowania współczesnych uczelni, ilustrujšc go modelem equalizera uniwersyteckiego. W konkluzji stwierdza, że analiza czynników wpływajšcych na zarzšdzanie uniwersytetem powinna być prowadzona przed przystšpieniem do zmian regulacji prawnych oraz w przekonaniu, że uniwersytety to instytucje, którymi nie można zarzšdzać w oderwaniu od współczesnych...

  • Doskonalenie relacji uniwersytetu z otoczeniem na przykładzie wybranych uczelni technicznych
    Publikacja

    - Rok 2009

    Autor stawia tezę, że implementacja modelu potrójnej spirali (triple helix), budowania ścisłych, wzajemnych relacji uczelni z otoczeniem będzie sprzyjać doskonaleniu zarządzania wiedzą w uniwersytecie i jego ewolucji w kierunku organizacji opartej na wiedzy i realizacji trzeciej misji uczelni. Autor przedstawia opinie rektorów wybranych uczelni technicznych o roli konwentów, których jednš z ról jest urzeczywistnianie trzeciej misji...

  • Jaka władza rektora uczelni publicznej?
    Publikacja

    - e-mentor - Rok 2009

    Jak rektorzy polskich publicznych uczelni technicznych postrzegają swoją władzę? Czy należałoby ją wzmocnić ustawowo? Czy tradycyjne przywiązanie do kolegialności w podejmowaniu decyzji nie utrudnia zarządzania w warunkach szybkich zmian w otoczeniu systemowym uczelni? Czy zasadne jest podjęcie dyskusji nad doskonaleniem modelu zarządzania uczelniami publicznymi? To pytania, na które stara się odpowiedzieć autor opracowania, opierając...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Social responsibility of universities - the example of AGH University of Science and Technology
    Publikacja

    - e-mentor - Rok 2009

    The key question here is how to achieve a symbiotic relationship between the university and its environment. The evolution of the Polish higher education system since 1990 shows how the mutual relations between the university and its surroundings may change over time. The conclusions published in the OECD report on higher education are juxtaposed with the description of the status quo of the Polish universities and compared with...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego : 2010-2020. - [uczestnictwo w realizacji przedsięwzięcia: opracowanie projektu środowiskowego - praca zbiorowa]
    Publikacja

    - Rok 2009

    W ekspertyzach podjęto dwa kluczowe zagadnienia: doskonalenia jakości zarządzania uczelnią oraz społecznej odpowiedzialności uczelni jako instytucji służącej otoczeniu. [1.] W opracowaniach dotyczących jakości przedstawiono różne postrzeganie jakości na gruncie szkoły wyższej, podkreślona znaczeniu budowania kultury jakości uczelni opierającej się na doskonaleniu kultury organizacji, budowaniu zaufania i doskonaleniu komunikacji....

  • Uniwersytet społecznie odpowiedzialny - próba podejścia systemowego. [ wersja polska artykułu rejestrowanego pod nr 86628]

    W artykule postawiono tezę, że uniwersytet społecznie odpowiedzialny to taki, w którym przenikać się będą: rozwójorganizacyjny (OD), doskonalenie procesów zarządzania wiedzą (KM) i doskonalenie zarządzania jakością (QM. Spoiwem uniwersytetu jest jego kultura organizacyjna (instytucjonalna. Uniwersytet społecznie odpowiedzialny tootwarty system współpracujący z otoczeniem, w którym toczy się gra o studenta (słuchacza) oraz o finanse....

  • Uniwersytet społecznie odpowiedzialny - przykład AGH
    Publikacja

    - e-mentor - Rok 2009

    W niniejszym opracowaniu przedstawiono zmiany we wzajemnych relacjach pomiędzy uczelnią a otoczeniem na tle ewolucji szkolnictwa wyższego w Polsce od 1990 roku. Zaprezentowano również wnioski z raportu OECD o szkolnictwie wyższym, które zilustrowano, porównując status quo polskich uczelni z modelem uniwersytetu przedsiębiorczego. Starano się wykazać, że uczelnia społecznie odpowiedzialna jest organizacją służącą otoczeniu i jako...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • [W] : Społeczna rola szkolnictwa wyższego i jego misja publiczna w perspektywie dekady 2010-2020 - Janina Jóźwiak i Roman Z. Morawski. - [raport opracowany na podstawie ekspertyzy]
    Publikacja

    - Rok 2009

    W ekspertyzach podjęto dwa kluczowe zagadnienia: doskonalenia jakości zarządzania uczelnią oraz społecznej odpowiedzialności uczelni jako instytucji służącej otoczeniu. [1.]W opracowaniach dotyczących jakości przedstawiono różne postrzeganie jakości na gruncie szkoły wyższej, podkreślona znaczeniu budowania kultury jakości uczelni opierającej się na doskonaleniu kultury organizacji, budowaniu zaufania i doskonaleniu komunikacji....

Rok 2008
  • Kapitał intelektualny
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu przedstawiono definicję i składniki kapitału intelektualnego a także jego znaczenie dla każdego przedsiębiorstwa. Omówiono wpływ organizacji oraz wielkości przedsiębiorstwa na zarządzanie kapitałem intelektualnym. Wskazano związek KI z pozycją konkurencyjną przedsiębiorstwa.

  • Metodyka kształtowania kapitału intelektualnego osób 50+
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu zaprezentowano potrzeby w zakresie kształtowania kapitału intelektualnego osób 50+ na podstawie badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach branży okrętowej. Opisano metody kształtowania KI, starając się wykazać, że specyfiką kształtowanie KI osób 50+ jest uczenie przez doświadczenie.

  • Organizacyjne tworzenie wiedzy we współczesnym uniwersytecie
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu przedstawiono konwersję wiedzy w uniwersytecie oraz zaproponowano opracowanie programu kształcenia nowego kierunku studiów jako przykład organizacyjnego tworzenia wiedzy.

  • Projektowanie ideału, czyli kilka uwag o strategii szkolnictwa wyższego
    Publikacja

    - Rok 2008

    W artykule pokazano możliwość opracowania strategii uczelni przy wykorzystaniu metody projektowania ideału opisanej przez R. Ackoffa, J. Magidsona i H. Addisona

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Społeczna odpowiedzialność szkoły wyższej
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu zaadoptowano model Wawrzyniaka organizacji słuzšcej otoczeniu do opisu wyższej uczelni. Pokazano kierunek zmian w uczelniach po wprowadzeniu nowych regulacji prawnych z 2005 r.

  • Uniwersytet organizacją służącą otoczeniu
    Publikacja

    - Rok 2008

    W opracowaniu przedstawiono warunki, jakie muszą być spełnione, aby uniwersytet przekształcił się w organizację służącą otoczeniu. Wykorzystując koncepcję Wawrzyniaka, zidentyfikowano oczekiwania interesariuszy uczelni, czynniki (regulatory) wpływające na ewolucję uczelni oraz niezbedne zmiany w organizacji uczelni, polegające na ewolucji uczelni w kierunku organizacji opartej na wiedzy.

  • Wyższa uczelnia jako fraktalna organizacja wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2008

    Autorzy wychodzą z założenia, że uczelnia w warunkach konkurencyjności powinna poszukiwać nowych, niekonwencjonalnych rozwiązań organizacyjnych. W opracowaniu autorzy szkicują koncepcję uczelni jako organizacji opartej na wiedzy oraz analizują możliwości implementacji w uczelni elementów charakterystycznych dla organizacji fraktalnej. Intencją autorów jest poszukiwanie nowych rozwiązań organizacyjnych, jednak podkreślają, że w...

Rok 2007
  • Analiza kierunków rozwoju kształcenia ustawicznego
    Publikacja

    Rozdział wprowadza w ogólne zagadnienia związane z kształceniem ustawicznym. Zostały sformułowane strategie europejskie i polskie określające kierunki rozwoju edukacji ustawicznej. Ważnym aspektem kształtowania systemów kształcenia ustawicznego w Polsce jestwykorzystanie wieloletnich doświadczeń krajów UE. Przedstawiono dobre praktyki związane z kształceniem dorosłych w różnych krajach Europy. Ustalenia zawarte w Strategii rozwoju...

  • Analiza uwarunkowań implementacji rozwiązań prowadzących do realizacji wymagań w zakresie spoełeczeństwa informacyjnego w wybranych krajach
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu na podstawie wielu wskaźników przedstawiono uwarunkowania makroekonomiczne oraz postępy wdrażania idei społeczeństwa informacyjnego w krajach przyjetych do UE w maju 2005 roku. Podkreślono celowość celowoć realizacji idei prof. Cellarego budowania ''Polski Cyfrowej dla Każdego''.

  • Identyfikacja luk w zarządzaniu wiedzą w uczelni publicznej
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu wskazano, że bariery kulturowe i organizacyjne utrudniające wdrażanie zarządzania wiedzą w uczelni prowadzą do powstania luk na poziomie postrzegania, planowania, wdrażania i strategii zarządzania wiedzą. Posługując się modelem luk zarządzania wiedzą opracowanym przez Lin, Yeh i Tseng podjęto próbę opisu tych luk oraz czynników sprzyjających ich minimalizacji w uczelniach. Zdaniem autora jest to warunek konieczny...

  • Identyfikacja wymagań Unii Europejskiej w zakresie budowania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu przedstawiono terminologię opisującą społeczeństwo informacyjne, rys historyczny budowania SI w wybranych krajach oraz wybrane wskaźniki i standardy w zakresie SI na podstawie danych Banku Światowego oraz Eurostatu. W konkluzji stwierdzono, że większość wskażników dla krajów przyjętych do UE w 2004 roku jest zbliżona do tychże dla UE-15.

  • Knowledge organization - Nowy Sącz Business School National Louis University - Case Study
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu przedstawiono ewolucję Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University w kierunku organizacji wiedzy. Pokazo cechy wyrózniajace tej uczelni w zakresie procesu dydaktycznego, zarządzania, struktur organizacyjnych oraz działalności uczelni jako wszechnicy wiedzy. Omówiono projekt miasteczka mulimedialnego, który ma stanowić w niedalekiej przyszłości o sile relacji uczelni z regionem.

  • Kreowanie kultury organizacyjnej w Komendzie Powiatowej Policji w Chojnicach - komunikat z badań
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu podjęto problematykę doskonalenia kultury organizacyjnej wybranej jednostki policji. Przeanalizowano wyniki przeprowadzonych badań oraz zaproponowano rozwiązania sprzyjające ewolucji wybranej jednostki policji w kierunku organizacji wiedzy.

  • Organizational creation of knowledge in universities
    Publikacja

    - Rok 2007

    Autor wykorzystuje model Nonaki i Takeuchiego do opisu organizacyjnego wiedzy w uczelni. Przedstawia kolejne elementy procesu organizacyjnego tworzenia wiedzy w uczelni - socjalizację, eksternalizację, kombinację oraz internalizację. Szczegółowo omawia te procesy na przykładzie opracowywania programu nowego kierunku studiów.

  • University of the future: a fractal oganization of knowledge
    Publikacja

    - Rok 2007

    W opracowaniu przedstawiono wizję uniwersytetu przyszłości jako organizacji fraktalnej. Pokazano cechy wspólne organizacji fraktalnej i uniwersytetu ewoluującego w kierunku organizacji podporzadkowanej wiedzy.

  • Wprowadzenie do zarządzania wiedzą
    Publikacja

    - Rok 2007

    Przedstawiono różne definicje zarzšdzania wiedzš, porównano strategię kodyfikacji i personalizacji,opisano transfer wiedzy w przedsiębiorstwie oraz szeroko omówino bariery wdrażania zarzšdzania wiedzš. W dalszej częci starano się udowodnić tezę, że przekształcanie przedsiębiorstw w organizacje wiedzy jest szansš dla osób 50+ przedstawiajšc model takiej organizacji.

Rok 2006
  • Elastyczność organizacji uczelni jako czynnik sprzyjający konkurencyjności uczelni na rynku usług edukacyjnych
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu przeanalizowano czynniki, zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne, wpływające na doskonalenie relacji z otoczeniem. Czynniki te sprzyjają przekształcaniu uczelni w taki sposób, aby stopniowo stawała się organizacją elastyczną. Autor stara się wykazać, że dążenie do elastyczności antycypacyjnej powinno być celem uczelni. Rosnąca konkurencyjność rynku usług edukacyjnych powoduje, że postulowana przez autora opracowania...

  • Elastyczność studiów dwustopniowych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
    Publikacja

    - Rok 2006

    W komunikacie starano się udowodnić tezę, że zasadniczą cechą studiów dwustopniowych powinna być ich elastyczność. Przemawiają za tym: oczekiwania europejskiego rynku pracy dotyczące absolwentów o szerokich kwalifikacjach, dobre przygotowanie absolwentów studiów I stopnia (innych kierunków niż ekonomiczne) do podjęcia studiów II stopnia na kierunkach ekonomicznych oraz przykład połączenia wiedzy menedżerskiej i inżynierskiej stwarzającej...

  • Ewolucja uczelni w kierunku organizacji wiedzy

    Autor analizuje zmiany zachodzące we współczesnych uczelniach, głównie w zakresie kształtowania kultury organizacyjnej, prowadzące do przekształcenia się uczelni w organizacje podporządkowane wiedzy, szczególnie podkreślając znaczenie kształtowania relacji uczelni z otoczeniem. Rozważania ogólne zilustrowane są przykładami z Wyższej Szkoły Biznesu NLU w Nowym Sączu, w której dostrzec można podejmowanie systemowych działań w kierunku...

  • Kanclerz, czyli kto?
    Publikacja

    - Rok 2006

    W artykule zastanawiano się nad ewolucją zadań administracji uczelnianej w świetle ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym z 2005 r. Koncetrowano się na roli kanclerza oraz metodach doskonalenia uczelnianej administracji.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Organizacja sieciowa uczelni - studium wykonalności
    Publikacja

    - Rok 2006

    W artykule przedstawiono uwarunkowania organizacyjne działalności uczelni w zmieniającym się otoczeniu. Wskazano bariery organizacyjne utrudniające elastyczne funkcjonowanie uczelni. Zaproponowano zmiany w uczelni w kierunku organizacji sieciowej. Sprzyja temu struktura biurokracji profesjonalnej uczelni, przeszkadza opór wobec zmian. W podsumowaniu podkreślono za Clarkiem konieczność podtrzymania i utrwalania zmian w uczelniach.

  • Przedsiębiorcza uczelnia wiedzy : przykład Wyższej Szkoły Biznesu National Louis University w Nowym Sączu
    Publikacja

    - Rok 2006

    Opracowanie stanowi autoryzowany zapis wywiadu przeprowadzonego z rektorem WSB-NLU w Nowym Sączu dr K.Pawłowskim. Wywiad stanowi próbę przybliżenia wizji nowoczenej uczelni wg Pawłowskiego.

  • Uniwersytet przyszłości organizacją fraktalną?
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor proponuje wdrożenie idei organizacji fraktalnej do realiów uniwersytetu, w celu ograniczenia znaczenia barier kulturowych i organizacyjnych i przekształcenia uczelni w kierunku elastycznej organizacji. Takie cechy organizacji fraktalnej jak samoorganizacja, samopodobieństwo, witalność, dynamika i nawigowanie odniesiono do realiów współczenej uczelni wskazując ich znaczenie dla wsparcia rozwoju uczelni w społeczeństwie wiedzy....

