Abstrakt
Celem referatu jest przedstawienie metody tworzenia spersonalizowanej animacji wirtualnej postaci. Na wejściu aplikacji podawane są animacje czynności i gestów, które wzbogacane są o dodatkowe klatki kluczowe. Ma to na celu wprowadzenie do animowanego ruchu elementów nie zmieniających jego obiektywnej treści, ale wpływających na odbiór subiektywny. Parametry dodawanych faz zaleŜne są od subiektywnego opisu podanego przez użytkownika. MoŜliwe jest osiągnięcie zróżnicowanych stopni płynności i stylizacji ruchu. W referacie przedstawiono sposób wyznaczania parametrów animowanego ruchu, ich rozmytego opisu oraz algorytm wzbogacania animacji. Przytoczono i skomentowano wyniki testów oceny subiektywnej uzyskiwanego ruchu. Zaproponowano wykorzystanie opisanego algorytmu wzbogacania w aplikacji rzeczywistości wirtualnej.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 16,
strony 463 - 468,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Szczuko P., Kostek B.: Personalizacja animacji postaci w aplikacjach rzeczywistości wirtualnej// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 16., (2008), s.463-468
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 71 razy