Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia
Abstrakt
W pierwszej części artykułu przedstawiono podstawowe informacje teoretyczne o modelowaniu mieszanek mineralno-asfaltowych z wykorzystaniem krzywych wiodących. Zaprezentowano najpowszechniej stosowane modele krzywych wiodących (symetryczne oraz niesymetryczne) oraz modele współczynników przesunięcia. Druga część przedstawia zastosowanie wybranych modeli krzywych wiodących oraz współczynników przesunięcia do opisu zachowania się mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności w przypadku długiego czasu obciążenia w niskiej temperaturze. Przy tak nietypowej kombinacji warunków obciążenia oraz temperatury występują trudności z możliwością bezpośredniego stosowania modeli teoretycznych. Omówiono zaobserwowane odstępstwa od teorii oraz zasygnalizowano kierunki dalszych prac, dzięki którym możliwe będzie ich modelowanie.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
nr LXX,
strony 336 - 340,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Jaczewski M., Judycki J., Jaskuła P.: Lepkosprężyste modelowanie mieszanek mineralno-asfaltowych przy długim czasie obciążenia za pomocą krzywych wiodących i jego ograniczenia// Drogownictwo. -Vol. LXX., nr. 10 (2015), s.336-340
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy