Forum Akademickie - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Forum Akademickie

ISSN:

1233-0930

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2024 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2024
2023 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego 2023
2022 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2021 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2020 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2019 5 Czasopisma spoza wykazu ministerialnego (2019-2022)
2018 0 niepunktowane
2017 0 niepunktowane
2016 0 niepunktowane
2015 0 niepunktowane
2014 0 niepunktowane
2013 0 niepunktowane

Impact Factor:

brak danych

Filtry

wszystkich: 29

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

Rok 2020
  • Zarządzanie danymi badawczymi i ich udostępnianie
    Publikacja

    Zarządzanie danymi badawczymi (Research Data Management) to temat, który jest dyskutowany i przybiera na znaczeniu od wielu lat. Podstawową przesłanką do odpowiedniego zarządzania danymi jest właściwe i efektywne wykorzystywanie publicznych funduszy. Instytucje i organizacje finansujące badania naukowe podkreślają, że fundusze przeznaczane na granty badawcze w dużej mierze się marnują. Dane, będące wynikami prac badawczych, nie...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2002
  • Za co płaci student?
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2002

    Autor wskazuje, że w czasach szybkiego wzrostu liczby studentów można zaobserwować wyraźną asymetrię między udziałem studentów studiów odpłatnych a miejscem wyższej uczelni w rankingu, zwłaszcza wśród uczelni technicznych. Zachowanie odpowiednich proporcji jest niezbędnym warunkiem zapewnienia odpowiedniej jakości kształcenia. Rozwój studiów zaocznych i wieczorowych jest uzależniony od doskonalenia programów.

  • Tajne, poufne, służbowe
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2002

    Autor zauważa, że dane dotyczące funkcjonowania szkolnictwa wyższego są czę-sto niejawne, choć dotyczą sposobu wydatkowania środków publicznych. Autorpostuluje, aby za przykładem Politechniki Śląskiej, inne uczelnie publikowa-ły sprawozdania z działalności w Internecie, co zapewni ich dostepność dlawszystkich zainteresowanych.

  • Świątynia wiedzy czy sprawna organizacja?
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2002

    Autor zauważa, że podstawowym zadaniem wyższej uczelni jest kreowanie otoczenia, a nie jedynie dostosowanie się do niego. W otoczeniu rynkowym wyższe uczelnie oferując różne usługi edukacyjne, badawcze czy eksperckie, powinny ewoluować w kierunku coraz sprawniej funkcjonujących organizacji, nie wyzbywając się atrybutów świątyni wiedzy.

  • Szkolnictwo wyższe we Włoszech
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.

  • Szkolnictwo wyższe w Wielkiej Brytanii
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.

  • Szkolnictwo wyższe w Szwecji
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.

  • Szkolnictwo wyższe w Republice Federalnej Niemiec
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.

  • Szkolnictwo wyższe w Portugalii
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji.

  • Szkolnictwo wyższe w Norwegii
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji

  • Szkolnictwo wyższe w Irlandii
    Publikacja

    Artykuł zawiera opis systemu szkolnictwa wyższego, struktury zarządzania w uniwersytetach, stanowisk akademickich i rozwoju kariery zawodowej, finansowania, płac, ciał pośrednich, struktury studiów i przyznawanych kwalifikacji

  • Pomagamy zabierając
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2002

    Autor wskazuje, że w sytuacji braku środków finansowych z budżetu przeznaczanych na szkolnictwo wyższe, władze uczelni powinny uczynić wszystko, aby nie doprowadziło to do pogłębienia się nierówności edukacyjnych. Biorąc pod uwagę fakt, iż w przypadku funduszu pomocy materialnej realne możliwości pozyskiwania środków, nie obciążających studencką kieszeń są niewielkie, władze uczelni powinny minimalizować koszty pośrednie obciążające...

Rok 2015
  • Trzy misje, trzy ścieżki kariery
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2015

    Współczesna uczelnia ma do wypełnienia trzy misje, z których pierwszą jest kształcenie, drugą działalność naukowo-badawcza, a trzecią kreowanie wzajemnych relacji z otoczeniem, których efektem ma być upowszechnianie i popularyzacja wyników badań oraz ich wdrażanie, w tym komercjalizacja. Trzecia misja ma służyć większemu niż dotychczas angażowaniu się instytucji akademickich w procesy rozwoju społecznego na różnych poziomach: ekonomicznym,...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Na skrzyżowaniu, czy na rondzie
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2015

    Od pewnego czasu obserwuję polaryzację poglądów na temat roli uniwersytetu. Jest ona widoczna zarówno w środowisku akademickim, jak i w jego otoczeniu. Oto kilka przykładów: Wyznawcy krajowych ram kwalifikacji (krk) okopali się na swoich stanowiskach i nie przyjmują do wiadomości opinii znaczącej części środowiska akademickiego, która widzi w krk wyłącznie biurokratyczne uciążliwości. Na szczęście ci pierwsi dostrzegli już pewne...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2003
  • Sztywna elastyczność
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2003

    Autor stawia pytanie czy można sobie wyobrazić studia na różnych poziomach kształcenia, realizowane na różnych kierunkach studiów w ramach wydziału, uczelni czy nawet we współpracy różnych uczelni? Obecnie obowiązujące przepisy sprawiają, że na studia drugiego stopnia można podjąć jedynie na kierunku pokrewnym do kierunku ukończonych studiów zawodowych. W opinii autora jest to sprzeczne z ideą Deklaracji Bolońskiej. Autor postuluje,...

Rok 2016
  • SpongeGrafen podbija nanoświat
    Publikacja

    Interesuje mnie to, jak SpongeGrafen sprawdziłby się jako bioelektroda w bioogniwach paliwowych. Urządzenia te wytwarzają prąd na drodze reakcji chemicznych. Jako paliwo wykorzystują np. glukozę oraz tlen, w które bogate są m.in. płyny ustrojowe i krew człowieka. Takie bioogniwo może więc służyć jako źródło prądu w małych urządzeniach, które można by wszczepić do organizmu człowieka.

Rok 2023
Rok 2021
  • Samorządy i nauka
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2021

    inansowanie nauki w Polsce powinno dążyć do modelu, w którym są trzy źródła funduszy dla nauki: budżet centralny, budżety samorządów terytorialnych oraz przedsiębiorców. Obecnie zwłaszcza trzecie ze źródeł jest relatywnie słabo zaangażowane w rozwój nauki, być może jest to związane częściowo ze zbytnią dominacją budżetu centralnego w finansowaniu naszej nauki. Z kolei dla samorządów wojewódzkich inwestycje w uczelnie powinny być...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2013
  • Newralgiczne odwołania
    Publikacja

    - Forum Akademickie - Rok 2013

    W artykule podniesiono problem znaczenia odwołań w parametryzacji jednostek naukowych, sugerując, aby nie traktować go zbyt biurokratycznie

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 863 razy