dr inż. Henryk Kormański
Publikacje
Filtry
wszystkich: 7
Katalog Publikacji
Rok 2009
-
Dimensionless Analysis of Stirling Engine using of Optimization Methods
PublikacjaW pracy zaprezetowano wyniki analizy wpływu parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga na jego wskaźniki jakości.Analizę przeprowadzono na modelu bezwymiarowym wykorzystując metody optymalizacji parametrycznej.
Rok 2008
-
Iteracyjny algorytm wyznaczania sterowania optymalnego dla systemów dynamicznych
PublikacjaArtykuł prezentuje iteracyjną metodę wyznaczania sterowania optymalne-go dla systemów dynamicznych ciągłych i dyskretnych w czasie. Celem sterowania jest minimalizacja funkcjonału kosztu (wskaźnika jakości) przy narzuconych ograniczeniach w postaci równań różniczkowych lub różni-cowych, warunków brzegowych oraz algebraicznych zależności w postaci równań lub nierówności wiążących ze sobą optymalne funkcje sterujące u(t) i funkcje...
Rok 2005
-
An interactive system for mobile robot navigation
PublikacjaW pracy przedstawiono interaktywny system do zdalnego sterowania robotem mobilnym zbudowany przy użyciu języka VRML. System jest wspomagany przez algorytm wyznaczania optymalnej trajektorii ruchu robota mobilnego poruszającego się w obecności przeszkód statycznych. Otoczenie reprezentowane jest przez graf nieskierowany. W metodzie wykorzystano algorytm Dijkstry.
-
Drawing Functions and NLP Algorithm Steps for Optimization Problems by using O&G Software.
PublikacjaPraca opisuje program służący do wizualizacji problemów programowania nieliniowego (funkcja celu, ograniczenia) oraz pracy rozwiązującego je algorytmu. Wizualizacja może być realizowana w przestrzeni dwu- lub trójwymiarowej.
-
Solving nonlinear programming problems by using O&G software.
PublikacjaPraca opisuje pakiet optymalizacyjny oprogramowania O&G. Umożliwia on rozwiązywanie problemów programowania nieliniowego. Użytkownik może w wygodny sposób formułować rozwiązywane zadanie i dobierać metody obliczeniowe używając interaktywnego interfejsu.
Rok 2003
-
Multiparameter analysis of Stirling engine with Ericsson drive mechanism.
PublikacjaW pracy zaprezentowano wyniki optymalizacji parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga o konfiguracji beta z mechanizmem korbowym Ericssona. Jako kryterium przyjęto maksymalizację mocy silnika. W pierwszym etapie poddano optymalizacji tylko parametry konstrukcyjne wymiennika ciepła (7 zmiennych) W drugim etapie do powyższych zmiennych decyzyjnych procesu optymalizacyjnego dołączono wymiary tłoka oraz parametry konstrukcyjne...
-
Stirling engine design effects on performance indicies.
PublikacjaW pracy przedstawiono analizę wpływu wybranych parametrów konstrukcyjnych silnika Stirlinga MAC-02 na jego własności eksploatacyjne. Przyjmując maksimum mocy jako kryterium optymalizacji badano jaki wpływ na wybrane wskaźniki jakości (moc i sprawność) oraz optymalizowane parametry konstrukcyjne silnika (wymiary wymiennika cieplnego oraz parametry układu korbowego) mają ograniczenia nałożone na ciepło dostarczane oraz długość...
wyświetlono 1027 razy