Katedra Marketingu - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Katedra Marketingu

Filtry

wszystkich: 308

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

  • Knowledge management driven leadership, culture and innovation success – an integrative model
    Publikacja

    Purpose – This article examines the relation between knowledge management (KM) driven leadership, culture and innovation success of knowledge-intensive small and medium sized companies. By building on the previously reported research on leadership, culture, innovation, and knowledge management, we synergistically integrated KM-driven leadership and innovation success while exploring the meditational role of culture in that. Design/methodology/approach...

  • Wybrane aspekty zachowań internautów a skuteczny proces komunikacji marketingowej
    Publikacja

    Celem artykułu jest przedstawienie sposobów pozyskiwania internetowych treści związanych z organizacjami lub produktami oraz dzielenia się nimi z innymi. W publikacji zwrócono uwagę na potrzebę zmiany postrzegania roli internautów w procesie komunikacji marketingowej. Ponadto, artykuł nawiązuje do koncepcji inbound marketing. Koncepcja ta dotyczy nie tylko przyciągania klientów do firmy i jej produktów. Chodzi w niej o by poprzez...

  • User-generated images and its impact on consumer-based brand equity and on purchase intention
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2015

    Researchers and brand managers have limited knowledge of the effects that different types of user-generated content (UGC) have on consumers’ perception of brands and behavior. In this study we investigated 301 authors of a specific category of UGC, i.e., user-generated images (UGI) on a social networking site to confirm the relationships of four drivers reported in literature (co-creation, empowerment, community, and self-concept)...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Image as a key factor of brand value at social media
    Publikacja

    - Logistyka - Rok 2015

    The paper aims to investigate the relationship between social media presence and activities and brand value for the most valuable Global Brands 2012 (Interbrandt 2013). Social media communication is an innovative way of communication. Brand value is a key performance indicator of brand strategy for managers. Brand and category image realized to be the key factor of investigated relation.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Typologia aktywności online konsumenta w zakresie marki
    Publikacja

    - MARKETING I RYNEK - Rok 2015

    Web 2.0 daje konsumentom nieograniczone możliwości wchodzenia w interakcje, wypowiadania się, udostępniania oraz kreowania treści dotyczących produktów i marek. Tego typu aktywność konsumentów, która ma miejsce w Internecie (tzw. COBRA), stanowi wielką wartość dla firm. Niniejszy artykuł stanowi pierwszą próbę przedstawienia pełnej klasyfikacji tego typu zachowań w trzech głównych kategoriach (konsumpcji, kontrybucji i kreacji),...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Badanie aktywności online polskich konsumentów dotyczącej marek
    Publikacja

    Rozwój nowych trendów w internecie, a w szczególności Web 2.0, spowodował wzrost społecznego zaangażowania internautów oraz dalszy rozwój kanałów społecznościowych i tym samym różnego typu platform interaktywnych. Internet zachęca internautów do interakcji z witrynami, a za ich pośrednictwem z innymi użytkownikami sieci. Umożliwia im tworzenie treści na temat różne tematy, w tym na przykład związany z markami produktów. Dzięki...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Satysfakcja i zaufanie jako mediatory pomiędzy oceną cech serwisów WWW a lojalnością

    Praca ma charakter badawczy i jej celem jest poszukiwanie efektów mediacyjnych w sytuacji, gdy między cechami serwisów WWW a lojalnością występują satysfakcja i zaufanie jako mediatory. Do analizy tych efektów użyto metody PLS-SEM, która pozwoliła na wykrycie czterech efektów pośrednich, trzech prostych i jednego szeregowego.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Effects of Store Brand Perceived Risk on Buyers’ Behavior – Four Decades of Research Overview = Wpływ postrzeganego ryzyka związanego z markami własnymi na zachowania nabywców – przegląd czterech dekad badań

    Abstract. The aim of this paper is to present the concept of store brand perceived risk and the most important studies on its measurement that were being conducted for 40 years. For this purpose, an extensive literature review is introduced. Some aspects of the risk constructs and major effects of store brand perceived risk are emphasized. This paper provides key directions to brand managers regarding store brand assortment.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Budowanie relacji a wartość dla klienta na przykładzie usług hotelarskich Grupy Hotelowej Orbis
    Publikacja

    Klienci korzystający z usług świadczonych przez hotele postrzegają ich ofertę nie tylko poprzez kategorię danego obiektu i związaną z tym jakość usług oraz cenę, ale również przez pryzmat wcześniejszych doświadczeń oraz relacji, które mieli okazję nawiązać z personelem hotelowym. Te oraz inne elementy składają się na wartość, jaką otrzymują. Zagadnienie to, ze szczególnym uwzględnieniem relacji, przedstawiono na podstawie badań...

  • Media społecznościowe: innowacja w kreowaniu polskich marek
    Publikacja

    - Rok 2015

    Wartość marki jest kluczowym wskaźnikiem skuteczności przyjętych strategii marketingowych. Komunikacja marketingowa za pomocą mediów społecznościowych stanowi innowację w stosunku do coraz mniej efektywnej komunikacji za pomocą mediów tradycyjnych. Artykuł poświęcony jest analizie, za pomocą korelacji i regresji liniowej, relacji pomiędzy wartością najbardziej znanych polskich marek, a ich pozycją w mediach społecznościowych na...

  • Innowacje w marketingu jako czynnik kształtujący konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynku UE
    Publikacja

    W artykule, na podstawie wyników badań prowadzonych w krajach członkowskich UE, omówiono w jakim zakresie polskie przedsiębiorstwa wykorzystują w prowadzonych przez siebie działaniach marketingowych nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne i jak to przekłada się na ich konkurencyjność na tle krajów członkowskich UE.

  • e-logistyka dystrybucji a czynnik ludzki w procesie kształtowania wartości marki - ujęcie praktyczne

    Artykuł poświęcono interdyscyplinarnemu przedstawieniu istoty relacji sprzedaży, marketingu i logistyki w kontekście aktualnych problemów w e-logistyce dystrybucji. Autorzy artykułu, na bazie swoich doświadczeń, przedstawili istotę koordynacji tych procesów w kontekście zidentyfikowanego wirusa problemów dotyczącego e-logistyki dystrybucji w całej sieci wartości przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz zaproponowali rozwiązania. Artykuł...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • ANALIZA POSTAW INTERNAUTÓW WOBEC MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

    Celem opracowania jest ukazanie roli, jaką odgrywają media społecznościowe i wypowiedzi internautów w kształtowaniu wizerunku marki wśród użytkowników Sieci. Artykuł prezentuje także wyniki obserwacji aktywności polskich internautów dotyczące jednej z polskich marek spożywczych. Internauci zamieszczają w Internecie różnorodne treści powiązane pośrednio lub bezpośrednio z markami. Zadaniem organizacji, podobnie jak w przypadku pozostałych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Transfer znaczeń a kreowanie wartości marki w gospodarce sieciowej w aspekcie S-DLogic
    Publikacja

    Artykuł poświęcono sieciowemu kreowaniu wartości współczesnych przedsiębiorstw, w tym wartości kluczowego aktywa niematerialnego, jakim jest marka. Autorka przedstawia istotę procesu kreowania wartości we współczesnej gospodarce oraz porusza aspekty konfiguracji sprawnej sieci opartej na kapitale relacji i idei S-DLogic w kontekście gospodarki sieciowej. Zwraca szczególną uwagę na współkreację znaczeń w ramach celowo skonfigurowanej...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Tacit Knowledge Sharing and Project Performance. Does the Knowledge Workers' Personal Branding Matter?

    Tacit knowledge sharing is the real challenge for knowledge management today. Network economy has completely changed the role of knowledge workers who now become independent tacit knowledge producers. Bearing this fact in mind, the author studied how tacit knowledge sharing affects the process of building a personal brand and project performance. For this purpose, the authors conducted a study among Polish professionals with different...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Services Marketing Influence On Marketing Theory Evolution,
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    The discovery of differences between tangible goods and services in the 1970s was one of the most landmark moments in the history of marketing with an emphasis being shifted to the need for using different/diversified marketing activities while dealing with various industries and types of products. The objective of this article is to briefly characterise the evolution of the marketing thought and to present the crucial influence...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Consumerism and the Quality of Life
    Publikacja

    High level of consumption, driven by marketing activities, the pleasure and joy of possession and the accumulation of material goods are often associated with prosperity, sense of happiness and fulfilment in life. On a broader scale, economic indicators related to production and consumption are used to define the well-being and quality of life in societies. Unfortunately, the phenomenon of consumerism entails negative social and...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Trendy na rynku książki w Polsce – wybrane aspekty

    Rynek książki w większości państw na świecie boryka się z problemami. Trwające od kilku lat niekorzystne zmiany to efekt szybkich przemian technologicznych i cywilizacyjnych, rezultat brutalnych praktyk konkurencyjnych, a także spadku poziomu czytelnictwa. Niezbędne wydaje się podjęcie działań mających na celu poprawę sytuacji w obszarze tak ważnym pod względem rozwoju społeczno-kulturowego, ale i gospodarczego. Pierwszym krokiem...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Selfie and Personal Branding Phenomena in the Context of the Network Economy. A Literature Review
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    Self-taken pictures called “selfies” shared in social media have become a worldwide phenomenon. This is due to the increased need of human being to share to other people their daily lives and to build their own personal brand in the networked world. Despite that, the subject of personal branding has not been sufficiently discussed in academic marketing literature over the past decade. The objective of the study is to present the...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Personal Branding and Brand Loyalty, Social Network Users Brand Identification: Polish-French Model
    Publikacja

    - Rok 2017

    Social network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand value creation. The aim of this research, based on a multinational sample, is to fill the gap in understanding how users choose among social networking sites as an act of brand identification. The authors of the paper point to the fact that creating a personal brand is becoming more...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Zaufanie do marek jako mediator pomiędzy postrzeganym ryzykiem i skłonnością do elektronicznego word-of-mouth
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    Rozwój Internetu oraz dostęp konsumentów do mediów społecznościowych wpływają na ich zaangażowanie on-line. Odzwierciedla to również sposób, w jaki konsumenci wyrażają opinie o markach i produktach w Sieci. Celem ankiety było zbadanie wpływu postrzeganego ryzyka i zaufania do marki na skłonność konsumentów do electronic word-of-mouth (eWOM). Ponadto, autorzy zbadali rolę zaufania do marki jako mediatora w relacji między postrzeganym...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zaangażowanie konsumenta – przegląd literatury
    Publikacja

    Zagadnienie zaangażowania klienta budzi zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków. Z tego względu artykuł poświęcono rozwojowi koncepcji zaangażowania konsumenta, która coraz częściej jest przedmiotem opracowań naukowych. Wykorzystano w nim podejście dedukcyjne, oparte na analizie literatury przedmiotu. Analizie poddano najczęściej cytowane publikacje w bazach Web of Science (Core Collection) oraz Scopus. Celem opracowania...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Antecedents and Consequences of Brand Loyalty
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    The objective of this paper is to review, systematize, and summarize empirical research on the antecedents and consequences of brand loyalty. The literature review has identified five categories of antecedents to brand loyalty associated with consumer, brand, social, corporate and relational factors. The type of loyalty formed varies according to the combination of various antecedents, with premium loyalty being considered the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Literature Review on Conceptualisation of Online Consumer Engagement
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    The purpose of the current study is to develop a literature review on “online consumer engagement” (OCE). Articles from 2006 to 2016 published in the marketing journals and other related journals have been reviewed to summarise the OCE concept. Although there is not an agreed definition and conceptualisation of OCE, this study classified the concept as either behavioural or psychological within the dimensions of cognitive, emotional,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Zaufanie i wiarygodność w komunikacji rynkowej jako podstawa budowania kapitału przedsiębiorstwa
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    Celem artykułu jest próba syntezy poglądów przedstawicieli nauki na temat znaczenia zaufania i wiarygodności w komunikacji rynkowej w procesie budowania kapitału przedsiębiorstwa. Przeprowadzona analiza literatury przedmiotu oraz wyników badań wtórnych dotyczących badanego zagadnienia wykazała, że zaufanie stanowi podstawę tworzenia wiarygodności firmy, co w efekcie przekłada się na budowanie kapitału przedsiębiorstwa. Celem poznawczym...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • The Relational Benefits and the Quality of Services in Tourism
    Publikacja