  • Uniwersytet: tradycyjny-przedsiębiorczy-oparty na wiedzy
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie transformacji uniwersytetów od modelu klasycznego, przez uniwersytet przedsiębiorczy, do uniwersytetu - organizacji podporządkowanej wiedzy. Pierwsza część zawiera rys historyczny, który jest, zdaniem Autora, bardzo istotny, gdyż pozwala uzmysłowić sobie złożoność czynników mających wpływ na kierunki ewolucji współczesnych uczelni. W drugiej części, odnoszącej się do przyszłości uniwersytetu,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zarządzanie ''środek-góra-dół'' w uczelni
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu przedstawiono propozycję adaptacji modelu zarządzania ''środek - góra - dół'', autorstwa Nonaki i Takeuchiego, do realiów uczelni. Celem autora jest próba wykazania, że model ten korzystnie może wpływać na przepływ wiedzy we współczesnej uczelni określanej przez Mintzberga jako profesjonalna biurokracja. Sprzyja on bowiem w znacznie większym stopniu niż modele ''góra - dół'' i ''dół - góra'' doskonaleniu kultury organizacyjnej...

  • Zarządzanie wiedzą w uczelni publicznej
    Publikacja

    - Rok 2006

    Autor przedstawia uczelnie publiczne jako organizacje, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu społeczeństwa wiedzy oraz współtworzeniu gospodarki opartej na wiedzy. Omawia cechy współczesnej uczelni jako organizacji aspirującej do miana podporządkowanej wiedzy (opartej na wiedzy). Wskazuje na bariery kulturowe i organizacyjne utrudniające przepływ wiedzy w uczelni i proponuje ewolucję uczelni w kierunku organizacji hiperteksto-wej,...

  • Zmiany w uczelni - ku organizacji hipertekstowej
    Publikacja

    - Rok 2006

    W opracowaniu pokrótce przedstawiono wyzwania stające wobec współczesnych uczelni - organizacji aktywnie współtworzących społeczeństwo wiedzy. Uznano, że obecne struktury organizacyjne uczelni nie sprzyjają efektywnemu przepływowi wiedzy. Zaproponowano zorganizowanie uczelni wykorzystując model organizacji hipertekstowej autorstwa Nonaki i Takeuchiego. W konkluzji uznano, że poszukiwanie nowych rozwiązań organizacyjnych w uczelniach...

Rok 2005
  • Administracja uniwersytecka - teraźniejszość i przyszłość
    Publikacja

    - Rok 2005

    Autor, analizując strukturę zatrudnienia w uczelniach publicznych i niepublicznych wskazuje na niejednoznaczność określenia liczby oraz roli pracowników administracji uczelnianej, a zwłaszcza dyrektora administracyjnego (obecnie kanclerza)w wybranych uczelniach. Posta-wiona jest teza, że wprowadzeniu stanowiska kanclerza w uczelni towarzyszyć powinno roz-szerzenie jego kompetencji i zadań niezbędnych w kierowaniu współczesną wyższa...

  • Analiza redystrybucji środków finansowych przeznaczonych na działalność B+R (na przykładzie wybranej uczelni)
    Publikacja

    Autor zwraca uwagę na wyjątkowo niskie finansowanie działalności B+R w Polsce na tle innych krajów nowo przyjętych do UE. Przeprowadza analizę redystrybucji tych skromnych środków w skali Polski oraz na przykładzie konkretnej uczelni. Dostrzega dwa charakterystyczne zjawiska, określona jako asymetrie. Pierwsze-dotyczące podziału tych środków między szkoły wyższe, jednostki badawczo-rozwojowe i placówki PAN. Drugie - dotyczące struktury...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Doskonalenie przepływu wiedzy w wyższej uczelni
    Publikacja

    - Rok 2005

    Celem artykułu jest wskazanie sposobów doskonalenia zarządzania wiedzą w wyższej uczelni. Korzystając z propozycji opisy przepływu wiedzy w organizacji, przedstwionego oprzez K.E.Sveiby'ego, podjęto próbę jego odniesienia do wyższej uczelni. Analizę przeprowadzono w trójkącie relacji nauczyciel akademicki-uczelnia-otoczenie. Zidentyfikowano czynniki sprzyjające przepływowi wiedzy i sposoby ich wykorzystania oraz zagrożenia dla...

