Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi

Abstrakt

Tekst stanowi krótki przegląd wybranych konstrukcji służących reprezentacji wiedzy w postaci ontologii opartych na logice opisowej i porównanie ich z odpowiednikami opartymi na zapisie regułowym. Z powodu ograniczonej liczby stron pokazano tylko elementy związane z reprezentacją konceptów, bez uwzględniania ról. Do zapisu ontologii wykorzystano formalizmy języka OWL, zaś reguły wyrażono w Prologu. Dla lepszego zilustrowania tych dwóch sposobów reprezentacji wiedzy posłużono się przykładami z dziedziny dobrych praktyk zarządzania usługami informatycznymi zawartymi w zbiorze publikacji znanej pod nazwą Information Technology Infrastructure Library (ITIL). Celem porównania jest zbadanie możliwości wykorzystania podejścia ontologicznego w sytuacji, w którym użycie rozwiązań bazujących na regułach stanowi problem.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Ekonomiczne Problemy Usług strony 115 - 130,
ISSN: 1640-6818
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Czarnecki A., Sitek T.: Ontologie vs. reguły — porównanie metod reprezentacji wiedzy na przykładzie dziedziny zarządzania usługami informatycznymi// Ekonomiczne Problemy Usług. -., iss. 106 (2013), s.115-130
Źródła finansowania:
  • Publikacja bezkosztowa
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 122 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi