Abstrakt
Aby osiągać założone cele w organizacji i wdrażać opracowane strategie, niezbędni są odpowiednio przygotowani pracownicy. To oni są największą siłą każdej organizacji, w których widzi się czynnik przewagi konkurencyjnej i aby ją zdobywać, należy jasno zdiagnozować niezbędne kompetencje zarówno dla poszczególnych pracowników, jak i całej organizacji. Sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo cechuje się poprawnie zbudowaną strukturą organizacyjną, w ramach której właściwie zdefiniowano zakresy odpowiedzialności i uprawnień. Pracownik otrzymując zakres zadań do wykonania, bierze na siebie odpowiedzialność za ich wykonanie. Jest to niezbędne, by móc je wykonać oraz by możliwe było jego rozliczenie z wykonanych zadań. Musi zatem posiadać stosowne do tego uprawnienia. Ponadto, pracownik oprócz tego, że wie czego się od niego oczekuje i co wolno mu robić, powinien rozumieć jak odpowiedzialność i uprawnienia różnych osób są ze sobą powiązane.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Systemy. Procesy. Narzędzia strony 43 - 54
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Grudowski P., Kwintowski a.: Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach// Systemy. Procesy. Narzędzia/ Gdańsk: Wydawnictwo PG, 2013, s.43-54
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 212 razy