Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy

Abstrakt

Nadmierne osiadania nawierzchni stanowią „wieczny” problem użytkowników dróg. Z odkształceniami nawierzchni łączy się obniżenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy (BRD). Jedną z podstawowych przyczyn takiego zjawiska jest zachowanie się podłoża gruntowego. Najczęściej dotyczy to zjawiska osiadania podłoża gruntowego, stanowiącego efekt ściśliwości gruntów w wyniku przyłożenia obciążenia i jest przekroczeniem stanów granicznych użytkowalności (SGU). W rzadszych przypadkach odkształcenia wiążą się z przekroczeniem stanu granicznego nośności (SGN).

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Magazyn Autostrady strony 26 - 28,
ISSN: 1730-0703
Język:
polski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Horodecki G.: Nadmierne osiadania nawierzchni drogowej w ujęciu geotechnicznym – przyczyny, monitoring, możliwe metody naprawy// Magazyn Autostrady -,iss. 11-12 (2019), s.26-28
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 102 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi