Celem zespołowego projektu badawczego jest przeprowadzenie procesu, w ramach którego Studenci zweryfikują zadaną przez Klienta hipotezę badawczą. Projekt może wymagać do tego celu wykonania produktu np. aplikacji, urządzenia oraz przeprowadzenia odpowiednich badań, analizy wyników etc. W przypadku, gdy Uczelnia/Klient udostępniać będzie informacje poufne (w tym dane) wymagane będzie podpisanie przez Studentów zobowiązania do zachowania w poufności przekazanych informacji.
Obowiązkowym wynikiem projektu badawczego dla projektów z hipotezą badawczą jest raport w formie publikacji sformatowany zgodnie z szablonem Elsevier, przygotowany w języku angielskim. Dla projektów aplikacyjnych dopuszcza się również raport w formie zgłoszenia (wniosku) patentowego.
Realizacja projektu badawczego udokumentowana jest w systemie elektronicznym Moja PG/ZPB (https://moja.pg.edu.pl/auth/appjs/research-projects) poprzez:
- Zdefiniowanie tematu oraz hipotezy badawczej.
- Zdefiniowanie harmonogramu poprzez określenie etapów wraz z datami kontrolnymi. Etapy powinny odpowiadać zadaniom prowadzącym do weryfikacji hipotezy badawczej np.: zebranie danych, przygotowanie/normalizacja/obróbka danych, projekt algorytmu/rozwiązania, implementacja rozwiązania, przeprowadzenie eksperymentów, analiza wyników, weryfikacja hipotezy na bazie uzyskanych rezultatów, publikacja/raport.
- Raporty cząstkowe dokumentujące osiągnięcie etapów z harmonogramu.
- Opracowanie plakatu (w języku polskim i angielskim) po I i II semestrze informującym o wykonawcach, podstawowych zadaniach i osiągniętych rezultatach.
- Opracowanie raportu w formie publikacji wg szablonu (Elsevier) w języku angielskim lub raportu w postaci zgłoszenia (wniosku) patentowego.
W przypadku, gdy projekt kończy się wynikiem, który może być wykorzystany w dalszych pracach badawczych Uczelni lub firmy (w tym także np. aplikacją, która posłużyła do badań, weryfikacji hipotezy) oraz gdy Uczelnia lub firma i Studenci wyrażą taką wolę zawierana jest umowa o przeniesieniu praw majątkowych do wyników, które zostały uzyskane (pod koniec realizacji projektu badawczego).
Koordynator przedmiotu i osoba odpowiedzialna za kurs:
dr inż. arch. Anna Orchowska (annsmoli@pg.edu.pl)
Teachers
- dr inż. arch. Izabela Burda
- dr hab. inż. arch. Agnieszka Gębczyńska-Janowicz
- dr hab. inż. arch. Rafał Janowicz
- mgr inż. arch. Joanna Maria Kowalewska
- dr inż. arch. Joanna Badach
- dr hab. inż. arch. Dorota Dominika Kamrowska-Załuska
- dr hab. inż. arch. Piotr Samól
- dr inż. arch. Mateusz Gerigk
- dr hab. inż. arch. Justyna Martyniuk-Pęczek
- dr inż. arch. Anna Orchowska
- dr inż. arch. Karolina Życzkowska
- dr hab. inż. arch. Katarzyna Zielonko-Jung
- dr hab. inż. arch. Dorota Wojtowicz-Jankowska
- dr hab. inż. arch. Robert Idem
- dr hab. inż. arch. Marek Wysocki
- dr inż. Natalia Sokół
- dr inż. arch. Justyna Borucka
- dr hab. inż. arch. Anna Górka
- prof. dr hab. inż. arch. Lucyna Nyka
- mgr inż. arch. Kacper Radziszewski
- dr inż. arch. Agnieszka Kurkowska
Details
- WWW:
- https://enauczanie.pg.edu.pl/moodle/course/view.php?id=40449 open in new tab
- Start date:
- 01-10-2024
- Access type:
-
By teacher
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 18 times