Abstrakt
W drogach szynowych przy obliczaniu długości krzywych przejściowych analizowane są jedynie warunki na ich długość minimalną. Odmienna sytuacja występuje przy projektowaniu dróg, gdzie rozpatrywane są też warunki na długość maksymalną. Spośród nich szczególną rangę ma warunek poprawności geometrycznej układu. W artykule zawarto jego adaptację do specyfiki trasy kolejowej. Sformułowano cel optymalizacji przy obliczaniu długości krzywej przejściowej i omówiono przebieg realizacji takiego projektu. Przedstawiono przykład wykorzystania w konkretnym projekcie oraz propozycje zmian w przepisach.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym strony 167 - 181
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Nowakowski M.: Optymalizacja długości krzywych przejściowych przy budowie i modernizacji linii kolejowych// W : Projektowanie, budowa i utrzymanie infrastruktury w transporcie szynowym/ Radom: Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, 2014, s.167-181
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy