Bezczujnikowa identyfikacja uszkodzeń w układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym
Abstrakt
W artykule przedstawiono zakres prac prowadzonych na Politechnice Gdańskiej w zakresie wielofazowych napędów elektrycznych. Pokazano jeden z realizowanych etapów prac - metodę identyfikacji zaburzeń w bezczujnikowym układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym. Do identyfikacji uszkodzeń wykorzystano analizę estymowanego momentu obciążenia. W metodzie nie jest potrzebne instalowanie, żadnych dodatkowych czujników poza czujnikami standardowo instalowanymi w falowniku napięcia do pomiarów prądów i napięć. Przedstawiono zastosowany obserwator momentu obciążenia oraz wyniki badań eksperymentalnych.
Autorzy (7)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (Authors)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XVI SYMPOZJUM ENERGOELEKTRONIKA W NAUCE I DYDAKTYCE strony 1 - 7
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Krzemiński Z., Strankowski P., Guziński J., Morawiec M., Lewicki A., Kostro G. A., Adamowicz M.: Bezczujnikowa identyfikacja uszkodzeń w układzie napędowym z pięciofazowym silnikiem indukcyjnym klatkowym// XVI SYMPOZJUM ENERGOELEKTRONIKA W NAUCE I DYDAKTYCE/ ed. Krzysztof Zawirski Poznań: , 2017, s.1-7
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 229 razy