Opracowanie opinii naukowo-technicznej w zakresie możliwości przeprowadzenia próbnego obciążenia statycznego konstrukcji wiaduktu kolejowego WK-1 oraz konstrukcji odciążających bypassu przy wiadukcie kolejowym WK-1 z wykorzystaniem płyt betonowych.
Abstrakt
Celem opracowania jest wstępna analiza możliwości technicznych przeprowadzenia próbnych obciążeń statycznych obiektów – stałego WK-1 oraz wymaganych do jego wykonania konstrukcji tymczasowych Lt=30m, za pomocą żelbetowych płyt drogowych. Obiekty wykonywane są przez Budimex S.A. w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakret) – Garwolin na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) – Garwolin (początek obwodnicy) z podziałem na trzy części: cześć nr 3 na odcinku Kołbiel (koniec obwodnicy) – Garwolin (początek obwodnicy) od ok. km 27+900 do ok. km 40+915 dług. ok. 13,015km”. Wykorzystanie płyt drogowych zostało zaproponowane przez zespół opracowujący niniejszą ekspertyzę z uwagi na zgłaszane przez Wykonawcę obiektu znaczne problemy z realizacją badań statycznych w sposób standardowy, tj. z wykorzystaniem taboru kolejowego wynikające z skomplikowanego układu torowego w miejscu realizacji konstrukcji.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Inne
- Typ:
- ekspertyza
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy