ELEMENTY ZARZĄDZANIA OPERACYJNEGO RUCHEM DROGOWYM W MIASTACH - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

ELEMENTY ZARZĄDZANIA OPERACYJNEGO RUCHEM DROGOWYM W MIASTACH

Abstrakt

Zwiększenie rangi zarządzania operacyjnego wynika z nacisków na szeroko rozumianą jakość, ciągłe doskonalenie oraz postrzegania organizacji jako takiej, która może odnieść sukces tylko wtedy, gdy wytwarza produkty, których oczekują klienci. Również w przypadku zarządzania ruchem drogowym w miastach zagadnienie zarządzania operacyjnego nabiera coraz większego znaczenia, gdyż każdy zarządzający ruchem powinien dostarczać produkt który spełnia wymagania i oczekiwania użytkowników dróg. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja elementów składowych i relacji jakie między nimi występują w obszarze zarządzania operacyjnego ruchem drogowym we współczesnym mieście oraz określenie elementów charakterystycznych. Podjęto się to wykonać opierając się na teorii systemów, analizie literatury, studium przypadku i obserwacji praktyki. W artykule przedstawiono zagadnienie zarządzania ruchem drogowym oraz zarządzania operacyjnego według literatury. Następnie dokonano identyfikacji elementów składowych i relacji jakie między nimi występują w obszarze zarządzania operacyjnego ruchem drogowym dla przypadku Gdańska. W wyniku przeprowadzonych badań wskazano charakterystyczne elementy i relacje w obszarze zarządzania operacyjnego ruchem drogowym w miastach oraz określono dalszy kierunek badań.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 656 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego strony 361 - 377,
ISSN: 1897-7480
Język:
polski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Wirkus M., Kusio E.: ELEMENTY ZARZĄDZANIA OPERACYJNEGO RUCHEM DROGOWYM W MIASTACH // Studia Ekonomiczne Regionu Łódzkiego. -., nr. XXIV (2017), s.361-377
Bibliografia: test
  1. Barrett R. (1983), Institution Building for Traffic Management,Washington. otwiera się w nowej karcie
  2. Cempel C. (2008), Teoria i Inżynieria Systemów -zasady i zastosowania myślenia systemowego, Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji -PIB, Radom.
  3. Griffin R. W. (1998), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  4. Kusio E. (2017), Inteligentne wspomaganie zarządzania operacyjnego ruchem drogowym,"Transport Miejski i Regionalny",nr 1/2017, str. 13-18.
  5. Matusiak M. (2015), Zarządzanie strategiczne w dużych miastach w Polsce,"Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny", nr 11, str. 181- 199. otwiera się w nowej karcie
  6. Najwyższa Izba Kontroli (2015), Wystąpienie pokontrolne P/15/034, Warszawa.
  7. Rozporządzenie (2003), Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (z późniejszymi zmianami), Polska.
  8. Ustawa (1985), Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, Polska.
  9. Ustawa (1997), Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. -Prawo o ruchu drogowym, Polska.
  10. Ustawa (2007), Ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, Polska.
  11. Waters D. (2001), Zarządzanie operacyjne, Towary i usługi, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
  12. Wiener N. (1971), Cybernetyka czyli sterowanie i komunikacja w zwierzęciu i maszynie, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 199 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi