Abstrakt
W artykule określono potrzebę obliczenia prędkości z jaką maksymalnie można poruszać się pojazdem tramwajowym na wybranych odcinkach trasy. Określono jakie wartości są niezbędne do wykonania obliczeń trakcyjnych. Dostosowano metodę do dostępnych danych, pochodzących z Mobilnych Pomiarów Satelitarnych. Porównano wyniki z algorytmami przeznaczonymi dla zastosowań kolejowych. Przeprowadzone analizy wykazały, że przy zastosowaniu proponowanego algorytmu, możliwe jest bardziej precyzyjne niż w przypadku algorytmów kolejowych, określanie prędkości maksymalnych w układach geometrycznych z krótkimi krzywymi przejściowymi.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Problemy Kolejnictwa
wydanie 167,
strony 87 - 95,
ISSN: 0552-2145 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Szmagliński J.: Metoda określania maksymalnej prędkości jazdy na łukach, dostosowana do specyfiki tras tramwajowych// Problemy Kolejnictwa. -., iss. 167 (2015), s.87-95
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 126 razy