dr hab. inż. Adam Bolt
Employment
Publications
Filters
total: 133
Catalog Publications
Year 2018
-
A role of an Enterprise Identification Card in a building process of water tourist investments
PublicationAn essential element of a building process for water tourist investments in Poland is a document called the Enterprise Identification Card. It is required for the investments, which are classified according to the Regulation [1] as the ones that could potentially impact the environment. It is assumed that KIP is there to protect the environment against the excessive human interference and it just provides the guidelines regarding...
-
Likwidacja suchego doku przy Nabrzeżu Przemysłowym w Porcie Gdańsk
PublicationW niniejszej pracy przedstawiono problemy techniczne związane z likwidacją dużego obiektu hydrotechnicznego, stanowiącego utrudnienie nawigacyjne w intensywnie eksploatowanym portowym kanale dostępowym w Porcie Gdańsk. Dwukomorowy dok zlokalizowany przy Nabrzeżu Przemysłowym wybudowano w latach 1970-1972. Komory dokowe służyły do budowy żelbetowych, pływających skrzyń falochronowych, na potrzeby budowanego w tym czasie Portu Północnego....
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynków z uwzględnieniem funkcjonowania systemu odwodnienia i problematyki kanalizacji głębokiej wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi w Elektrowni Ostrołęka. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2018 roku
PublicationOpracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego w celu przeciwdziałania zagrożeniom stateczności wybranych obiektów na skutek zmian położenia zwierciadła wody gruntowej pod fundamentami budynków na terenie Elektrowni Ostrołęka, z nawiązaniem do analiz z lat poprzednich pozwalających na określenie trendów długookresowych.
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi oraz analizą obliczeniową stateczności obwałowań składowiska popiołów. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2018 roku
PublicationOpracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/hydrotechnika Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża hydrotechniczna
PublicationOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 4/PG Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Rzeczywiste przykłady falochronów z wykorzystaniem geotub oraz zalecenia do projektowania
PublicationOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
Revitalization of the Narrow-Gauge Żuławy Commuter Railway and its effect on shipping conditions in the Vistula delta
PublicationThe article presents the Żuławy Access Railway and the effect of its revitalization on the change of navigational conditions in the Vistula delta. One of the problems analyzed in the article is the intersection of two different transport branches - the inland waterway and rail transport branches. A solution to the problem of their functioning is presented, without any major restrictions. Possible changes in navigational conditions...
Year 2017
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynków z uwzględnieniem funkcjonowania systemu odwodnienia i problematyki kanalizacji głębokiej wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi w Elektrowni Ostrołęka. Sprawozdanie końcowe za rok 2017
PublicationOpracowanie stanowi roczne podsumowanie stałego nadzoru geotechnicznego nad zachowaniem się podłoża, który ma na celu przeciwdziałanie zagrożeniom stateczności obiektu na skutek zmian położenia zwierciadła wody gruntowej pod fundamentami i posadzką Budynku Głównego, z nawiązaniem do ocen z lat poprzednich pozwalających na określenie trendów długookresowych.
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynków z uwzględnieniem funkcjonowania systemu odwodnienia i problematyki kanalizacji głębokiej wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi w Elektrowni Ostrołęka. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2017 roku
PublicationOpracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego w celu przeciwdziałania zagrożeniom stateczności wybranych obiektów na skutek zmian położenia zwierciadła wody gruntowej pod fundamentami budynków na terenie Elektrowni Ostrołęka, z nawiązaniem do analiz z lat poprzednich pozwalających na określenie trendów długookresowych.
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi oraz analizą obliczeniową stateczności obwałowań składowiska popiołów. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2017 roku
PublicationOpracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi. Opracowania obejmuje również wykonanie szczegółowej rocznej aktualizacji analizy stateczności obwałowań składowiska popiołów i żużli w Łęgu, należącego do Zespołu...
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi. Sprawozdanie końcowe za 2017 rok
PublicationOpracowanie stanowi sprawozdanie za rok 2017 z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 1/PG Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w koncepcji przekopu w lokalizacji Nowy Świat
PublicationOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 2/PG Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Przegląd literatury i rozwiązań dot. zastosowania geotub
PublicationOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
Potencjalne możliwości transportowe drogi wodnej MDW E70 w relacji Bydgoszcz - Kostrzyn
PublicationCelem artykułu jest analiza problematyki dotyczącej żeglugi śródlądowej w polskim systemie transportowym ze szczególnym uwzględnieniem MDW E70 w relacji Bydgoszcz – Kostrzyn. Przedstawienie oczekiwań społeczności lokalnej, środowisk turystki wodnej i armatorów żeglugi śródlądowej w odniesieniu do infrastruktury transportowej dla transportu śródlądowego. Zwrócenie uwagi na problem rozwoju żeglugi śródlądowej, przy jednoczesnym...
-
Zagospodarowanie turystyczne górnej Wisły
PublicationW artykule przedstawiono wyniki wykonanej analizy ruchu turystycznego w województwie małopolskim, na podstawie badań przeprowadzanych na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego województwa Małopolskiego. Wybrano odpowiednią lokalizację dla portu pasażerskiego. Zdecydowano się na zlokalizowanie portu w istniejącym porcie w miejscowości Broszkowice, który stanowi naturalne zagłębienie w biegu rzeki Wisły, stanowiąc idealne miejsce dla portu...
Year 2016
-
Badanie zgodności koncepcji rekreacyjno-turystycznego otwarcia drogi wodnej Oświęcim – Kraków z zasadami zrównoważonego rozwoju
PublicationW pracy przedstawiono metodę oceny stopnia zgodności zagospodarowania akwenu wodnego z zasadami zrównoważonego rozwoju. Obszarem badawczym była droga wodna pomiędzy Oświęcimiem i Krakowem wraz z terenami przyległymi. Przedmiotem badań była koncepcja turystyczno-rekreacyjnego wykorzystania śródlądowej drogi wodnej Górnej Wisły. Koncepcja składała się z pięciu elementów tj.: ścieżek rowerowych wzdłuż Wisły wraz z siecią wypożyczalni,...
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynków z uwzględnieniem funkcjonowania systemu odwodnienia i problematyki kanalizacji głębokiej wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi w Elektrowni Ostrołęka. Sprawozdanie końcowe za rok 2016
PublicationOpracowanie stanowi roczne podsumowanie stałego nadzoru geotechnicznego nad zachowaniem się podłoża, który ma na celu przeciwdziałanie zagrożeniom stateczności obiektu na skutek zmian położenia zwierciadła wody gruntowej pod fundamentami i posadzką Budynku Głównego Elektrowni Ostrołęką, z nawiązaniem do ocen z lat poprzednich pozwalających na określenie trendów długookresowych.
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynków z uwzględnieniem funkcjonowania systemu odwodnienia i problematyki kanalizacji głębokiej wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi w Elektrowni Ostrołęka. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2016 roku
PublicationNiniejsze opracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego w celu przeciwdziałania zagrożeniom stateczności wybranych obiektów na skutek zmian położenia zwierciadła wody gruntowej pod fundamentami budynków na terenie Elektrowni Ostrołęka, z nawiązaniem do analiz z lat poprzednich pozwalających na określenie trendów długookresowych. W pierwszym półroczu 2016 roku kontynuowano pomiary...
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi oraz analizą obliczeniową stateczności obwałowań składowiska popiołów. Sprawozdanie za pierwsze półrocze 2016 roku
PublicationOpracowanie stanowi półroczne sprawozdanie z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu, należącego do Zespołu Elektrowni Ostrołęka, ,\wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi Zakres opracowania obejmuje również wykonanie szczegółowej rocznej aktualizacji analizy stateczności obwałowań...
-
Nadzór naukowo-techniczny nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi. Sprawozdanie końcowe za 2016 rok
PublicationOpracowanie stanowi sprawozdanie za rok 2016 z nadzoru geotechnicznego i geodezyjnego prowadzonego nad pracą i stanem podłoża gruntowego pod kątem wpływu na konstrukcję budynku wody powrotnej w Łęgu wraz z niezbędnymi opracowaniami dokumentacyjnymi i badaniami geodezyjnymi.
-
Rekreacyjno turystyczne otwarcie drogi wodnej Oświęcim - Kraków
PublicationNarastające zainteresowanie opinii publicznej sprawami żeglugi, wykorzystaniem dróg wodnych a także powszechne zapotrzebowanie na rekreację turystyczną na wodzie i w jej bezpośrednim sąsiedztwie skłoniło nas do przedstawienia propozycji stworzenia nowego produktu, który zapewniłby wykorzystanie gospodarcze istniejącej infrastruktury wodnej przy zapewnieniu wszystkich niezbędnych uwarunkowań ekologicznych z jednoczesnym zapewnieniem...
-
ŚRÓDLĄDOWE PORTY CZYNNIKIEM WARUNKUJĄCYM TRANSPORT TOWARÓW DROGAMI WODNYMI W POLSCE
PublicationTransport wodny jest najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Przywrócenie regularnej żeglugi towarowej pociągnie za sobą rewitalizację istniejącej i budowę nowej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych. Kreując politykę transportową, trzeba pamiętać, że transport wodny jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu. Wytwarza zaledwie 10% emisji gazów wydalanych...
-
Zagospodarowanie akwenów wodnych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju na przykładzie koncepcji otwarcia rekreacyjno-turystycznego drogi wodnej Górnej Wisły
PublicationW referacie przedstawiono kwestię istotności prawidłowego gospodarowania akwenami wodnymi. Analizie porównawczej poddano autorski projekt turystyczno-rekreacyjnego wykorzystania Górnej Wisły z zasadami zrównoważoianego rozwoju. Projekt ten zakładał zagospodarowanie akwenu wodnego na cele aktywności lokalnych mieszkańców i turystów co jest zgodne z planami rozwoju dróg wodnych w Polsce.
Year 2015
-
Dylematy wyboru geosyntetyków w konstrukcjach
PublicationPrzedstawiono problemy wyborudylematy związane z wyborem rodzaju konstrukcji oraz rodzaju Przedstawiono problemy związane z wyborem wyrobu geosyntetycznego z uwzględnieniem kryteriów technicznych i ekoniomicznych możliwych rozwiązań.
-
Żegluga towarowa na Wiśle
PublicationKoncepcje rozwoju drogi wodnej WISŁY.Bariery utrudniaące rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnychb w Polsce.Propozycja drogi wodnej na Wiśle jako elementu łańcucha transportowego z terminalami kontenerowymi w porcie Gdańskim, Bydgoszczy,Warszawie oraz docelowo w rejonie Krakowa jako elementu przyszłego kanału Śląskiego. Koncepcja centrum logistycznego w Bydgoszczy
Year 2014
-
Geosyntetyki w służbie nowoczesnych projektów
PublicationOdpowiedzi na pytania związane z wykorzystywaniem geosyntetyków przy realizacji projektów budowlanych w polsce,
Year 2013
-
DETERMINANTS OF INLAND NAVIGATION ON THE VISTULA FROM WARSAW TO GDAŃSK
PublicationWaterborne transport is the cheapest, the safest and the least harmful to the natural environment. Restoring regular waterway cargo transport will require revitalisation of the existing trans-shipment and logistics infrastructure for commercial inland ports and building new. Transport policy makers must remember that waterborne transport is the most ecological type of transport. It produces only 10% of the gases emitted to the...
-
Możliwości rozwoju transportu kontenerowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E 40
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę przewozów różnego rodzaju ładunków z wykorzystaniem transportu śródlądowego na międzynarodowych drogach wodnych E 70 i E40 na odcinku porty morskie Gdańsk, Gdynia – ujście Wisły – Wisła – rejon Solca Kujawskiego. Zaprezentowano dynamikę rozwoju przeładunków ładunków w portach Gdańsk, Gdynia ze szczególnym uwzględnieniem terminali kontenerowych. Zaproponowano utworzenie portu multimodalnego...
-
Połączenie śródlądowe Gdańsk - Elbląg
PublicationTransport wodny jako najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Rewitalizacja istniejącej i nowobudowanej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych dzięki przywróceniu regularnej żeglugi towarowej. Transport wodny jako najbardziej ekologiczny rodzaj transportu. Charakterystyka Delty Wisły, koncepcja rozwoju drogi wodnej na odcinku Gdańsk - Elbląg. Bariery utrudniające...
-
Połączenie Śródlądowe Gdańsk- Elbląg
Publication.
Year 2012
-
Aspekty geotechniczne w projektowaniu infrastruktury komunalnej
PublicationZnaczenie badań geotechnicznych na etapie projektowania i realizacji. Kategorie, zakres badań. Badania in situ. Projektowanie geotechniczne. Programowanie badań. Wybór parametrów. Geotechnika metod bezwykopowych. Stateczność skarp. Projektowanie odwodnień wykopów
-
Czy istnieje potrzeba powiązania programu ochrony przeciwpowodziowej ze strategią rozwoju drogi wodnej Dolnej Wisły
PublicationW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Zaproponowano drogę wodną Wisły, jako łańcuch w ogólnopolskiej sieci transportowej z terminalami kontenerowymi na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i nowym terminalem w Bydgoszczy, a także przyłączenie jej do ogólnopolskiej...
-
Międzynarodowa droga wodna E-70 jako potencjał rozwojowy Delty Wisły
PublicationTransport wodny jest najtańszy, najbezpieczniejszy i najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Przywrócenie regularnej żeglugi towarowej pociągnie za sobą rewitalizację istniejącej i budowę nowej infrastruktury przeładunkowo-logistycznej śródlądowych portów handlowych. Kreując politykę transportową, trzeba pamiętać, że transport wodny jest najbardziej ekologicznym rodzajem transportu. Wytwarza zaledwie 10% emisji gazów wydalanych...
-
Odprowadzenie wód opadowych z terenu zabudowanego do gruntu
PublicationW artykule przedstawiono zakres zamierzonego korzystania z wód opadowych pochodzących z terenu CH Szperk, obejmującego odprowadzenie do gruntu oczyszczonych wód opadowych, za pomocą zespołu urządzeń chłonnych.
-
Projekt wzmocnienia gruntu w Budynku Głównym pod fundamentami młynów węglowych i słupów w rejonie bloków nr 6 i 7
Publication.
-
Przewody kanalizacyjne
PublicationFunkcje przewodów. Problem wyboru rozwiązania materiałowego. Charakterystyczne cechy materiałowe - zachowania, mierniki. Geometria w gruncie. Próby szczelności. Rozwiązania materiałowe. Awarie.
-
Uzbrojenie sieci kanalizacyjnych
PublicationCele uzbrojenia sieci. Kanalizacyjne studzienki rewizyjne - zasady, rozwiązania konstrukcyjne, rozwiązania materiałowe, współpraca z podłożem. Spoczniki, studzienki spadowe, płuczki, przewietrzniki, syfony, przelewy, separatory, wpusty deszczowe, zbiorniki retencyjne. Separacja olejów, specjalna konstrukcja KSR, ochrona przed cofką. Przepompownie ścieków, wyloty. Obiekty hydrotechniczne w infrastrukturze drogowej.
Year 2011
-
Analiza stateczności obwałowań składowiska popiołów w Łęgu
PublicationW opracowaniu zawarto wyniki szczegółowej analizy stateczności obwałowań składowiska popiołów i żużli w Łęgu, należącym do Zespołu Elektrowni Ostrołęka, w wybranych przekrojach obliczeniowych w celu określenia ich aktualnego stanu.
-
Kanalizacyjna studzienka rewizyjna :Ogólne warunki stosowania kanalizacyjnej studzienki rewizyjnej
PublicationKanalizacyjna studzienka rewizyjna: zasady stosowania, warunki eksploatacji. Znaczenie w aktualnych warunkach funkcjonowania kanalizacji. Konieczność zmian podejścia do wcześniejszych standardów. Zagrożenia.
-
Kanalizacyjne studzienki rewizyjne. Zagadnienia konstrukcyjne.
PublicationKonstrukcje kanalizacyjnych studzienek rewizyjnych. Rodzaje, odmiany ich specyficzne wymagania. Wady i zalety rozwiązań, zagrożenia. szczególne wymagania.
-
Możliwości wykorzystania Dolnej Wisły do celów transportowych
PublicationW artykule zawarto charakterystykę Dolnej Wisły, koncepcję rozwoju drogi wodnej na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i argumentacja przemawiająca za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Przedstawiono alternatywny transport do przewozów ładunków drogą lądową. Dolna Wisła stanowi bardzo ważny odcinek dla żeglugi śródlądowej. Stanowi on część międzynarodowych dróg wodnych E40...
-
Przyczyny i mechanizmy awarii oraz naprawa żeliwnych magistrali wodociągowych
PublicationPrzyczyny i mechanizmy awarii magistrali wodociągowych. Opis awarii magistrali wodociągowej wzdłuż ulicy Nieszawskiej w Toruniu. Sposób naprawy uszkodzeń wodociągów.
-
Przyczyny i mechanizmy awarii oraz naprawa żeliwnych magistrali wodociągowych
PublicationPrzyczyny i mechanizmy awarii magistrali wodociągowych. Opis awarii magistrali wodociągowej wzdłuż ulicy Nieszawskiej w Toruniu. Sposób naprawy uszkodzeń wodociągów.
-
Wybrane zagadnienia dotyczące geosyntetyków stosowanych w drogownictwie
PublicationPowszechność stosowania geosyntetyków mogłaby świadczyć, że dogłębnie poznano już ich zalety i nauczono się je wykorzystywać w praktyce budowlanej. Niestety, praktyka dowodzi, że sytuacja nie jest na pewno doskonała - zauważalne są luki w podstawach (mylone są wyroby), a i stosowane rozwiązania konstrukcyjne pozostawiają wiele do życzenia. W artykule przedstawiono stan normalizacji w dziedzinie geosyntetyków, ich prawidłowy...
-
Wykorzystanie platform roboczych w konstrukcjach trwałych na przykładzie podbudowy pod zbiorniki na olej napędowy
PublicationPlatformy robocze są to konstrukcje tymczasowe, które umożliwiają wjazd i pracę ciężkiego sprzętu budowlanego na słabym podłożu. Mogą również pełnić w późniejszym czasie funkcję trwałej podbudowy. W niniejszym artykule opisano przypadek platformy roboczej wykorzystanej przy wykonywaniu kolumn żwirowych KSS pod fundament pierścieniowy zbiorników na olej napędowy. Platforma robocza została wcielona w konstrukcję trwałą jako podbudowa...
-
Wykorzystanie platform roboczych w konstrukcjach trwałych na przykładzie podbudowy pod zbiorniki na olej napędowy
PublicationPlatformy robocze są to konstrukcje tymczasowe, które umożliwiają wjazd i pracę ciężkiego sprzętu budowlanego na słabym podłożu. Mogą również pełnić w późniejszym czasie funkcję trwałej podbudowy. W niniejszym artykule opisano przypadek platformy roboczej wykorzystanej przy wykonywaniu kolumn żwirowych KSS pod fundament pierścieniowy zbiorników na olej napędowy. Platforma robocza została wcielona w konstrukcję trwałą jako podbudowa...
-
Wykorzystanie potencjału transportowego Dolnej Wisły
PublicationW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce. Zaproponowano drogę wodną Wisły jako łańcuch w ogólnopolskiej sieci transportowej, z terminalami kontenerowymi na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i nowym terminalem w Bydgoszczy, a także połączono ją z ogólnopolską...
-
Wykorzystanie potencjału transportowego Dolnej Wisły
PublicationW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniające rozwój transportu wodnego i przesłanki przemawiające za aktywizacją dróg wodnych w Polsce.
-
Wykorzystanie potencjału transportowego i energetycznego Dolnej Wisły
PublicationW pracy zawarto koncepcję rozwoju drogi wodnej Wisły na odcinku Bydgoszcz - Gdańsk. Przedstawione są bariery utrudniajace rozwój transportu wodnego i argumentacja przemawiająca za aktywizacja dróg wodnych w Polsce. Przedstawiono alternatywny transport do przewozów ładunków z wykorzystaniem terminali kontenerowych na istniejących nabrzeżach w Porcie Gdańsk i Gdynia i planowanym terminalem w Bydgoszczy. Wykorzystanie budowli hydrotechnicznych...
Year 2010
-
Analiza stateczności obwałowań składowiska popiołów w Łęgu.
PublicationW opracowaniu zawarto wyniki szczegółowej analizy stateczności obwałowań składowiska popiołów i żużli w Łęgu, należącym do Zespołu Elektrowni Ostrołęka, w wybranych przekrojach obliczeniowych w celu określenia ich aktualnego stanu.
seen 2485 times