    - Handel Wewnętrzny - Rok 2017

    In a very competitive environment, it is highly important to identify the indicators that exert a major influence on customer satisfaction and loyalty. Based on the current relationship marketing concept of relational benefits (Gwinner, Gremler, Bitner, 1998; Hennig-Thurau, Gwinner, Gremler, 2002) and destination quality (Blazquez-Resino, Molina, Esteban-Talaya, 2015), a conceptual model was built. The present paper aims to analyse...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Źródła informacji rynkowych a cechy jakościowe informacji
    Publikacja

    Celem pracy jest określenie, w jaki sposób rodzaj źródła informacji rynkowych oddziałuje na cechy jakościowe tych informacji. Wzięto pod uwagę trzy rodzaje źródeł informacji rynkowych – nabywców, konkurentów oraz, jako odrębną grupę, inne podmioty rynkowe (np. pośredników, dostawców), a także cztery istotne cechy jakościowe informacji − rzetelność, kompletność, przydatność i aktualność. Za pomocą modeli równań strukturalnych weryfikowano...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Postrzegana użyteczność serwisu www, zaufanie i satysfakcja użytkowników a ich lojalność – model teoretyczny i wyniki badania
    Publikacja

    W pracy zaprezentowano wyniki badania, w którym weryfikowano oddziaływanie postrzeganej użyteczności serwisu www na lojalność użytkowników przez dwie zmienne pełniące funkcję mediatorów, to znaczy zaufanie i satysfakcję użytkowników. Badanie przeprowadzono wśród 136 studentów w odniesieniu do serwisu www określonego wydziału jednej z krajowych uczelni za pomocą ankiety internetowej. Wyniki badania wskazują, że postrzegana użyteczność...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • BADANIA MARKETINGOWE A WYNIKI NOWYCH PRODUKTÓW – EFEKT MEDIACYJNY JAKOŚCI INFORMACJI RYNKOWYCH

    Celem pracy jest empiryczna weryfikacja efektu mediacyjnego pomiędzy wykorzystaniem badań marketingowych w zakresie kształtowania nowych produktów a wynikami tych produktów poprzez jakość informacji rynkowych. Efekt taki ma uzasadnienie merytoryczne, gdyż uzyskiwanie informacji rynkowych za pomocą badań marketingowych powinno skutkować wysoką jakością tych informacji, wykorzystanie zaś informacji o wysokiej jakości przy wdrażaniu...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Pozyskiwanie informacji rynkowych, przewidywalność rynku a wyniki nowych produktów
    Publikacja

    Celem pracy jest empiryczna weryfikacja trzech efektów mediacyjnych pomiędzy, z jednej strony, gromadzeniem informacji rynkowych od nabywców, konkurentów i innych podmiotów rynkowych, a z drugiej strony, wynikami uzyskiwanymi w zakresie nowych produktów. Jako zmienną pośredniczącą każdej z tych relacji przyjęto przewidywalność rynku. Podstawę empiryczną stanowiły dane zebrane wśród krajowych przedsiębiorstw wysokiej i średnio-wysokiej techniki....

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Brand loyalty creation in the social network. Does the product category matter?
    Publikacja

    - Rok 2017

    The final goal of all marketers’ effort is to achieve a high level of loyalty toward their brands. Social network brand sites are increasingly attracting the attention of scientists and managers intrigued by their potential application for brand loyalty creation. The aim of this research, based on European sample, is to fill the gap in understanding the product category loyalty and brand loyalty relation as an output of brand identification...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Relacje rynkowe - podstawy teoretyczne
    Publikacja

    - Rok 2008

    Zmiany pojawiające się w gospodarce światowej wskazują na nowe podejście do sposobów konkurowania, tworzenia wartości oraz pojmowania istoty rynku. Ważne staje się budowanie relacji pomiędzy podmiotami, gdyż współczesny rynek i środowisko konkurencyjne wymagają raczej współpracy, niż zwalczania przeciwnika. Celem artykułu jest przedstawienie istoty pojęcia relacja oraz teoretyczne fundamenty relacji rynkowych.

  • W jaki sposób szkoła wyższa powinna tworzyć miejsca na poszczególnych kierunkach studiów - determinanty
    Publikacja

    - Rok 2008

    Obecnie wiele szkół wyższych szuka sposobów, które mają pomóc zainteresować ich ofertą i przyciągnąć studentów, ale stają przed dylematem w jaki sposób kształtować tę ofertę. Jednym z ważniejszych dylematów, z jakim borykają się uczelnie jest kwestia tworzenia nowych i kształtowania liczby miejsc na już istniejących kierunkach studiów. W publikacji podjęto dyskusję na ile szkoła publiczna powinna kierować się w tym względzie popytem...

  • Marketing szkół wyższych - model budowania relacji ze studentami
    Publikacja

    Wiedza na temat marketingu w szkołach wyższych wciąż znajduje się we wstępnej fazie, jest niepełna i niespójna. Brakuje zwłaszcza modeli teoretycznych uwzględniających naturę usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego. Dla tego sektora powinna być wypracowana specjalna koncepcja marketingowa, wypływająca ze skomplikowanej natury edukacji wyższej. W literaturze dotyczącej marketingu szkolnictwa wyższego najczęściej można spotkać odwołania...

  • Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego a realizacja celów marketingu relacji
    Publikacja

    Od sposobu zorganizowania przedsiębiorstwa hotelarskiego, czego podstawę stanowi właściwie opracowana struktura organizacyjna, zależy skuteczność i efektywność podejmowanych działań. Ma to również wpływ na realizację celów stawianych przed marketingiem relacji. Decyduje o możliwości stworzenia trwałych relacji z klientem - gościem hotelowym.

  • Modele biznesu elektronicznego a modele komunikacji marketingowej
    Publikacja

    - Rok 2008

    W artykule ukazano polskie i zagraniczne koncepcje modeli biznesu elektronicznego. Przedstawiono również powiązane z nimi modele komunikacji marketingowej w Internecie. Wzrost gospodarczy oraz szybki rozwój wymagają stosowania sprawdzonych modeli funkcjonowania na rynku elektronicznym. Konieczne staje się również dostosowanie modeli komunikacji marketingowej do nowych, zmieniających się potrzeb odbiorców informacji.

  • Badania marketingowe stosowane we wstępnym rozpoznaniu koncepcji nowych produktów
    Publikacja

    - Rok 2008

    Określono podstawowe rodzaje informacji rynkowych niezbędnych na etapie wstępnego rozpoznania koncepcji nowego produktu. Są nimi: wielość rynku i jego dynamika, faza rozwojowa rynku, forma rynku i intensywność konkurencji, wstępna reakcja nabywców na koncepcję nowego produktu oraz dane historyczne dotyczące produktów podobnych. Następnie wskazano metody badawcze służące pozyskiwaniu tych informacji.

  • Współczesne kierunki rozwoju innowacji w sektorze usług finansowych
    Publikacja

    - Rok 2008

    W coraz bardziej zmieniającej się gospodarce światowej, jednymi z najintensywniej wykorzystujących innowacje są instytucje oferujące usługi finansowe. W artykule przedstawiono uwarunkowania rozwoju innowacji usług finansowych wraz z możliwymi kierunkami rozwoju innowacyjności sektora.

  • Innowacyjność usług i metody jej pomiaru
    Publikacja

    Koncentrowanie rozważań teoretycznych i badawczych na innowacjach w przemyśle oraz niewystarczająca uwaga skierowana na innowacje w usługach stały się impulsem do podjęcia tematu innowacji w usługach. W artykule autorzy podjęli się zadania przedstawienia wybranych metod pomiaru innowacji z proponowanymi modyfikacjami na potrzeby polskiego sektora usługowego.

  • Determinanty rozwoju innowacji w usługach finansowych
    Publikacja

    - Rok 2008

    W coraz bardziej zmieniającej się gospodarce światowej, jednymi z najintensywniej wykorzystujących innowacje są podmioty oferujące usługi finansowe. W artykule przedstawiono determinanty rozwoju innowacji usług finansowych wraz ze wskazaniem możliwych kierunków rozwoju innowacyjności sektora.

  • New product practices and performance of German appliances companies
    Publikacja

    Artykuł prezentuje wyniki badań odnośnie stosowanych praktyk i wyników uzyskiwanych w rozwoju nowych produktów. Badania dotyczyły niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego, zaś podstawową metodą gromadzenie danych była ankieta pocztowa. Rezultaty badań wskazują, że wysokie wyniki rozwoju nowych produktów uzyskują producenci, którzy stosują: strategię pioniera, badania koncepcji, przegląd koncepcji, plan marketingowy...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Ocena skuteczności zarządzania polską marką

    Przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.

  • Marketing wewnętrzny
    Publikacja

    - Rok 2008

    Omówiono pojęcie marketingu wewnętrznego i zasady na których się opiera. Scharakteryzowano grupy instrumentów wykorzystywanych w marketingu wewnętrznym, takie jak badania wewnętrzne, komunikację wewnętrzną masową i osobistą, spotkania integracyjne, szkolenia i edukację wewnętrzną, motywacje materialne i pozamaterialne oraz czynniki integracji. Przedstawiono najważniejsze fazy i zadania procesu formułowania marketingu wewnętrznego...

  • Zachowania konsumentów na polskim rynku internetowych serwisów handlowych
    Publikacja

    - Rok 2010

    Rozprawa ma na celu zbadanie rynkowych zachowań konsumentów oraz stosowanych przez wybrane polskie internetowe serwisy handlowe czynników mających wpływ na rynkowe zachowania konsumentów.Według wiedzy autorki, kompleksowe badanie wpływu czynników stosowanych przez internetowe serwisy handlowe na zachowania konsumentów indywidualnych nie było dotychczas w Polsce przeprowadzane. Do najważniejszych przesłanek podjęcia tematu rozprawy...

  • PROMOWANIE USUGI PRZELEWU NATYCHMIASTOWEGO BLUECASH W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH

    Celem pracy jest prezentacja Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest firma Blue Media S.A.. Wskazuje on również na charakterystykę usługi szybkiego przelewu. Celem szczegółowym jest wskazanie na formy promocji stosowane przez banki w celu poinformowania klientów o dostępności płatności natychmiastowych. Tytułem zebrania danych na temat form promocji, autor przeprowadził badanie ankietowe pośród banków uczestników systemu płatności.

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu

    W artykule skupiono uwagę na temacie dotyczącym personalizacji produktu. Celem pracy jest zbadanie zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Cechy demograficzne obejmują: wiek, wykształcenie, osiągany dochód netto, miejsce zamieszkania, a zmienne dotyczące personalizacji zawierają: znajomość personalizacji, chęć dopasowywania produktów do indywidualnych potrzeb, chęć zakupu spersonalizowanych...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • PORTRET POLSKIEGO E-KONSUMENTA I JEGO ZACHOWANIA
    Publikacja

    Pojawienie się kategorii nowego konsumenta związane z tym, że internet nie jest już tylko miejscem, gdzie można spędzać swój czas wolny czy zawiązywać nowe znajomości, powoduje, że staje się on przedmiotem zainteresowań naukowców i przedsiębiorców. Kim jest i jak definiować pojęcie e-konsumenta oraz jego zachowania? Celem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia aktualnego portretu polskiego e-konsumenta oraz jego zachowań...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Implementing the consumer-based brand equity scale for beer brands – a Tyskie and Żywiec case study
    Publikacja

    - Marketing i Zarządzanie - Rok 2015

    The concept and management of brand equity is of great importance to scholars and managers. In this article, brand equity is approached from the consumers’ point of view i.e., consumer-based brand equity (CBBE) in the context of two beer brands offered in Poland – Tyskie and Żywiec. The objective of this article is to demonstrate how managers can implement the CBBE scale as an audit and monitoring instrument to their brands. A...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y
    Publikacja

    Artykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

  • SYSTEM NATYCHMIASTOWEGO PRZELEWU BLUECASH I JEGO PROMOCJA W POLSCE
    Publikacja

    Celem artykułu jest opis systemu szybkich przelewów w Polsce na przykładzie Systemu Płatności BlueCash (w skrócie: SPBC) dostarczanego przez firmę Blue Media SA. Celem szczegółowym jest zobrazowanie wzrostu zasięgu usługi oraz wylistowanie i opis form działań promocyjnych mających na celu wspieranie rozwoju usługi szybkich przelewów pośród klientów banków. Autorka obrazuje najbardziej popularne działania marketingowe stosowane...

    Pełny tekst do pobrania w portalu