Abstrakt
Praca zawiera ogólną charakterystykę pracy szyny, wyginanej w trakcie procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego, z punktu widzenia analizy wytrzymałościowej konstrukcji. Omówiono efekty zastosowania wybranych programów polowych oraz własne rozwiązanie, wykorzystujące model toru składający się z elementów skupionych oraz metodę energetyczną Lagrange´a. Określono również założenia dla wyznaczania krzywizny toru podczas pracy podbijarki oraz przedstawiono konstrukcję czujników pomiarowych.
Autorzy (5)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- XII Konferencja Naukowa Drogi Kolejowe 2003. strony 187 - 203
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Koc W., Wilk A., Dobrowolski P., Grulkowski S., Kostro G.: Teoretyczne i empiryczne aspekty metody wymuszonych przemieszczeń poprzecznych toru kolejowego.// XII Konferencja Naukowa Drogi Kolejowe 2003./ Gdańsk: Politechnika Gdańska, 2003, s.187-203
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 69 razy