Metoda określania maksymalnej prędkości jazdy na łukach, dostosowana do specyfiki tras tramwajowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Metoda określania maksymalnej prędkości jazdy na łukach, dostosowana do specyfiki tras tramwajowych

Abstrakt

W artykule określono potrzebę obliczenia prędkości z jaką maksymalnie można poruszać się pojazdem tramwajowym na wybranych odcinkach trasy. Określono jakie wartości są niezbędne do wykonania obliczeń trakcyjnych. Dostosowano metodę do dostępnych danych, pochodzących z Mobilnych Pomiarów Satelitarnych. Porównano wyniki z algorytmami przeznaczonymi dla zastosowań kolejowych. Przeprowadzone analizy wykazały, że przy zastosowaniu proponowanego algorytmu, możliwe jest bardziej precyzyjne niż w przypadku algorytmów kolejowych, określanie prędkości maksymalnych w układach geometrycznych z krótkimi krzywymi przejściowymi.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Problemy Kolejnictwa wydanie 167, strony 87 - 95,
ISSN: 0552-2145
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Szmagliński J.: Metoda określania maksymalnej prędkości jazdy na łukach, dostosowana do specyfiki tras tramwajowych// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 167 (2015), s.87-95
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 126 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi