Publications
Filters
total: 476
Catalog Publications
Year 2015
-
Wybrane aspekty projakościowej orientacji w zarządzaniu polskimi uczelniami
PublicationW pierwszej czêoeci artyku³u omówiono rolê wiedzy w integracji projakooe- ciowego podejoecia do zarz¹dzania w oerodowisku akademickim, odnosz¹c siê do oryginalnego modelu rozwojowego proponowanego przez autora. W drugiej czêoeci opracowania przedstawiono ocenê, w jaki sposób systemy zarz¹dzania ja- kooeci¹ mog¹ przyczyniæ siê do poprawy zarz¹dzania uczelni¹. Ostatnia czêoeæ przedstawia modele doskona³ooeci jako najbardziej zaawansowane...
-
Wybrane systemy służące bezpieczeństwu w łańcuchu dostaw
PublicationW artykule zaprezentowano podstawowe definicje i zagrożenia dotyczące łań- cucha dostaw i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw. We wnioskach wskazano, iż zdarzenia negatywne tego typu przekładają się na utratę wizerunku danego operatora jako podmiotu godnego zaufania. Z tego powodu, organizacje korzystające z globalnych czy innych, o mniejszym zasięgu, łańcuchów dostaw poszukują gwarancji ich bezpieczeństwa. Środkiem do tego celu jest...
-
Wyznaczanie stref efektywności kanałów dystrybucji na przykładzie wybranego producenta artykułów
PublicationWybór kanału dystrybucji zalicza się do decyzji strategicznych, ponieważ pod uwagę należy wziąć zarówno aspekty ekonomiczne, jak i te, które są związane z obsługą klienta. We współczesnych kanałach dystrybucji, które cechuje duża różnorodność wynikająca ze sposobu przepływu towarów z miejsca ich produkcji do miejsca konsumpcji, istotne znaczenie będzie miał sprawny i szybki przepływ strumieni finansowych, materiałowych i informacyjnych....
-
ZAGROŻENIA ZWIĄZANE Z OUTSOURCINGIEM W KONTEKŚCIE ISO 9000 – ANALIZA WIELOKROTNEGO STUDIUM PRZYPADKU
PublicationOutsourcing znajduje swoje zastosowanie w celu minimalizacji kosztów a także zwiększenia skuteczności procesów. Zjawisko to notuje się także w przedsiębiorstwach które zaimplementowały zintegrowane systemy zarządzania. Autorzy w niniejszej publikacji podejmują tematykę zagrożeń płynących z outsourcingu dla funkcjonowania systemów zarządzania jakością na przykładzie ISO 9000. Tekst ten jest analizą zagrożeń płynących z implementacji...
-
Zarządzanie relacjami w szkołach wyższych elementem zarządzania jakością kształcenia
PublicationWe współczesnym świecie relacje stały się czynnikiem, który można potraktować, jako podstawową determinantę przetrwania i rozwoju oraz istotny czynnik tworzenia przewagi konkurencyjnej. Na szczególną uwagę zasługują relacje z „klientami”, gdyż sukces na rynku osiągają wyłącznie te organizacje, które skutecznie odpowiadają na potrzeby i oczekiwania „klientów”. W artykule przedstawiono istotę zarządzania relacjami w szkołach wyższych...
-
Zarządzanie zapasami dla praktyków
PublicationDążenie do redukcji zapasów jest naturalnym trendem wszystkich przedsiębiorstw dbających o dostęp do tzw. wolnej gotówki. 11 lat prowadzonych przeze mnie obserwacji w toku realizowanych kilkuset projektów wskazuje, że tylko ok 0,5% przedsiębiorstw (w danym momencie) nie zajmuje się pracą nad obniżeniem zapasów. Jak ta redukcja zapasów zazwyczaj się odbywa? Szef stawia cel swojemu zespołowi: „dziś rotacja naszego zapasu...
-
Zarządzanie zapasami dla praktyków Jak mądrze redukować zapasy w systemie KANBAN I MRP
PublicationDążenie do redukcji zapasów jest naturalnym trendem wszystkich przedsiębiorstw dbających o dostęp do tzw. wolnej gotówki. 11 lat prowadzonych przeze mnie obserwacji w toku realizowanych kilkuset projektów wskazuje, że tylko ok 0,5% przedsiębiorstw (w danym momencie) nie zajmuje się pracą nad obniżeniem zapasów. Jak ta redukcja zapasów zazwyczaj się odbywa? Szef stawia cel swojemu zespołowi: „dziś rotacja naszego zapasu wynosi...
