Publications
Filters
total: 590
Catalog Publications
Year 2011
-
Ocena odcinków prostych trasy kolejowej na podstawie pomiarów satelitarnych
PublicationW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_STRAIGHT, służący do oceny odcinków prostych. Pokazano opis jego funkcjonowania oraz przykłady zastosowania odpowiednich funkcji. Zapisane w pliku tekstowym współrzędne prostej wykorzystuje...
-
Opinia dotycząca systemu nawierzchni torowej proponowanej przez wykonawcę odcinka centralnego II linii metra w Warszawie
PublicationOpinia dotyczy zgodności zaproponowanej konstrukcji nawierzchni z zapisami zawartymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym
-
Opinia techniczna rozjazdów kolejowych Nr 411 i 439 na bocznicy kolejowej Stoczni Gdańskiej S.A. Rozjazd zwyczajny Rz S49-190-1:9 pss z szynami ochronnymi na płycie żelbetowej i rozjazd łukowy Rłj S49-190/94,461-1:6,6 pssd
PublicationOpinia techniczna rozjazdów kolejowych Nr 411 i 439 na bocznicy kolejowej Stoczni Gdańskiej S.A. Rozjazd zwyczajny Rz S49-190-1:9 pss z szynami ochronnymi na płycie żelbetowej i rozjazd łukowy Rłj S49-190/94,461-1:6,6 pssd
-
Opinia techniczna rozjazdu kolejowego Nr 314 na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku. Rozjazd zwyczajny Rz S49-300-1:9 lssd
PublicationOpinia techniczna dotycząca rozjazdu kolejowego Nr 314 na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku. Rozjazd zwyczajny Rz S49-300-1:9 lssd
-
Opinia techniczna rozjazdu zwyczajnego Rz 49E1-190-1:9 z szynami ochronnymi
PublicationOpinia techniczna rozjazdu zwyczajnego Rz 49E1-190-1:9 z szynami ochronnymi dla firmy TRACK TEC KOLTRAM
-
Opinia techniczna torów kolejowych Nr 401, 407A i 413 na bocznicy kolejowej Stoczni Gdańskiej S.A. Nawierzchnia kolejowa z szyn S49 (49E1) na płycie żelbetowej z nawierzchnią drogową
PublicationOpinia techniczna torów kolejowych Nr 401, 407A i 413 na bocznicy kolejowej Stoczni Gdańskiej S.A. Nawierzchnia kolejowa z szyn S49 (49E1) na płycie żelbetowej z nawierzchnią drogową
-
Opinia techniczna torów na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku. Nawierzchnia kolejowa z szyn typu S42 na podkładach strunobetonowych typu PBS-1, INBK 3, INBK 4, INBK 7, INBK 9 i na podkładach drewnianych typu IIIB z przytwierdzeniem pośrednim typu K
PublicationOpinia techniczna torów na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku dotycząca oceny nawierzchni kolejowej z szyn typu S42 na podkładach strunobetonowych typu PBS-1, INBK 3, INBK 4, INBK 7, INBK 9 i na podkładach drewnianych typu IIIB z przytwierdzeniem pośrednim typu K
-
Opinia techniczna torów na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku. Nawierzchnia kolejowa z szyn typu S49 na podkładach strunobetonowych typu PBS-1, INBK 3, INBK 4, INBK 7, INBK 9 i na podkładach drewnianych typu IIB z przytwierdzeniem pośrednim typu K
PublicationOpinia techniczna torów na bocznicy kolejowej ANWIL S.A. we Włocławku dotycząca nawierzchni kolejowa z szyn typu S49 na podkładach strunobetonowych typu PBS-1, INBK 3, INBK 4, INBK 7, INBK 9 i na podkładach drewnianych typu IIB z przytwierdzeniem pośrednim typu K
-
Opinia techniczna toru dojazdowego Nr 581 do II strefy nabrzeża francuskiego w Morskim Porcie Gdynia S.A. Nawierzchnia kolejowa z szyn 49E1 (S49) na podkładach strunobetonowych PS83 z przytwierdzeniem sprężystym SB
PublicationOpinia techniczna toru dojazdowego Nr 581 do II strefy nabrzeża francuskiego w Morskim Porcie Gdynia S.A. Nawierzchnia kolejowa z szyn 49E1 (S49) na podkładach strunobetonowych PS83 z przytwierdzeniem sprężystym SB
-
Opinia techniczna toru kolejowego Nr 108a na bocznicy kolejowej MONDI Świecie S.A. Nawierzchnia podsypkowa z szyn S42 oraz podkładów strunobetonowych PS83 z przytwierdzeniem sprężystym SB
PublicationOpinia techniczna toru kolejowego Nr 108a na bocznicy kolejowej MONDI Świecie S.A. Nawierzchnia podsypkowa z szyn S42 oraz podkładów strunobetonowych PS83 z przytwierdzeniem sprężystym SB
-
Parametryczna krzywa przejściowa dla dróg kolejowych
PublicationZakres stosowania krzywych przejściowych o nieliniowej zmianie krzywizny na drogach kolejowych jest, jak dotąd, bardzo ograniczony. W pracy (przeprowadzając stosowną analizę) wskazano na główną przyczynę takiego stanu rzeczy - bardzo małe wartości rzędnych poziomych w rejonie początkowym, w praktyce często wręcz niemożliwe do realizacji. Postanowiono więc poszukać nowej postaci krzywej przejściowej, rezygnując z warunku zerowania...
-
Problemy lokalizacyjne kolejowych terminali przeładunku paliw płynnych
PublicationW artykule poruszono problem lokalizacji i warunków technicznych budowy kolejowych terminali paliw płynnych. Zaprezentowano również podstawowe elementy wyposażenia baz paliwowych
-
Propozycje usprawnień infrastrukturalno - organizacyjnych sieci tramwajowej w Toruniu
PublicationW artykule przedstawiono propozycje usprawnień funkcjonowania sieci tramwajowej w Toruniu poprzez budowę nowych linii tramwajowych, zastosowanie innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych oraz zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.
-
Próba wyłagodzenia załomów na rampie przechyłkowej
PublicationW pracy poświecono uwagę praktycznemu aspektowi kształtowania rejonów skrajnych na prostoliniowych rampach przechyłkowych. Praktyka wykonawcza jednoznacznie dowodzi, że właśnie w tych rejonach dokładność pracy podbijarki pozostawia wiele do życzenia. Warto się więc zastanowić nad wyłagodzeniem tychże rejonów, co wprowadzi co prawda pewne zaburzenia w układzie występujących przyspieszeń niezrównoważonych, jednak skutki tych zaburzeń...
-
Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego
PublicationNa PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W artykule przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących...
-
Selected problems of determining the course of railway routes by use of GPS network solution
PublicationW 2009 roku Politechnika Gdańska rozpoczęła prace nad wykorzystaniem ciągłych pomiarów pozycji systemów geodezji satelitarnej dla wyznaczania przebiegu trasy kolejowej z wykorzystaniem fazowych metod GPS opartych o serwis NAVGEO polskiej Aktywnej Sieci Geodezyjnej ASG-EUPOS. W celu eliminacji błędów przypadkowych wpływających na dokładność wyznaczenia trasy kolejowej w następnym roku zespół przeprowadził dwie kampanie pomiarowe...
-
Tests on lateral resistance in railway track during operation of tamping machine
PublicationArtykuł prezentuje koncepcję prowadzenia badań oporów poprzecznych w trakcie procesu regulacji geometrycznej toru kolejowego za pomocą podbijarki. Jest to zatem kontynuacja badań nad zastosowaniem podbijarki torowej w diagnostyce toru bezstykowego; wcześniej zajmowano się kwestią określania sił podłużnych w szynach. Przedstawiono sposób wyznaczania oporów poprzecznych polegający na ciągłej rejestracji przemieszczenia oraz siły...
-
Tworzenie poligonu kierunków głównych trasy kolejowej z wykorzystaniem pomiarów GPS
PublicationW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_POL, służący do tworzenia poligonu kierunków głównych trasy kolejowej. Zapisane w pliku tekstowym współrzędne prostych wykorzystuje się do wyznaczenia ich równań w państwowym układzie odniesień...
-
Uwagi do metodyki projektowania układów geometrycznych toru
PublicationW pracy podjęto kwestię zmian, jakie w zakresie projektowania układów geometrycznych toru wprowadziły nowe akty prawne - Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności oraz Standardy Techniczne przyjęte przez PKP PLK S.A. Rozpatrzono w sposób szczegółowy dopuszczalne wartości parametrów kinematycznych, skupiając się w głównym stopniu na analizie wartości normatywnych. Następnie omówiono ogólne zasady określania podstawowych parametrów...
-
Wizualizacja przebiegu trasy kolejowej na podstawie pomiarów satelitarnych
PublicationW pracy przedstawiono podstawowe założenia opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Na program składają się cztery, w znacznym stopniu niezależne, moduły. W sposób szczegółowy przedstawiono ukończony już moduł TRACK_VIS, służący do wizualizacji przebiegu trasy kolejowej. Pokazano opis...
-
Wpływ budowy pasów autobusowo-tramwajowych na efektywność obsługi transportowej centrum Torunia
PublicationW artykule przedstawiono proponowane przez autorów lokalizacje i rozwiązania techniczne pasów autobusowo-tramwajowych w centrum Torunia. Wskazano zalety zintegrowanej infrastruktury transportowej i jej wpływ na efektywność ruchu ulicznego w centrach miast.
-
Wpływ budowy pasów autobusowo-tramwajowych na efektywność obsługi transportowej centrum Torunia
PublicationW artykule przedstawiono proponowane przez autorów lokalizacje i rozwiązania techniczne pasów autobusowo-tramwajowych w centrum Torunia. Wskazano zalety zintegrowanej infrastruktury transportowej i jej wpływ na efektywność ruchu ulicznego w centrach miast.
-
Wpływ stanu infrastruktury linii kolejowej nr 131 na niezawodność systemu transportowego województwa pomorskiego
PublicationW artykule omówiono znaczenie linii kolejowej nr 131 w systemie transportowym województwa pomorskiego. Wskazano utrudnienia wynikające ze stanu infrastruktury tej linii oraz wpływ możliwych ograniczeń ruchu kolejowego na funkcjonowanie innych gałęzi transportu.
-
Wpływ warunków techniczno - eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad w szynach kolejowych
PublicationW artykule scharakteryzowano odcinek doświadczalny oraz przeanalizowano sześć wybranych przypadków wpływu warunków techniczno-eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad.
-
Wykorzystanie AutoCAD Civil3D na zajęciach z modernizacji dróg szynowych
PublicationPodstawowym programem CAD wykorzystywanym w procesie kształcenia na Wydziale Inżynierii Lądowej i Środowiska Politechniki Gdańskiej jest AutoCAD Civil 3D. Autor artykułu postanowił wykorzystać możliwości programu w ramach przedmiotu ''Modernizacja dróg szynowych''. Dokładniejsza analiza wykazała, że zagadnienia związane z projektowaniem nowego przebiegu linii kolejowej są na tyle skomplikowane, że w niektórych aspektach przerastają...
-
Zasady wykonania dokumentacji fotograficznej miejsca wypadku kolejowego
PublicationJedną z istotnych czynności podczas badania przyczyn wypadków kolejowych jest przeprowadzenie oględzin miejsca zdarzenia i sporządzenie dokumentacji fotograficznej. Na tym etaoie prac komisji wypadkowej, potrzebna jest szczególna wiedza z zakresu budowy i diagnostyki dróg kolejowych oraz fotografii. W artykule omówiono podstawowe zasady sporządzania dokumentacji fotograficznej w czasie oględzin miejsca zdarzenia na podstawie własnych...
Year 2010
-
Analiza celowości i możliwości rewitalizacji linii kolejowych w województwie dolnośląskim
PublicationSamorządy wojewódzkie jako podmioty odpowiadające za organizację regionalnych przewozów kolejowych stają przed odpowiednim wyborem linii do rewitalizacji. Dla popularyzacji systemu wybór odpowiedniej linii ma znaczenie fundamentalne, jako tzw. dobry przykład. Hierarchizacja linii jest wynikiem zastosowania podejścia wielokryterialnego. Można tego dokonać wykorzystując informatyczne narzędzia prognostyczne i wizualizacyjne. Województwo...
-
Application of the Polish active GNSS geodetic network for surveying and design of the railroad
PublicationW pracy przedstawiono opis sieci ASG-EUPOS oraz architekturę zastosowanego zestawu pomiarowego GNSS. Opisano geodezyjne przygotowanie pomiarów toru kolejowego, które przeprowadzono na ok. 30-kilometrowym odcinku testowym. Ustawienie centrów fazowych anten względem osi toru testowego wyznaczono metodami geodezji tradycyjnej w oparciu o pomiary tachimetryczne. Na podstawie przeprowadzonych pomiarów ksztaltu geometrycznego toru podjęto...
-
Bezpieczeństwo infrastruktury szynowej na bocznicach kolejowych
PublicationW referacie przedstawiony został problem bezpieczeństwa infrastrukturyszynowej na przykładzie bocznicy kolejowej. Omówiono zasady bezpiecznego użytkowania budowli przeznaczonych do ruchu kolejowego, zasady uzyskania świadectwa dopuszczenia do eksploatacji oraz prowadzenia prób eksploatacyjnych.
-
Charakterystyka pęknięć w szynach typu head check
PublicationZmęczenie kontaktowe powierzchni tocznej szyny (RCF) jest jedną z waznych przyczyn jej uszkodzenia i ma obecnie duże znaczenie w utrzymaniu nawierzchni kolejowej w odpowiednim stanie niezawodności oraz wpływa na trwałość szyn. W wyniku dużych oddziaływań dynamicznych na powierzchni szyny powstają poziome małe pęknięcia, które w dalszej fazie rozwoju przechodzą pionowo przez krawędź główki szyny powodując powstawanie mikroszczelin....
-
Ciągły pomiar szerokości i przechyłki w rozjazdach kolejowych
PublicationW artykule opisano zasady przeprowadzania pomarów i szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce i Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonania pomiarów ciągłych szerkokości i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC-1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiarów z uwzględnieniem kierunku jazdy...
-
Determination of the transverse resistance characteristics in railway track
PublicationW pracy przedstawiono problem oporów poprzecznych podsypki z punktu widzenia budowy, utrzymania oraz bezpieczeństwa w eksploatacji toru kolejowego. Zaprezentowano różne sposoby analitycznego podejścia do badanego zjawiska na przykładzie modeli matematycznych spotykanych w literaturze. Scharakteryzowano aktualny stan badań doświadczalnych związanych z oporami poprzecznymi. Omówiono różne sposoby prowadzenia takich badań w eksploatowanych...
-
Linia metra nr 4 w São Paulo
PublicationSão Paulo w Brazylii to jedna z największych metropolii swiata. Ogromne potrzeby transportowe spowodowały, że w komunikacji zbiorowej bardzo duży nacisk kładziony jest na transport szynowy - zarówno naziemny jak i podziemny (metro). Jego stan obecny oraz perspektywy rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem oddanej do użytku w bieżacym roku linii metra nr 4, przedstawiono w niniejszym artykule.
-
Metodyka regulacji osi toru - stan obecny i perspektywy
PublicationW pracy przedstawiono przesłanki wskazujące na wagę problemu oceny skuteczności stosowanej powszechnie metodyki regulacji osi toru. Zwrócono uwagę na liczne stwierdzone nieprawidłowości ukształtowania geometrycznego torów i podjęto próbę wyjaśnienia przyczyn istniejącej sytuacji. W głównym stopniu skupiono się na ocenie tradycyjnych metod pomiarowych oraz metodyce projektowania dostosowanej do uzyskiwanych danych wyjściowych. Wskazano,...
-
Modelowanie oporu poprzecznego w torze kolejowym przy wykorzystaniu badań doświadczalnych
PublicationOpór poprzeczny w torze kolejowym jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o jego stateczności w płaszczyźnie poziomej. Utrata tej stateczności, zwana wyboczeniem toru, może stanowić bezpośrednią przyczynę katastrofy kolejowej, zwłaszcza, gdy proces ten nastąpi pod jadącym pojazdem szynowym. Celem referatu jest przedstawienie przeprowadzonych badań nad oporem poprzecznym oraz omówienie sposobu modelowania toru bezstykowego...
-
Modelowanie procesu regulacji osi toru kolejowego
PublicationNa bezpieczeństwo transportu kolejowego wpływa między innymi bieżący stan infrastruktury oraz jej niezawodność. Ważnym czynnikiem mającym wpływ na bezpieczeństwo jest odpowiednie ustabilizowanie rusztu torowego, przez co minimalizowane jest ryzyko utraty stateczności konstrukcji. Zarówno minimalizacji imperfekcji, jak też zapewnieniu stateczności konstrukcji służy proces regulacji osi toru. W artykule przedstawiono ideę komputerowego...
-
Możliwości wykorzstania regionalnych linii kolejowych do przewozów ponadgabarytowych na przykładzie linii nr 201 (Kościerzyna - Gdynia)
PublicationLinie kolejowe o charakterze lokalnym w wyniku skoncentrowania tu jedynie ograniczonych przewozów pasażerskich posiadają duże rezerwy przepustowości. Można wykorzystać je do specjalnego rodzaju przewozów towarowych - przewozów ponadgabarytowych, które wymagają szczególnych warunków eksploatacyjnych. W takiej sytuacji brak elektryfikacji linii staje się niebagatelną zaletą. Linia kolejowa nr 201 jest tu bardzo dobrym przykładem
-
Nowa koncepcja wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym
PublicationW pracy przedstawiono wyniki badań nad wykorzystaniem automatycznej podbijarki torowej w diagnostyce toru kolejowego, prowadzone od połowy lat 90. ubiegłego wieku w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej. W latach 2005-2009 działania te zaowocowały skonkretyzowaniem się nowej koncepcji wyznaczania sił podłużnych i oporów poprzecznych w torze kolejowym. Otrzymane wyniki badań potwierdzają słuszność tezy o występowaniu...
-
Ocena dokładności określania osi toru kolejowego na drodze pomiarów satelitarnych
PublicationW 2009 roku na Politechnice Gdańskiej rozpoczęto badania nad wykorzystaniem serwisu pomiarów fazowych NAVGEO aktywnej sieci geodezyjnej ASG-EUPOS dla przeprowadzania ciągłych pomiarów przebiegu trasu kolejowej. Celem kontynuowanych badań jest próba oceny możliwości zastosowania pomiarów fazowych GNSS, realizowanych przez kilka odbiorników, dla projektowania oraz inwentaryzacji toru kolejowego. Do oceny dokładności określenia osi...
-
Opinia tachniczna bocznicy kolejowej AMPOL-MEROL Karol Smoleński w Wąbrzeźnie
PublicationOpinia techniczna dotycząca torów, rozjazdów i kozłów oporowych na bocznicy kolejowej w Wąbrzeźnie
-
Opinia tachniczna kozła oporowego zabudowanego w torze Nr 3b na stacji Rogów
PublicationOpinia tachniczna kozła oporowego zabudowanego w torze Nr 3b na stacji Rogów
-
Opinia tachniczna rozjazdu Nr 901 na torze dojazdowym do bocznicy kolejowej Morskiego Termonala Kontenerowego DCT w Porcie Północnym w Gdańsku
PublicationOpinia tachniczna rozjazdu Nr 901 na torze dojazdowym do bocznicy kolejowej Morskiego Termonala Kontenerowego DCT w Porcie Północnym w Gdańsku
-
Opinia tachniczna toru rozbudowanej bazy MPS na wojskowej bocznicy kolejowej nr 525 w m. Więcławice
PublicationOpinia techniczna dotycząca torów z tacą paliwową na bocznicy kolejowej w Więcławicach
-
Pomiar ciągły szerokości i przechyłki w rozjazdach kolejowych
PublicationW artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości torui żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce i Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435.
-
Portal Komunikacyjny Sądu (PKS) służacy do elektronicznej komunikacji pomiędzy sądem a stronami postępowania
PublicationW artykule przedstawiono założenia i sposób realizacji koncepcji hybrydowej komunikacji stron postepowania z sądem na przykładzie postępowania cywilnego. Przedstawiono opis Portalu Komunikacyjnego Sądu, modułu doręczeń elektronicznych, systemu wspomagającego obieg dokumentów elektronicznych oraz hybrydowego biura podawczego.
-
Projektowanie układów geometrycznych toru w dostosowaniu do systemu GPS
PublicationW pracy zwrócono uwagę na fakt, że zastosowanie satelitarnej techniki pomiarowej (w wariancie pomiarów ciągłych) powoduje konieczność opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie pomiarów satelitarnych nie sprawia żadnych trudności, skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu geometrycznego...
-
Regulacja osi toru w warunkach pomiarów satelitarnych :(program badań) = Geometrical adjustment of the railway track in the conditions of the satellite surveying : (research program)
PublicationW pracy zwrócono uwagę na uwarunkowania związane z zastosowaniem technik pomiarów satelitarnych GPS w pomiarach inwentaryzacyjnych linii kolejowych. Wskazano na konieczność nawiązania współpracy pomiędzy specjalistami z dziedziny pomiarów satelitarnych i środowiskiem kolejowym. Może to spowodować radykalną poprawę w zakresie poziomu utrzymania kształtu geometrycznego torów, gdzie występująca obecnie sytuacja budzi poważne zastrzeżenia....
-
Rola szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście w procesie racjonalizowania struktury logistycznej miasta Gdańska
PublicationW artykule zaprezentowano aktualne problemy komunikacyjne Śródmieścia Gdańska oraz przeobrażenia sposobu przemieszczania się w aspekcie rozbudowy systemu komunikacji szynowej, w tym - przede wszystkim - planowanego wydłużenia trasy SKM do nowego przystanku Gdańsk Śródmieście. Przedstawiono również preferencje i zachowania pasażerów kolei miejskiej w stosunku do integracji z innymi systemami komunikacyjnymi.
-
Stan obecny i rozwój metra w São Paulo
PublicationSão Paulo w Brazylii to jedna z największych metropolii świata, w której codziennie przemieszczają się miliony mieszkańców. Wzrastające potrzeby transportowe powodują, że w komunikacji zbiorowej bardzo duży nacisk kładziony jest na transport kolejowy - zarówno naziemny jak podziemny (metro). Istniejąca i ciągle się rozwijająca bardzo gęsta zabudowa oraz bardzo duże różnice poziomów powodują, że priorytetowe znaczenie ma...
-
The experimental investigations and modelling of trak work with the use of tamping machine's diagnostic informations
PublicationW pracy przedstawiono realizowany w Katedrze Inżynierii Kolejowej Politechniki Gdańskiej program badawczy, którego idea zasadza się na wykorzystaniu podbijarki torowej w zakresie diagnostyki toru kolejowego. Skupiono się głównie na dwóch aspektach związanych z torem bezstykowym, tj. na siłach podłużnych występujących w tokach szynowych oraz na oporach poprzecznych rusztu torowego związanych głównie ze stopniem ustabilizowania podsypki...