Bezpieczeństwo statków towarowych w stanach uszkodzonego poszycia w odniesieniu do warunków eksploatacyjnych. Wady probabilistycznego modelu opisu bezpieczeństwa
Abstrakt
Artykuł ten jest poświęcony bezpieczeństwu statków w stanie uszkodzonym. Została w nim przedstawionaanaliza wybranego modelu stanu awaryjnego, polegająca na uszkodzeniu poszycia i wtargnięciu wody dokadłuba statku. W artykule znalazła się krytyka istniejącej metody zawartej w przepisach konwencji SOLAS2009 oceny bezpieczeństwa statków, oraz wnioski z możliwego do zastosowania alternatywnego modelu, któryodpowiada wynikom z tej metody. Konstruowana alternatywa dla metody zawartej w SOLAS 2009 jest przeznaczona do optymalizacjibezpieczeństwa już na etapie projektowym. Jednocześnie w projektowanej metodzie położony został nacisk nałatwość w użyciu dla oficerów na statkach, a nie tylko dla projektantów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 1 - 9,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Piotr S.: Bezpieczeństwo statków towarowych w stanach uszkodzonego poszycia w odniesieniu do warunków eksploatacyjnych. Wady probabilistycznego modelu opisu bezpieczeństwa// Logistyka. -., nr. 9 (2015), s.1-9
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy