On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example

Abstrakt

Obiektywizm i racjonalność w podejmowaniu decyzji eksploatacyjnych, są podstawowymi warunkami umożliwiającymi ich optymalny wybór. Zmusza to, do stosowania ocen ilościowych rozpatrywanych kryteriów, a tym samym do poszukiwania takich wskaźników, które w danej sytuacji pozwolą uznać jedną z wielu rozpatrywanych decyzji za najbardziej odpowiednią.Dokładne określenie zadania dla systemu energetycznego (np. zadania transportowego dla statku morskiego) wymaga określenia czasu trwania oraz warunków, w których będzie realizowane. Rozważając okrętowy silnik główny, czyli podstawowy element układu napędowego statku, szczególnie ważny staje się nie tylko problem ilości energii dysponowanej, lecz także czasu, w którym może być ona dostarczona. Dlatego oprócz stosowania powszechnie znanych wskaźników niezawodnościowych, wydaje się rozsądne, aby rozważyć działanie (np. silnika napędu głównego) w taki sposób, gdzie jest ono określone przez energię i czas - jednocześnie. W referacie została przedstawiona propozycja takiej metody, która zdaniem Autora może być uznana za pewne uzupełnienie metod stosowanych do tej pory, do opisu niezawodności elementów złożonych systemów energetycznych.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 15 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Journal of Polish CIMEEAC nr 4, strony 145 - 153,
ISSN: 1231-3998
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Rudnicki J.: On making operational decisions with taking into account value of operation applied to ship main propulsion engine as an example// Journal of Polish CIMAC. -Vol. 4., nr. nr 1 (2009), s.145-153
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 75 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi