Publikacje
Filtry
wszystkich: 1206
wyświetlamy 1000 najlepszych wyników Pomoc
Katalog Publikacji
-
Współczynnik wymiarowy Kv w doborze elementów pneumatycznych
PublikacjaZnanych jest wiele sposobów opisu właściwości przepływowych elementów pneumatycznych. Jednym z nich jest podanie wartości współczynnika wymiarowego Kv zdefiniowanego w normie PN-83/M-74201 (1983). W niniejszej pracy przedstawiono możliwe różnice między wartością przewidywaną a wartością uzyskaną strumienia powietrza przepływającego przez element pneumatyczny w sytuacji, gdy podstawą doboru tego elementu z katalogu była znana dla...
-
KONCEPCJA NAPRAWY SYSTEMU PROWADZENIA KABLI POMIĘDZY WIEŻĄ A JH NR 3 PLATFORMY PETROBALTIC
PublikacjaW ramach ekspertyzy przeprowadzono analizę stanu technicznego zespołu podwieszenia przewodów wieży wiertniczej platformy wydobywczej Petrobaltic. Sformułowano wnioski oraz opracowano koncepcję naprawy.
-
Możliwoości ograniczania rozprzestrzeniania się pożarów pojazdów, przy zastosowaniu nowego typu nawierzchni drogowej
PublikacjaW artykule przedstawiono możliwość utrudnienia rozprzestrze niania się pożaru przy wycieku paliwa poprzez zastosowanie specjalnej, porowatej\ nawierzchni drogowej. Poza wieloma niewątpliwymi zaletami nawierzchni wykonywanej m.in. z agregatu powstałego w wyniku recyclingu zużytego ogumie nia samochodowego, możliwość zatrzymania rozlanego paliwa na ograniczonym obszarze i jego późniejsze stopniowe wypalenie się może znacząco przyczynić...
-
Experimental comparison of hydrodynamic thrust bearings with different pad surface materials
PublikacjaBabbitt is the material most frequently used as the pad surface material for hydrodynamic bearings operating at usual operating conditions. It shows many advantages important for safe bearing operation, as for example: low friction coefficient, corrosion resistance, fair mechanical properties and outstanding conformability. On the other hand, it is not free from disadvantages, such as limited fatigue strength or limited resistance...
-
Scientific research in the Department of Machine Design and Automotive Engineering
PublikacjaShort descriptions of various research subjects taken up at the Department of Machine Design and Automotive Engineering are included in the paper. The subjects cover a wide range of bearing systems and tribology research and the research on tires and road surfaces. A third field of activity is biomedical engineering – with the attempts to improve methods of modelling biological materials in FEM calculations. The Department has...
-
Wpływ strat mechanicznych w siłowniku teleskopowym zespołu zagęszczającego w pojeździe do usuwania odpadów z pojemników na skuteczność prasowania odpadów
PublikacjaHydraulic telescopic cylinders are used to power the moving wall of rear loader garbage trucks equipped with the traditional "sweep and slide" system. As the garbage compression force is directly dependent on the resistance force of the moving wall, losses in the hydraulic telescopic cylinder influence the compaction process. Taking them into account in the control system may improve the operation of the compaction...
-
ANALYSIS OF WORKING CONDITIONS OF BEARINGS NO.1 & NO.2 OF TURBINE 13K200 AND DESIGN DEVELOPMENT OF NEW BEARINGS FOR THE TURBINE AFTER RETROFITTING
PublikacjaThe main goal of the work consisted of preparing an analysis of working conditions of bearings No.1 and No.2 in the existing turbine 13K200, as well as designing geometries of new bearings which would allow for their proper functioning in the turbine following its retrofitting (work under higher load).
-
ANALIZA I MODERNIZACJA ŁOŻYSKA NR 1 TURBOZESPOŁU TG3 EC BYDGOSZCZ
PublikacjaCelem pracy było wykonanie analizy warunków pracy łożyska nr 1 turbozespołu TG3 zainstalowanego w EC Bydgoszcz oraz opracowanie projektu nowego łożyska o korzystniejszych własnościach dynamicznych w celu uzyskania stabilniejszej pracy turbozespołu w całym zakresie mocy.
-
ANALIZA MOŻLIWOŚCI POPRAWY STANU DYNAMICZNEGO TURBOZESPOŁU NR2 POPRZEZ MODERNIZACJĘ LUB ZMIANĘ KONSTRUKJI ŁOŻYSKA NR 1 W EDF POLSKA S.A. ODDZIAŁ WYBRZEŻE LOKALIZACJA ELEKTROCIEPŁOWNIA W GDYNI
PublikacjaCelem pracy było wykonanie analizy warunków pracy łożysk 1, 2 i 3 turbozespołu TG-2 zainstalowanego w EC Gdynia oraz określenie możliwości ewentualnej modernizacji łożysk w celu uzyskania stabilniejszej pracy turbozespołu. Do analizy właściwości łożysk ślizgowych turbiny wykorzystano program obliczeniowy ARTbear7.0.
-
KOMPLEKSOWY PROJEKT ZAMOCOWANIA RUROCIĄGÓW 4” WT 0,3” CT X70 NA ZMODERNIZOWANEJ PLATFORMIE PETROBALTIC
PublikacjaCelem pracy było wykonanie analizy obciążeń oddziałujących na rurociągi zatłaczające wodę do złoża oraz kompleksowego projektu fundamentowania rur CT i riserów eksportowych ropy wraz z pomostami obsługowymi na zmodernizowanej platformie PETROBALTIC. W tym celu wykonano obliczenia MES struktury platformy oraz opracowano dokumentację wykonawczą.
-
Compliance tests of the polymer layers used as hydrodynamic bearing coatings
PublikacjaOperational experience and scientific investigations results showed that polymer lined hydrodynamic bearings can withstand more severe operating conditions compared than white metal bearings. PTFE and PEEK-based coatings are the most frequently used as Babbitt alternatives. Both polymers differ significantly from the each other in material properties. According to catalogue data compression modulus of PTFE, it is about an order...
-
SPRAWDZENIE MOŻLIWOŚCI TRANSPORTU ROLKI MSR-1 Z NAWINIĘTYM RUROCIĄGIEM WRAZ Z PROJEKTEM WYKONANIA WZMOCNIENIA ROLKI
PublikacjaPrzeprowadzone obliczenia miały na celu sprawdzenie możliwości transportu rolki MSR‐1 z nawiniętym na bęben rurociągiem o masie całkowitej 110 ton. NA skutek wykrycia zbyt wysokich naprężeń w strukturze rolki wykonano projektu jej wzmocnienia w miejscach najbardziej wytężonych. W pracy wykorzystano metodę MES oraz modelowanie 3D.
-
STUDIA NAD CZYNNIKAMI WPŁYWAJĄCYMI NA OBCIĄŻALNOŚĆ I CHARAKTERYSTYKI TRIBOLOGICZNE PRZECZNYCH HYDRODYNAMICZNYCH ŁOŻYSK ŚLIZGOWYCH SMAROWANYCH WODĄ
PublikacjaMonografia jest próbą syntetycznego podsumowania aktualnego stanu wiedzy związanej z projektowaniem, budową oraz eksploatacją hydrodynamicznych łożysk poprzecznych smarowanych wodą i zawiera najważniejsze wyniki badań prowadzonych przez autora w ciągu ostatnich lat. Głównym celem pracy była analiza wpływu najważniejszych czynników charakteryzujących poprzeczne hydrodynamiczne łożyska ślizgowe smarowane wodą na ich obciążalność i...
-
EKSPERTYZA TECHNICZNA WOZÓW WYCIĄGOWYCH NA POCHYLNIACH KANAŁU ELBLĄSKIEGO – DLA POCHYLNI BUCZYNIEC I JELENIE
PublikacjaGłównym celem wykonanej ekspertyzy było wykonanie oceny stanu technicznego wozów wyciągowych znajdujących się na pochylniach Buczyniec i Jelenie, wraz ze wskazaniem przyczyn ich nieprawidłowego funkcjonowania oraz sformułowaniem zaleceń dotyczących dalszej eksploatacji. W ramach wykonanej ekspertyzy przeanalizowano istniejącą dokumentację techniczną i formalną oraz wykonano trzy wizje lokalne na pochylni Buczyniec i dwie wizje...
-
KOMPLEKSOWY PROJEKT ZAMOCOWANIA FUNDAMENTU RISERA EKSPORTU ROPY ORAZ FUNDAMENTÓW RUR CT NA PLATFORMIE LOTOS PETROBALTIC
PublikacjaCelem pracy było wykonanie dokumentacji projektowo‐wykonawczej i obliczeń konstrukcji stalowych fundamentowania rurociągów wiszących zatłaczania oraz eksportu ropy montowanych na pontonie platformy „Lotos Petrobaltic”.
-
KONSTRUKCJE HYDRODYNAMICZNYCH ŁOŻYSK POPRZECZNYCH SMAROWANYCH WODĄ
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie podstawowych konstrukcji hydrodynamicznych łożysk ślizgowych smarowanych wodą wraz z określeniem ich podziału ze względu na cechy konstrukcyjne oraz funkcjonalne. Scharakteryzowano wady i zalety najczęściej spotykanych rozwiązań oraz przedstawiono własne, oryginalne konstrukcje łożysk zaprojektowane w Katedrze Konstrukcji Maszyn i Pojazdów Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej.
-
ANALIZA ŁOŻYSKOWANIA MŁYNÓW ORAZ ORAZ OKREŚLENIE SPOSOBÓW I CH MODERNIZACJI ETAP1/2
PublikacjaCelem pracy było wykonanie analizy warunków pracy łożysk młynów rudy typu MSZC, 41.02, 41.03 oraz 41.04 wraz z określeniem możliwości zwiększenia ich nośności oraz niezawodności poprzez modernizację lub zmianę konstrukcji. Przeprowadzono symulacje komputerowe czterech typów łożysk młynów określając ich nośność, wartości grubości filmu, temperaturę w filmie olejowym, straty tarcia itp. Wykonano również analizę wpływu ukosowania...
-
Modeling of performance and safety of a multi-task unmanned autonomous maritime vehicle = Modelowanie ruchu i bezpieczeństwa wielozadaniowego bezzałogowego autonomicznego pojazdu wodnego
PublikacjaAt the beginning of the paper the aim of research is presented. Then the method is introduced. Next, the unmanned autonomous maritime vehicle is briefly described. The following chapter concerns a model of vehicle performance including the ballasting and motion. Some information on an integrated steering, positioning and stabilization system of the vehicle is briefly presented in the paper. Such the system enables to obtain a fully...
-
THE EFFECT OF THE FRICTION OF THE REFUSE INSIDE THE REFUSE COLLECTION VEHICLE BODY ON THE WORKING PARAMETERS OF THE COMPACTION MECHANISM
PublikacjaMechanizm prasujący pojazdu do usuwania odpadów z pojemników (w skrócie PUOP) spełnia dwie funkcje. W pierwszym etapie zagęszcza zebrane z pojemników odpady, a następnie przemieszcza je w głąb skrzyni zbiorczej. Znajo-mość właściwości mechanicznych odpadów znajdujących się wewnątrz skrzyni może w znaczący sposób wpłynąć na poprawę wydajności pojazdu. Celem ba-dań było zwiększenie wydajności PUOP poprzez opracowanie w oparciu...
-
Modelowanie zachowania układu mięśni
PublikacjaW rozdziale są opisane podejścia do zamodelowania zachowania zespołu mięśni, które są oparte o zasady mechaniki. Zgodnie z tymi zasadami problem zamodelowania zachowania zespołu mięśni należy rozwiązać jako odwrotne lub proste zadanie dynamiki. Odwrotne zadanie dynamiki pozwala na wyznaczenie sił/momentów generowanych przez poszczególne mięśnie na podstawie danych kinematycznych, tzn. trajektorii ruchu oraz jej pochodnych (prędkości...