-
Zmiany doskonalące usługi zdrowotne - percepcja pacjenta obszaru rejestracji i poczekalni. Studium przypadku
PublicationW niniejszym artykule zaprezentowano podstawowe aspekty doskonalenia usług w przychodniach świadczących usługi publicznej opieki zdrowotnej. Wutor zaprezentował specyfikę zmian w usługach zdrowotnych, jak również wynik badań dotyczących zmian w obszrze rejestracji i poczekalni w przychodni w percepcji pacjenta.
Year 2014
-
Aktualne trendy w zakresie certyfikacji normatywnych systemów zarządzania w branży spożywczej
PublicationW opracowaniu omówiono aktualne trendy dotyczące certyfikacji systemu zarządzania jakością w sektorze rolno-spożywczym. Na podstawie danych uzyskanych z dużej, renomowanej jednostki certyfikującej przedstawiono analizę porównawczą dotyczącą liczby wydanych certyfikatów dla ogólnych systemów zarządzania oraz dla systemów branżowych dedykowanych sektorowi rolno-spożywczemu w odniesieniu do przedsiębiorstw różnych wielkości.
-
Assessment of preparedness for Lean Six Sigma projects in small and medium-sized organizations
PublicationThe article presents a proposal for the maturity indicator of Lean Six Sigma projects within the framework of the original comprehensive methodology of Lean Six Sigma implementation dedicated to the SME sector. The indicator allows an LSS project to be matched to the real needs and preparedness of any small or medium-sized organization. The indicator was designed as a result of pilot research conducted in Polish and French SMEs...
-
Detrminanty jakości promocji usług turystycznych na przykładzie ofert wystawienniczych
PublicationW niniejszym rozdziale zaprezentowano kluczowe determinanty jakości promocji usług turystycznych w przypadku wykorzystania stoisk wystawienniczych. Wnioski zostały wyprowadzone na podstawie badania praeprowadzonego w grupie 93 wystawców związanych z branża turystyczną.
-
Detrminanty jakości usług edukacyjnych
PublicationW nieniejszym opracowaniu autorzy podjęli próbę identyfikacji kluczowych determinant jakości usłuigi edukacyjnej z punktu widzenia klasycznego modelu zarządzania operacyjnego. Wyróżniono determinanty obszaru wejścia, działań operacyjnych, jak i wyjścia, ułatwiające dalsze badania w kierunku bardziej szczególowej oceny jakości usługi edukacyjnej. W trakcie analizy zwrócono uwagę na obszar zasobów ludzkich, w tym przede wszystkim...
-
Dilemmas associated with the implementation of quality management systems in Polish smaller health care units
PublicationThe article presents the considerations and recommendations for the implementation of the process-oriented quality management systems (QMS) in small health care units. As an example, the unit providing services for children with disabilities (therapy and rehabilitation) localized in northern part of Poland have been selected. The essential elements of the implementation of the quality system, taking into account the objectives...
-
Doskonalenie strumienia wartości
PublicationKsiążka ta ma na celu praktyczne ujęcie problemu optymalizacji przedsiębiorstwa opartej na koncepcji Lean (z ang. Lean – szczupły) i jej narzędziu Mapowania Strumienia Wartości. Prezentowane podejście do Mapowania Strumienia Wartości jest spójne z innymi pozycjami literaturowymi w tym zakresie. Jednak moje dziesięcioletnie doświadczenie zdobywane w toku kilkudziesięciu projektów wskazało mi dodatkowe kierunki analiz, które warto...
-
DYLEMATY REORIENTACJI PROJAKOŚCIOWEJ W REGULACJACH DOTYCZĄCYCH POLSKIEGO SZKOLNICTWA WYŻSZEGO
PublicationW opracowaniu przedstawiono ocenę procesu wprowadzania zmian w zakresie regulacji prawnych dotyczących jakości kształcenia oraz doskonalenia procesów projakościowej transformacji polskich instytucji szkolnictwa wyższego. Kontekst oceny dotyczy zestawienia tych regulacji z bogatym i niekwestionowanym dorobkiem zarządzania jakością. Na podstawie analizy stanu istniejącego zaproponowano rozwiązania mogące skutecznie wesprzeć uczelnie...
-
Generatory zmian służące doskonaleniu usług medycznych
PublicationW rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty usług medycznych. Opisano typowe cechy usług, które odniesiono do usług medycznych, a także wyznaczono specyficzne cechy dla tego rodzaju usług. Następnie podjęto próbę zdefiniowania pojęcia jakość w usługach medycznych w nawiązaniu do potrzeb pacjenta. W rozdziale przybliżono najważniejsze z obecnie stosowanych, mechanizmów zapewnienia jakości w usługach medycznych, którymi są: Certyfikacja...
-
High quality academic teacher of 21st century - Polish students' perspective
PublicationThe aim of the study is to determine the characteristics of the academic teacher quality level from the perspective of Polish universities students’ in 21st century.
-
INVESTIGATION OF ACIDIC SOLUTIONS BY POTENTIOMETRIC TASTE SENSOR WITH ALL SOLID STATE ELECTRODES
PublicationPotentiometric taste sensors with electrodes containing lipophilic compound / polymer membranes were already used to distinguish commercial liquid products. In this paper a new potentiometric taste sensor consisting of six All Solid State Electrodes (ASSEs) has been presented. Each of the membrane contains a selected lipophilic compound. The set-up consists of a reference electrode and six ASSEs. The inner layer made of a conducting...
-
Investigation of sweet substances of different molecular structure by potentiometric taste sensor with all solid state electrodes
PublicationA five channel potentiometric taste sensor consisting of an array of All Solid State Electrodes (ASSESs) with different lipid-polymer membranes has been developed. The electrodes are constructed of glassy carbon discs with electrochemically deposited poly(3,4-ethylenedioxythiophene) (PEDOT) acting as ion to electron transducer. The outer layer of the electrode is lipid-polymer membrane. Lipid substances immobilized in PVC membranes...
-
Key logistics processes in project management based on organisation of an international training session-case study
PublicationImprovement of processes, including the logistics processes forms one of the essential aspects of modern business entities functioning. Search for the solutions allowing for quicker and less costly method of realisation of particular activities in highly significant, especially in the conditions of a dynamically changing environment in which the organisations have to function. It is a natural field occuring principally both in...
-
Kierunki wykorzystania koncepcji design - thinking w doskonaleniu obszaru rejestracji i poczekalni przychodni
PublicationW niniejszym rozdziale przedstawiono podstawowe aspekty wykorzystania koncepcji design-thinking w doskonaleniu jakości usług zdrowotnych. Autorzy zaprezentowali specyficzny charakter usług zdrowotnych w odnisieniu do samej usługi, jej jakości oraz metod jej doskonalenia. Następnie poprzez zdiagnozowanie składowych łańcucha wydarzeń chronologicznych związanych z realizacją usługi medycznej, wydzielono obszar rejestracji i poczekalni,...
-
Kreować czy kopiować? Strategie innowacyjne firm lokatorskich trójmiejskich instytucji pomostowych w świetle badań empirycznych
PublicationNiniejszy artykuł prezentuje wyniki badań empirycznych przeprowadzonych wśród lokatorów trójmiejskich instytucji pomostowych w zakresie stosowanych przez nich strategii innowacji. Celem badania było wyłonienie dominujących postaw innowacyjnych w analizowanej grupie przedsiębiorstw, z uwzględnieniem sposobów wprowadzania innowacji na rynek (wybór między strategią ofensywną, defensywną i imitacyjną) oraz powiązań w procesie innowacyjnym...
-
Kulturowe determinanty zarządzania przedsiębiorstwami klastrowymi
PublicationCelem prezentowanego artykułu jest próba określenia swoistego kulturowego profilu zarządzania specyficznym rodzajem organizacji, jaką jest tzw. przedsiębiorstwo klastrowe, czyli podmiot gospodarczy wchodzący w skład formalnie wyodrębnionej z otoczenia „nadorganizacji” (lub po prostu organizacji wyższego rzędu), za jaką uważana jest inicjatywa klastrowa.
-
Localization Factors for Outsourcing and Offshoring Projects in the V4 Countries. An Attempt of Initial Investigation
PublicationMain objective of this paper is to present the conditions for the investors in the context of outsourcing or offshoring provided by V4 countries in order to present similarities and opposites between analyzed countries and to identify good and bad sides of investing in particular Visegrad group country.
-
Logistics aspects in the group of health care accreditation standards associated with patient nutrition
PublicationMedical services are currently one of the more popular branches of the service sector, both in Poland and worldwide. Along with direct impact on human health and life, they have influence on the necessity of constant search for forms of their improvement. Actions taken for improvement of health services quality are implemented with diversity, both as an obligatory action imposed in all medical services units, as well as, actions...
-
Metody Ilościowe w zarządzaniu operacyjnym
PublicationW rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty zarządzania operacyjnego. Przedstawiono podział systemu zarządzania operacyjnego uwzględniający elementy wejścia, wyjścia i obszary działań operacyjnych wraz ze zdefiniowaniem składowych dla poszczególnych obszarów. Następnie zaprezentowano podstawowe metody badań możliwe do zastosowania w zarządzaniu operacyjnym, a mianowicie metody badań jakościowych oraz metody badań ilościowych....
-
Modele projektowania usug oparte na koncepcji design-thinking
PublicationW niniejszym rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty planowania usług z wykorzystaniem koncepcji design - thinking. Autorzy omówili kluczowe modele w odniesieniu do których przedstawiono także po jednej interpretacji. Rozważania na temat przytoczonych modeli umozliwiły przeprowadzenie ich analizy porównawczej z uwzglednieiem podstawowych faz projektowania, róznic i podobieństw, jak też specyfiki wykorzystania w okreslonych...
-
Motywowanie pracowników do działań o charakterze proinnowacyjnym w świetle wyników badań empirycznych empirycznych
PublicationW niniejszym artykule przedstawiono wyniki wstępnych badań empirycznych na temat motywowania pracowników pomorskich przedsiębiorstw do zachowań proinnowacyjnych. Wyniki te zostały poprzedzone rozważaniami o charakterze teoretycznym, mającymi w założeniu stanowić model do prawidłowej ich interpretacji.
-
Motywy przedsiębiorstw do wprowadzenia outsourcingu – propozycja modelu klasyfikacji.
PublicationPrzedstawiono model kategoryzacji czynników motywujących do wprowadzenia outsourcingu. Wykorzystano w tym celu wyniki badań przeprowadzonych w Polsce i za granicą.
-
NADZOROWANIE WYPOSAŻENIA DO MONITOROWANIA I POMIARÓW WEDŁUG WYMAGAŃ WYBRANYCH NORM I PRZEPISÓW PRAWNYCH
PublicationW OPRACOWANIU PRZEDSTAWIONO ROZWAŻANIA DOTYCZĄCE WYMAGAŃ W ZAKRESIE NADZOROWANIA WYPOSAŻENIA KONTROLNO - POMIAROWEGO ZWIĄZANE Z REGULACJAMI NORMATYWNYMI.
-
NADZOROWANIE WYPOSAŻENIA DO MONITOROWANIA I POMIARÓW WEDŁUG WYMAGAŃ WYBRANYCH NORM ORAZ PRZEPISÓW PRAWNYCH
Publication: Przyrządy pomiarowe stanowią zasadniczy element złożonego systemu oceny jakości wyrobów na wszystkich etapach produkcji. Odpowiednio zaprojektowane procedury opisujące procesy kontrolne i pomiarowe, sprawnie zorganizowane i przeprowadzane operacje monitorowania i pomiarów parametrów procesów i produktów oraz skutecznie funkcjonujący nadzór nad wyposażeniem do monitorowania i pomiarów w organizacji są podstawą do wykazania, że...
-
Najczęstsze problemy stwierdzane w ramach audytów trzeciej strony w mniejszych organizacjach
PublicationArtykuł ten ma na celu przedstawienie wyników badań dotyczących najistotniejszych problemów, jakie występują w SZJ małych organizacji (zatrudniających mniej niż 50 pracowników) w trakcie audytów certyfikacyjnych (tzw. trzeciej strony). Identyfikacja tych problemów oraz oczekiwań małych organizacji odnośnie do systemów jakości, stanowiła cel szerszych badań przeprowadzonych przez autora. W wyniku tych analiz opracowana została kompleksowa,...
-
OBRONA ŻYWNOŚCI – KONIECZNY ELEMENT WSPÓŁCZESNEJ STRATEGII PRZEDSIĘBIORSTWA SPOŻYWCZEGO
PublicationPrzemysł spożywczy, ze względu na swoje znaczenie w gospodarce należy do najbardziej podatnych na atak terrorystyczny. Zagrożenie takim atakiem jest powodem do opracowania strategii obrony żywności. Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie o istotę i przyczyny takiego zjawiska oraz o charakter działań, jakie powinno się podjąć, by ograniczyć ryzyko jego pojawienia się. W artykule wykorzystano analizę literatury przedmiotu, statystyk...
-
Oczekiwania interesariuszy usług edukacyjnych w ujęciu realcyjnym
PublicationW niniejszym opracowaniu zaprezentowano wyniki badań pilotażowych przeprowadzonych na kluczowej grupie interesariuszy usługi edukacyjnej, jaką są studenci. Przeprowadzona analiza przedstawia oczekiwania tej grupy jako beneficjentów usługi edukacyjnej wobec pozostałych grup interesariuszy (między innymi pracowników naukowych, pracowników zarządzających uczelnią, pracodawców, władz regionalnych i centralnych), ukazując powstałe między...
-
Oczekiwania interesariuszy usług edukacyjnych w ujęciu relacyjnym
PublicationPrzedstawiono relacyjne ujęcie oczekiwań interesariuszy usług edukacyjnych
-
Old Problems - New Solutions: Conversion of Capitals as a Tool for Shaping the Competitive Position in the Economic Field
PublicationThe acts and operations any social actor effectuates in each of the logically distinguished spheres of reality are conditioned by many factors, among which a reliable analysis of the strengths and weaknesses of an agent should be considered of utmost importance. The concept of capitals presented in this article divides the quantity of resources available to all acting agents into four main categories (which allows for determining...
-
Podaż technologii vs potrzeby w zakresie technologii: rola instytucji pośredniczących w transferze technologii na Pomorzu
PublicationNiniejszy rozdział poświęcony jest na omówienie roli instytucji pośredniczących w procesach transferu technologii. Autorka, na podstawie badań przeprowadzonych w trzech grupach podmiotów działających na Pomorzu, obejmujących: instytucje pomostowe (wsparte środkami z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013), klientów tych instytucji oraz losowo dobraną próbę przedsiębiorców przeanalizowała –...
-
Podstawowe narzędzia lean manufacturing
PublicationNiniejsza książka powstała w oparciu o doświadczenia wdrożeniowe LeanQ Team i samej autorki zdobywane na przestrzeni dziesięciu lat we współpracy z kilkuset firmami. Książka ta jest podręcznikiem dla poczatkujących, ale wierzę, że i doświadczeni praktycy znajdą w niej kilka inspiracji. Pisząc tę książkę starałam się odpowiedzieć na potrzeby tych, którzy zauważyli, że są na rynku konkurencyjne firmy, które uzyskują lepsze efekty,...
-
Podstawowe narzędzia Lean Manufacturing
PublicationNiniejsza książka powstała w oparciu o doświadczenia wdrożeniowe LeanQ Team i samej autorki zdobywane na przestrzeni dziesięciu lat we współpracy z kilkuset firmami. Książka ta jest podręcznikiem dla poczatkujących, ale wierzę, że i doświadczeni praktycy znajdą w niej kilka inspiracji. Pisząc tę książkę starałam się odpowiedzieć na potrzeby tych, którzy zauważyli, że są na rynku konkurencyjne firmy, które uzyskują lepsze...
-
Pomiar jakości usług edukacyjnych z wykorzystaniem metody Kano
PublicationJakość jest istotnym czynnikiem w działalności każdej organizacji, również placówek edukacyjnych. Powinna być objęta systematycznym pomiarem, mającym na celu ustalenie stopnia satysfakcji z oferowanych prduktów. Istnieje wiele metod pomiaru jakości usług. Artykuł przedstawia próbę identyfikacji cech jakości usług edukacyjnych z uwzgledneiem metody Kano. W wyniku uwzgledniono wpływ poszczególnych cech na rozmiar całkowitej satysfakcji...
-
Potentiometric taste sensor application for liquid product taste estimation
PublicationThe principles of taste sense and kinds of tastes (sweet, salty, sour, bitter, umami and fat) have been described. Food quality estimation by taste sense: organoleptic testing and sensory analysis has been presented. The principle of operation of potentiometric sensor composed of several Ion Selective Electrodes or All Solid State Electrodes with polymeric membranes and macromolecular chemical compounds sensitive to substances...