  • Doskonalenie wykorzystania wiedzy w organizacji publicznej-przykład Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego
    Publikacja

    - Rok 2005

    W artykule wskazano na ważność oraz zaprezentowano specyfikę zarządzania wiedzą w organizacjach publicznych oraz przedstawiono na przykładzie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego wdrażanie wybranych procesów zarządzania wiedzą. W konkluzji stwierdzono, że obecnie, zgodnie z klasyfikacją w podróży wiedzy zaproponowaną przez KPMG, Urząd znajduje na etapie świadomości, lecz w najbliższym czasie powinien osiągnąć kolejne...

  • Manager - Engineer - the proposal of the Faculty of Management and Economics Gdańsk University of Technology
    Publikacja

    W artykule przedstawiono ofertę edukacyjną Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, wskazując cel kształcenia menedżera o dość szerokiej ogólnej wiedzy inżynierskiej, sylwetkę absolwenta wydziału oraz nowe inicjatywy kształcenia w języku angielskim.

  • Marketing w organizacjach niedochodowych
    Publikacja

    - Rok 2005

    Autor w tynm rozdziale podręcznika prezentuje rolę organizacji niedochodowych (publicznych i pozarządowych) omawiając klasyfikacje i źródła finansowania tych organizacji, ich otoczenie, determinaty marketingu oraz elementy marketingu relacji. Przedstawia też wolontariuszy jako szczególny zasób organizacji niedochodowych oraz przyszłość tych organizacji.

  • Wybrane elementy zarządzania wiedzą w organizacji publicznej na przykładzie Urzędu Miasta Elbląga
    Publikacja

    Autorzy podjęli próbę odpowiedzi na pytanie: jakie znaczenie dla podejmowania optymalnych decyzji ma sposób wykorzystania zasobów wiedzy przez wybrany urząd miejski. Opisano w jaki sposób w Urzędzie Miejskim w Elblągu wiedza jest lokalizowana, pozykiwana, rozwijana i rozpowszechniana oraz zachowywana. W opracowaniu wskazano działania, mające ne celu lepsze wykorzystanie wiedzy, co w efekcie wpłnie na doskonalenie relacji między...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zarządzanie organizacjami niekomercyjnymi - propozycja dydaktyczna dla studentów kierunku zarządzanie i marketing
    Publikacja

    - Rok 2005

    Autor przedstawia cele oraz program przedmiotu Zarządzanie organizacjami niekomercyjnymi, prowadzonego dla studentów kierunku zarządzanie i marketing na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. W programie kształcenia główną uwagę skoncentrowano na wskazaniu studentom rosnącego znaczenia organizacji niekomercyjnych (zarówno publicznych jak i pozarządowych) w Polsce oraz konieczności stopniowego i systemowego wprowadzenia...

  • Zarządzanie wiedzą w urzędzie administracji publicznej - opinie kierowników Urzędu Miejskiegeo w Elblągu
    Publikacja

    W opracowniu zaprezentowano wyniki badań ankietowych dotyczących identyfikacji posiadanych zasobów wiedzy w Urzędzie Miejskim w Elblągu w opinii kierowników wydziałów tego urzędu. Badania wskazały, że wśród respondentów nie brakuje osób otwartych na zmiany oraz przeświadczonych, że wdrożenie elementów zarządzania wiedzą do codziennej praktyki może wpłynąć na doskonalenie wizerunku urzędu oraz wzrost zaufania do urzędu jako organizacji...

wyświetlono 4445 razy