Abstrakt
Po 40 latach eksploatacji, most drogowy przez rzekę Wisłę w Kiezmarku wymagał wzmocnienia, wynikającego z podniesienia klasy obciążenia do aktualnych wymogów klasy "A". W trakcie prac nad modernizacją konstrukcji, stwierdzono ponad normowe deformacje środników we wszystkich dźwigarach przęseł mostu. Miały one charakter pierwotny i były wynikiem niedbałego wykonania konstrukcji. W referacie przedstawiono wyniki analiz numerycznych wpływu wspomnianych deformacji na nośność oraz pokazano teoretyczny stan wytężenia w konstrukcji. Nieliniowy, powłokowy model MES zbudowano przy wykorzystaniu programu Sofistik. Na bazie wniosków wynikających z analizy, Administracja drogi zdecydowała się na pozostawienie zdeformowanych obszarów w docelowej konstrukcji.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K.: Bridge over Vistula river in Kiezmark. Practical application of nonlinear shell FEM system// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 127 razy