-
Preferencje przedstawicieli polskiego pokolenia dwudziestolatków w zakresie słodzonych sacharozą i dietetycznych napojów typu cola
PublicationCelem badania było zidentyfikowanie preferencji polskiego pokolenia dwudziestolatków w zakresie napojów typu cola. W badaniu udział wzięło 71 kobiet i 49 mężczyzn w wieku 20 – 21 lat. Badanie składało się z dwóch części: (1) ankiety dotyczącej zwyczajów związanych ze spożywaniem napojów typu cola oraz (2) konsumenckiej oceny sensorycznej napojów Coca – Coli oraz Coca – Coli light metodą parzystą za pomocą testu dwustronnego. Druga...
-
Problemy w klasycznej siódemce instrumentarium jakości. Narzędzia przyczynowo - skutkowe do identyfikacji i analizy ich przyczyn
PublicationDynamicznie zmieniające sie otoczenie w którym funkcjonują dziś przedsiebiorstwa wpływa na konieczność szybkiego reagowania i podejmowania decyzji szczególnie w kontekście niespodziewanych trudności. Stąd też ważne jest poszukiwanie metod, narzędzi i technik pozwalających na zidentyfikowanie przyczyn problemów występujących w pomiotach gospodarczych
-
Projektowanie usług z wykorzystaniem koncepcji design - thinking
PublicationW niniejszym opracowaniu autorzy zaprezentowali uwarunkowania dotyczące projektowania usług z wykorzystaniem koncepcji design-thinking. W tym celu przybliżono specyficzne cechy działalności usługowej wraz z podstawami realizacji przedsiewzięć opartych na myśleniu projektowym. Wskazano także podstawowe korzyści jakie wynikają z wdrożenia metody, w szczególności aspekt kreatywnego myślenia generującego nowe usługi dla odbiorców.
-
Realizacja zmiany procesu planowania i sterowania produkcją – aspekty metodyczne
PublicationKonieczność zapewnienia sprawnej i skutecznej realizacji podstawowego procesu w organizacjach jakim jest proces produkcji wyrobów i usług, wymaga odpowiedniej adaptacji procesu planowania i sterowania produkcją do dynamicznych zmian otoczenia. Dla zagwarantowania efektywnego przebiegu procesu zmiany niezbędne jest nadanie mu właściwych ram i jego systemowe ujęcie. W artykule scharakteryzowano zakres działań i obszary zmian procesu...
-
Recognition of input items to the logistic operations in accommodation services
PublicationIn this study the authors set themselves the aim to analyze the elements of the entrance to the accommodation services in terms of logistics. Therefore, providers of this type of services were examined. This allowed to carry out analyses also with including the variety of accommodation services
-
REZYGNACJA Z CERTYFIKACJI NORMATYWNYCH SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA. PROBLEM CZY NIEUNIKNIONE ZJAWISKO?
PublicationW opracowaniu omówiono proces zmian dotyczących certyfikacji normatywnych systemów zarządzania na przykładzie systemu jakości opartego na normie ISO 9001. Przedstawiono analizę liczby wydawanych certyfikatów ISO 9001 oraz liczby rezygnacji z certyfikatów w Polsce, na podstawie raportu ISO Survey 2012 i danych uzyskanych od jednostki certyfikującej. Opisano również najczęściej podawane przyczyny rezygnacji z certyfikacji.
-
Specyfika procesów logistycznych w działalności usługowej
PublicationW niniejszym opracowaniu zaprezentowano podstawowe aspekty działalności usługowej, w tym główne róznice wobec działalności wytwórczej, rodzaje i typy definicji oraz czynniki mające wpływ na ich kształt i rozwój. Kluczową cześcią opracowania jest identyfikacja procesów logistycznych oraz ich adaptacja do potrzeb działalności usługowej. Autorzy zaprezentowali to podejście z wykorzystaniem obserwacji przeprowadzonych w dwóch wybranych...
-
Standards for Quality Assurance in the European Higher Education Area versus Common Assessment Framework in education. Conflict or harmony?
PublicationThe aim of the research was to analyze the assumptions of Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area (ENQA) and the criteria of Common Assessment Framework (CAF) for the educational sector and based on that to find out the main differences and similarities (conflicts and harmony) between them. The results of the research showed that the current trends of the quality movement evolution in...
-
Standardy jakości w opiece zdrowotnej
PublicationW niniejszym rozdziale zaprezentowano podstawowe aspekty zarządzania jakością w opiece zdrowotnej ze szczególnym uwzglednieiem standardów jakości występujących w tej branży. Poruszono także temat specyfiki usług medycznych, w dużym stopniu decydującej o charakterze tworzonych standardów i narzucającej na nie wiele różnego rodzaju ograniczeń.