Abstrakt
Artykuł dotyczy tematyki zespołów wielokulturowych, które ze względu na specyfikę globalnego rynku odgrywają coraz ważniejszą rolę we współczesnych organizacjach. Skoncentrowano się na kształtowaniu klimatu pracy zespołowej, który pozwala wykorzystać potencjał zespołu zróżnicowanego kulturowo, podkreślając potencjalne utrudnienia i ich źródła. Zaprezentowano wyniki badań kwestionariuszowych, których celem było sprawdzenie, na ile poszczególne wymiary klimatu są istotne dla grup składających się z przedstawicieli różnych kultur. Wykazano, że w wypadku zespołów różnorodnych kulturowo kluczowe są wymiary związane z otwartością, zaangażowaniem i zaufaniem, mimo że w zróżnicowanych grupach są one trudniejsze do osiągnięcia.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
MARKETING I RYNEK
strony 1084 - 1090,
ISSN: 1231-7853 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Krawczyk-Bryłka B.: OCENA KLIMATU PRACY W ZESPOLE WIELOKULTUROWYM// MARKETING I RYNEK. -., nr. 5 (2014), s.1084-1090
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy