ISSN:
eISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- management and quality studies (Social studies)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 40 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 40 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 70 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 40 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 11 | B |
2017 | 11 | B |
2016 | 11 | B |
2015 | 11 | B |
2014 | 5 | B |
2013 | 5 | B |
2012 | 3 | B |
2011 | 3 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- COPYRIGHT
- Information on publishing policy
- n/a
- Information on the conditions of self-archiving
- n/a
- Is self-archiving allowed by the journal?
- No
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
Papers published in journal
Filters
total: 40
Catalog Journals
Year 2024
-
Model Pomorskiej Nagrody Jakości w świetle wyników badań opinii stron zainteresowanych
PublicationCel - prezentacja oryginalnego modelu wykorzystywanego do oceny/samooceny organizacji w regionalnym konkursie o Pomorską Nagrodę Jakości na podstawie oceny dotychczasowych doświadczeń oraz badania opinii i potrzeb głównych interesariuszy tej inicjatywy. Podstawowym założeniem przy opracowaniu tego modelu jest jego dostosowanie do współczesnych trendów dotyczących doskonałości organizacyjnej oraz upowszechnienie jego stosowania...
Year 2023
-
TQM jako podstawa przemian projakościowych w szkolnictwie wyższym
PublicationCel: Przedstawienie najważniejszych wniosków płynących z badań prowadzonych w różnych regionach świata oraz obserwacji własnych prezentujących wpływ koncepcji TQM na efekty zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano studium literatury wg zaleceń metodycznych J. Creswella. Wnioski płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski:...
Year 2022
-
Kategoria doskonałości w szkolnictwie wyższym
PublicationCel: Zaakcentowanie miejsca i znaczenia kategorii doskonałości w zarządzaniu instytucjami szkolnictwa wyższego oraz określenie uwarunkowań towarzyszących jej zastosowaniom. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Wykorzystano metodę studium literatury wg koncepcji zaproponowanej przez J. Creswella. Wnioski i rekomendacje płynące z rozważań oparto, przede wszystkim, na podejściu indukcyjnym. Wyniki/wnioski: Przedstawiono czynniki...
Year 2021
-
Jakość oprogramowania w zwinnym podejściu do zarządzania projektami informatycznymi
PublicationCel: Celem artykułu jest ocena, czy wykorzystanie podejścia zwinnego Scrum w organizacji podnosi jakość wytwarzanego oprogramowania oraz próba uzyskania odpowiedzi na pytanie, jak nowelizacja Przewodnika po Scrumie (Scrum Guide) z listopada 2020 roku wpłynęła na proces wytwarzania oprogramowania. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: Przyjętą metodyką badawczą jest przegląd literatury przedmiotu oraz badania własne autora....
-
Moda jako wartość konsumencka - eksplikacja zagadnienia
PublicationCel: Celem artykułu jest przedstawienie problematyki mody jako propozycji wartości dla klienta. Realizacja niniejszego celu wymagała uszczegółowionej eksplikacji zjawiska mody. W publikacji zdefiniowaniu poddano mechanizm działania mody, istotę trendu mody, jak również omówiono główne perspektywy analizy mody oraz aktualne nurty badań nad modą. Projekt badania/metodyka badawcza/koncepcja: W pracy wykorzystano metodę krytycznej...
-
Pozytywne doświadczenia zakupowe w kreowaniu lojalności nabywczej
PublicationDoświadczenie zakupowe to rodzaj mentalnej podróży, pozostawiającej niematerialne wrażenia, w postaci wiedzy i śladu emocjonalnego [69], będące kluczowym elementem w zrozumieniu zachowań konsumentów, jak również istotnych zmian zachodzących we współczesnym marketingu [10]. Cel: Celem głównym badań było ukazanie wpływu pozytywnych doświadczeń zakupowych na kształtowanie satysfakcji i lojalności nabywczej oraz sposobów budowania...
-
Relacja mistrz – uczeń – w jaki sposób kształtować doskonałość akademicką, na przykładzie postaci prof. dr. hab. inż. Romualda Kolmana
PublicationW niniejszym artykule skoncentrowano się na zagadnieniu fundamentalnym w kontekście edukacji i rozwoju badań naukowych – relacji mistrz – uczeń. W nawiązaniu do wielowiekowej tradycji instytucji akademickich przedstawiono istotę i znaczenie tych relacji, wskazując pożądane cechy mistrza jako osoby kształtującej oczekiwane ze względów społecznych postawy swoich podopiecznych. Jako przykład postaci mistrza w obszarze nauk o jakości...
Year 2020
-
Kultura jakości i czynniki ją kształtujące w szkołach wyższych
PublicationW artykule przedstawiono rozważania dotyczące kultury jakości w instytucjach szkolnictwa wyższego. Szczególną uwagę zwrócono na czynniki, które wspierają rozwój kultury jakości w uczelniach oraz na te, które stanowią bariery jej pozytywnego rozwoju. Zagadnienie to zostało zaprezentowane na tle różnych wyników badań dotyczących kultury jakości jako specyficznej subkultury organizacyjnej.
-
Od postawy prozdrowotnej w stoczni jachtowej do ograniczania zagrożeń na stanowisku pracy formierza-laminiarza
PublicationTematyka zdrowia i bezpieczeństwa pracowników, coraz częściej popularyzowana w świecie biznesu, nadal stanowi dość mało rozpoznany obszar działalności polskich przedsiębiorstw. Niniejszy artykuł porusza ważką kwestię promocji zdrowia w miejscu pracy jako czynnika zwiększającego efektywność pracy oraz jego wpływ na osiąganie wysokiej jakości produktu. Publikacja omawia znaczenie postawy prozdrowotnej i sposobów jej kształtowania...
-
Raportowanie obrotu produktami leczniczymi w doskonaleniu przepływu informacji o stanach magazynowych aptek
PublicationCelem opracowania jest identyfikacja roli raportowania obrotu produktami leczniczymi w aptekach. Zaprezentowano podstawowe założenia wymogu raportowania stanów magazynowych, w odniesieniu do poszczególnych grup interesariuszy, związanych z informacją o stanach magazynowych w aptece. Zidentyfikowano również korzyści dla poszczególnych grup interesariuszy wynikające z konieczności przygotowania tego typu raportów.
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży odzieżowej - perspektywa polskiego konsumenta
PublicationPrzesunięcie produkcji do krajów dotkniętych ubóstwem towarzyszy podejściu kładącemu nacisk na szybkie odpowiedzialność i tanie udostępnianie trendów modowych konsumentom oraz systemowi wytwarzania opartemu na popycie biznesu, w przemyśle odzieżowym. W artykule zwrócono uwagę na: świadomość, postawy, zachowania etyczne oraz zrównoważony sposób postrzegania jakości produktów „fast fashion” w perspektywie społecznej odpowiedzialności....
-
Wykorzystanie wybranych normatywnych systemów zarządzania w instytucjach szkolnictwa wyższego
PublicationW artykule przedstawiono wybrane modele systemów zarządzania opisane w normach międzynarodowych możliwe do wykorzystania w instytucjach szkolnictwa wyższego. Systemy te mogą stanowić bowiem korzystną alternatywę dla obarczonych wieloma mankamentami mechanizmów przyjmowanych przez kadrę kierowniczą uczelni w odniesieniu do kluczowych procesów tych instytucji.
Year 2019
-
Regional quality contests based on business excellence models – Pomeranian case study
PublicationCompetitions based on models of organizational excellence have significant potential. Organizations participating in these initiatives have the chance not only to get marketing benefits, but also gain comprehensive knowledge about their management systems. Moreover, thanks to the structure of models of excellence an organization can plan in detail the improvement activities in its main processes. The aim of the authors is to analyze...
-
Teoria zbiorów rozmytych w zarządzaniu ryzykiem jako utylitarne narzędzie systemu zarządzania jakością
PublicationDziałalność przedsiębiorstwa wiąże się z potrzebą analizowania ryzyka oddziałującego na procesy firmy. Norma PN-EN ISO 9001:2015 dokonuje identyfikacji czynników ryzyka i ich wpływu na jakość wyrobu. W szacowaniu ryzyka punktowe oceny wyrażające subiektywne opinie zastępowane są coraz częściej formalnym zapisem niepewności. Artykuł ukazuje zastosowanie rozmytego systemu wnioskującego w procesie zarządzania ryzykiem, umożliwiającego...
-
Tworzenie modelu pojęciowego dla zarządzania ryzykiem na przykładzie procesu laminowania w stoczni jachtowej
PublicationCelem artykułu jest zaproponowanie modelu pojęciowego normalizującego kryteria oceny ryzyka w systemie zarządzania jakością w stoczni jachtowej. Zamiarem jest przeprowadzenie analizy danych, pozwalającej wytyczyć zbiory o wysokim, średnim i niskim poziomie istotności dla wszystkich błędów powstających w procesie laminowania. W artykule skoncentrowano się na najważniejszych pojęciach związanych z ryzykiem i kryteriami jego oceny....
Year 2018
-
Nauki o jakości - ich miejsce i znaczenie w klasyfikacji dziedzin i dyscyplin naukowych oraz praktyce gospodarczej
PublicationW artykule przedstawiono ważne w kontekście trwającej obecnie dyskusji dotyczącej nowego wykazu dziedzin i dyscyplin naukowych, akcentowane w środowisku polskich badaczy zajmujących się problematyką jakości, argumenty i uwarunkowania uzasadniające potrzebę wyodrębnienia nauk o jakości.
-
Nowatorskie podejście do zarządzania jakością w branży morskiej na przykładzie stoczni Ostróda Yacht
PublicationArtykuł opisuje podejście procesowe funkcjonujące w jednej z największych polskich stoczni jachtowych Ostróda Yacht. Stocznia ta stanowi ilustrację – zakończonej z sukcesem – implementacji narzędzi Lean Production i stanowi przykład dla innych przedsiębiorstw w Polsce. Celem niniejszej publikacji jest ukazanie nowatorskiego podejścia do zarządzania jakością w stoczni jachtowej, które przyniosło korzyści zarówno z poziomu zarządzania...
-
Zakładowa Kontrola Produkcji w sektorze MŚP - propozycja metody zarządzania dokumentacją systemu
PublicationZakładowa Kontrola Produkcji (ZKP) to system jakości, który jest obligatoryjny dla producentów wyrobów budowlanych. Powinien on być udokumentowany i nadzorowany. Celem autorów, przyjętym w niniejszym opracowaniu, jest identyfikacja uwarunkowań dotyczących dokumentowania ZKP, analogii pomiędzy ZKP a systemem jakości według normy ISO 9001:2015 i innymi regulacjami oraz wskazanie korzyści i trudności związanych z dokumentowaniem działań...
Year 2017
-
Uwarunkowania związane z wykorzystaniem outsourcingu w systemach zakładowej kontroli produkcji
PublicationOutsourcing znajduje coraz częściej zastosowanie w polskich przedsiębiorstwach jako koncepcja służąca poprawie skuteczności i efektywności procesów, w tym w organizacjach sektora budowlanego stosujących Zakładową Kontrolę Produkcji (ZKP). Celem autorów, przyjętym w niniejszym opracowaniu, jest identyfikacja newralgicznych obszarów ZKP narażonych na zagrożenia wynikające z wykorzystania outsourcingu, a także określenie podstawowych...
Year 2016
-
Motywowanie pracowników do zachowań proinnowacyjnych
PublicationW niniejszym artykule zaprezentowano wyniki poszerzonych badań pilotażowych oraz oparty na ich wynikach autorski model systemu motywowania pracowników do zachowań proinnowacyjnych w postaci „domu motywowania” pracowników do tej działalności. Szczegółowo omówiono najważniejsze elementy tego systemu. W opracowaniu zawarto również wnioski dotyczące wykorzystania modelu w praktyce
-
Płeć jako determinanta podejmowania decyzji menedżerskich w sytuacjach kryzysowych w świetle wyników badań
PublicationAutorzy niniejszego artykułu sformułowali następujący problem badawczy - czy i w jakim stopniu różnice dotyczące momentu reakcji i sposobu podejmowanych decyzji w sytuacji kryzysowej przez menedżerówmężczyzn i menedżerów-kobiety mają wpływ na skuteczność przeprowadzania działań naprawczych? Celem tego opracowania jest przedstawienie najważniejszych tendencji w badaniach dotyczących decyzji kierowniczych w sytuacjach kryzysowych,...
Year 2012
-
Niezapomniane spotkania z Profesorem. Wspomina prof. nadzw. PG dr hab. inż. Piotr Grudowski. Panie Profesorze - dziękuję za 25 lat…
PublicationW artykule przedstawiono wspomnienia i refleksje związane ze współpracą Autora z Profesorem Romualdem Kolmanem.
-
Normatywne systemy zarządzania. Czynnik wspierający zarządzanie wiedzą w sektorze MŚP
PublicationZasadniczym celem niniejszego opracowania jest określenie możliwości wykorzystania mechanizmów normatywnych systemów zarządzania do zarządzania wiedzą. Przedstawiono relacje pomiędzy podejściem procesowym reprezentowanym w modelach normatywnych systemów zarządzania a zarządzaniem wiedzą. Szczególną uwagę zwrócono na specyficzne, w tym kontekście, uwarunkowania występujące w sektorze MŚP.
Year 2010
-
Jakość, bezpieczeństwo, ekologia w sektorze rolno-spożywczym. Kierunki rozwoju
PublicationW opracowaniu przedstawiono najważniejsze informacje dotyczące cyklicznej konferencji na temat jakości organizowanej przez zespół prof. Małgorzaty Wiśniewskiej z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego.
Year 2008
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów
PublicationGłównym celem artykułu jest opis jednej z fundamentalnych grup czynników determinujących rozwój klastrów w regionie - tzw. determinantów podażowych wg nomenklatury stosowanej w koncepcji "klastra" Groundings-Enterprises-Markets, zakwalifikowanych przez M.E. Portera do "warunków czynników produkcji", składających się na romb przewagi konkurencyjnej. Determinanty podażowe stanowią niezbędne podłoże dla rozwoju klastra, a składają...
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz. 3
PublicationAutorka identyfikuje i opisuje występujące na Mazowszu inicjatywy klastrowe, szczególną uwagę poświęcając klastrom rolniczym. W ostatnich latach obserwuje się systematyczny przyrost sformalizowanych układów klastrowych w całym kraju. W przypadku inicjatyw klastrowych w woj. mazowieckim - część z nich kształtuje się w sposób naturalny - w oparciu o występujące mechanizmy rynkowe, ale większość powstała i sformalizowała się w odpowiedzi...
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów cz.1
PublicationW niniejszym artykule autorka przedstawia przestrzenne dysproporcje w poziomie rozwoju Mazowsza oraz podejmuje brak spójności społeczno-gospodarczych będących tego efektem.
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów cz.2
PublicationW niniejszym artykule autorka przedstawia zagadnienia związane z rozwojem Mazowsza oraz wynikającą z tego niespójnością społeczno-gospodarczą.
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów. Cz.2
PublicationArtykuł zawiera główne wnioski z badań przeprowadzonych w 2005r. i 2007r. na Mazowszu pod kątem rozwoju klastrów wysokotechnologicznych. Na podstawie obliczeń współczynnika lokalizacji LQ (location quotient) zostały zidentyfikowane istotne koncentracje branż high-tech na Mazowszu, a następnie w oparciu o metodę OECD do badania interakcji zostały przeanalizowane trzy sektory high-tech występujące w obrębie Obszaru Metropolitarnego...
-
Podaż na Mazowszu a rozwój klastrów cz.3
PublicationW niniejszym artykule autorka przedstawia informacje na temat wsparcia finansowego sformalizowanych klastrów na Mazowszu w nowym okresie programowania 2007-2013 - w ramach PO Innowacyjna Gospodarka, RPO Województwa Mazowieckiego oraz Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich.
-
Uwarunkowania aplikacyjne koncepcji Six Sigma w sektorze MŚP
PublicationArtykuł porusza istotne, z punktu widzenia podnoszenia konkurencyjności sektora MŚP a rzadko przedstawiane w literaturze krajowej, zagadnienie wykorzystania w tej grupie przedsiębiorstw koncepcji Six Sigma. Obok charakterystycznych cech MŚP wywierających wpływ na zastosowanie w nich metodyki Six Sigma, przedstawiono związki tej koncepcji z systemami zarządzania jakością.
Year 2007
-
Charakterystyka MŚP w kontekście podejścia procesowego
PublicationArtykuł przedstawia wynikające z rozległego studium literaturowego charakterystyczne uwarunkowania związane z wykorzystaniem orientacji procesowej w sektorze MŚP. Szczególny nacisk położono na rolę systemów zarządzania jakością w promowaniu zarządzania procesami w mniejszych organizacjach.
-
Ocena modeli grupowego wdrażania systemów jakości w MŚP
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę wybranych inicjatyw grupowego wdrażania systemów jakości w małych i średnich przedsiębiorstwach stosowanych w Polsce i za granicą. W odniesieniu do kluczowych elementów tych przedsięwzięć, zaprezentowano włacną propozycje rozwiązań usprawniających stosowane w praktyce podejścia.
Year 2006
-
Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę oraz wyniki badań dotyczących uwarunkowań związanych z wdrażaniem systemów zarządzania jakością w małych organizacjach. Wyniki badań omówiono w podziale na najczęściej wskazywane przez respondentów czynniki wspierające wdrażanie oraz te stanowiące bariery.
-
Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach. Cz. 2
PublicationW artykule przedstawiono wyniki badań opinii przedstawicieli małych organizacji w odniesieniu do certyfikacji i funkcjonowania systemów zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000. Wskazano najważniejsze czynniki pozytywne oraz problemy związane z zagadnieniami stanowiacymi przedmiot badań.
-
Jakosciowy aspekt intelektu
PublicationW opracowaniu przeanalizowano elementy intelektu, które sprzęgnięto z problematyką jakości formułując w efekcie elementy światopoglądu.
-
Pomiary, analiza i doskonalenie jako kryteria auditu systemu zarządzania jakością
PublicationW artkule przedstawiono praktyczne zalecenia dotyczące audytu wewnętrznego systemu zarządzania jakością wg normy ISO 9001:2000 w obszarze wymagań rozdziału 8 tej normy dotyczącego pomiarów, analizy i doskonalenia. Metodykę audytowania dostosowano do potrzeb małych i średnich organizacji, zwracając szczególną uwagę na praktyczne wykorzystanie orientacji procesowej.
Year 2004
-
Wpływ jakości usług na wartość firmy.
PublicationW opracowaniu zaprezentowano elementy badań jakości usług administracyjnych oraz jakości usług remontowych. Wylansowano nową, uniwersalną metodę badania potencjału usługowego jednostek gospodarczych.
Year 2003
-
Lean Quality Management
PublicationPostrzeganie przedsiębiorstwa przez pryzmat zachodzących w nim procesów powoduje powstanie dynamicznego obrazu zmian zachodzących w firmie. W wyniku takiego spojrzenia obserwator wykracza poza funkcjonalny układ struktur uzyskując możliwość pełniejszej weryfikacji skuteczności licznych, powiązanych ze sobą działań przedsiębiorstwa i podejmowania decyzji o ich doskonaleniu. Kierunki tego doskonalenia to takie budowanie sekwencji...
-
Rozwój regionalny w Unii Europejskiej
PublicationW niniejszym artykule autorka przedstawia zagadnienia związane z polityką rozwoju regionalnego UE.
seen 1775 times