OCEAN ENGINEERING - Czasopismo - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

OCEAN ENGINEERING

ISSN:

0029-8018

Dyscypliny:

  • inżynieria lądowa, geodezja i transport (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • inżynieria mechaniczna (Dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych)
  • biotechnologia (Dziedzina nauk ścisłych i przyrodniczych)

Punkty Ministerialne: Pomoc

Punkty Ministerialne - aktualny rok
Rok Punkty Lista
Rok 2024 140 Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024
Punkty Ministerialne - lata ubiegłe
Rok Punkty Lista
2024 140 Ministerialna lista czasopism punktowanych 2024
2023 140 Lista ministerialna czasopism punktowanych 2023
2022 140 Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022)
2021 140 Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022)
2020 140 Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022)
2019 140 Lista ministerialna czasopism punktowanych (2019-2022)
2018 35 A
2017 35 A
2016 35 A
2015 35 A
2014 35 A
2013 35 A
2012 25 A
2011 25 A
2010 27 A

Model czasopisma:

Hybrydowe

Punkty CiteScore:

Punkty CiteScore - aktualny rok
Rok Punkty
Rok 2022 6.6
Punkty CiteScore - lata ubiegłe
Rok Punkty
2022 6.6
2021 6.5
2020 5.6
2019 4.8
2018 4.4
2017 3.7
2016 3.2
2015 2.7
2014 2.9
2013 2.8
2012 2.7
2011 2.6

Impact Factor:

Zaloguj się aby zobaczyć Współczynnik Impact Factor dla tego czasopisma

Filtry

wszystkich: 37

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Czasopism

Rok 2023
Rok 2022
Rok 2021
Rok 2024
Rok 2020
Rok 2016
  • Numerical and experimental propeller noise investigations
    Publikacja
    • S. Kowalczyk
    • J. Felicjancik

    - OCEAN ENGINEERING - Rok 2016

    The standard propeller has been investigated in model scale, using medium size cavitation tunnel. The hydroacoustic characteristics of propellers under different loading conditions have been investigated. Additionally the presented experimental results have been used for the verification of applied numerical approach. During both numerical and experimental analyses non-uniform inflow propeller’s conditions have been adapted. Good...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • On ship roll resonance frequency
    Publikacja

    - OCEAN ENGINEERING - Rok 2016

    The paper deals with the problem of modeling of rolling motion under a variety of excitation parameters. Special emphasis is put on the analysis and prediction of the frequency of the resonant mode of rolling, since it is often an essential issue in terms of motion of a ship related to her safety against capsizing or excessive amplitudes of roll. The research is performed for both free rolling and excited rolling and it is based...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2017
  • Prediction of manoeuvring abilities of 10000 DWT pod-driven coastal tanker
    Publikacja

    This paper aims to present a new approach in the prediction of manoeuvring abilities of pod-driven ships. A new mathematical model of motions based on MMG methodology was developed and a new type of description of forces acting on azimuth drives is presented. Captive model tests of medium-size coastal tanker and pod open water tests were carried out in CTO S.A. (Ship Design and Research Centre S.A.) to obtain hull hydrodynamic derivatives...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Review of ship safety domains: Models and applications

    Ship safety domain is a term which is widely used in research on collision avoidance and traffic engineering among others. Classic ship domains have been compared in multiple reports. However, up till now there has been no work summing up contemporary research in this field. The paper offers a systematic and critical review of the newer ship domain models and related research. It discusses multiple differences in approach to ship...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2018

wyświetlono 1296 razy