Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia

Abstrakt

W pierwszej części artykułu przedstawiono podstawowe informacje teoretyczne o modelowaniu mieszanek mineralno-asfaltowych z wykorzystaniem krzywych wiodących. Zaprezentowano najpowszechniej stosowane modele krzywych wiodących (symetryczne oraz niesymetryczne) oraz modele współczynników przesunięcia. Druga część przedstawia zastosowanie wybranych modeli krzywych wiodących oraz współczynników przesunięcia do opisu zachowania się mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności w przypadku długiego czasu obciążenia w niskiej temperaturze. Przy tak nietypowej kombinacji warunków obciążenia oraz temperatury występują trudności z możliwością bezpośredniego stosowania modeli teoretycznych. Omówiono zaobserwowane odstępstwa od teorii oraz zasygnalizowano kierunki dalszych prac, dzięki którym możliwe będzie ich modelowanie.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Drogownictwo nr LXX, strony 336 - 340,
ISSN: 0012-6357
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Jaczewski M., Judycki J., Jaskuła P.: Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia// Drogownictwo. -Vol. LXX., nr. 10 (2015), s.336-340
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 110 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi