Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y

Abstrakt

Artykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano w niniejszym opracowaniu, stanowią pierwszy etap badania realizowanego przez autorkę, mający na celu potwierdzenie słuszności podjętego problemu badawczego i przedstawienie wstępnych wyników. Uzyskane wyniki badania stwarzają możliwość ich wykorzystania do tworzenia programów marketingowych mających na celu budowanie lojalności wśród eurokonsumentow pokolenia Y, co wpłynie na wzrost efektywności podejmowanych działań.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 103 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Copyright (2015 Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur)

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Handel Wewnętrzny strony 110 - 119,
ISSN: 0438-5403
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Gołąb-Andrzejak E.: Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y// Handel Wewnętrzny. -., nr. 1(354) (2015), s.110-119
Bibliografia: test
  1. Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa. Duliniec E. (2004), Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  2. Grzegorczyk W. (2005), Marketing na rynku międzynarodowym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. Hill N., Aleksander J. (2003), Pomiar satysfakcji i lojalności klientów. Sprzedaż, obsługa klienta, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  3. Hove N., Strauss W. (2000), Millennials Rising, Vinteage Books, New York.
  4. Lisowska-Magdziarz M., Czy istnieje konsument europejski?, "Innowacyjny start", nr 4, grudzień, periodyk wydawany przez Urząd Marszałkowski województwa małopolskiego, http://www.inno- wacyjnystart.pl/?Id=20
  5. Mazurek-Łopacińska K. (2005), Europejska kultura konsumencka: aspekty teoretyczne i empiryczne, (w:) Wiktor J.W. (red.), Euromarketing. Strategie przedsiębiorstw na rynku europejskim, Akade- mia Ekonomiczna w Krakowie, Wydział Zarządzania, Kraków.
  6. Rudawska E. (2005), Lojalność klientów, PWE, Warszawa.
  7. Sikora T. (2005), Efekt kraju pochodzenia w marketingu międzynarodowym, (w:) Duliniec E. (red.), Marketing międzynarodowy. Uwarunkowania, instrumenty, tendencje, SGH -Oficyna Wydawni- cza, Warszawa.
  8. Skowron S., Skowron Ł. (2012), Lojalność klienta a rozwój organizacji, Difin, Warszawa. Słownik języka polskiego, Strzałko J. (red.), Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, http://sjp.pwn.pl/slownik/2566305/lojalny
  9. Strobacka K., Lehtinen J.R. (2001), Sztuka budowania trwałych związków z klientami -Customer Relationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  10. Stum D., Thiry A. (1991), Building Customer Loyalty, "Training and Development Journal", kwie- cień.
  11. Tsui B. (2001), Generation next, "AdvertisingAge", January. otwiera się w nowej karcie
  12. Urban W., Siemieniako D. (2008), Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  13. Van den Bergh J., Behrer M., Jak kreować marki, które pokocha pokolenie Y, Samo Sedno, http://www.samosedno.com.pl/jak-kreowac-marki-ktore-pokocha-pokolenie-y,977.html
  14. Wiktor J.W. (red.), (1999), Euromarketing. Koncepcje, strategie, metody, red. nauk. Akademia Eko- nomiczna w Krakowie, Kraków.
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 123 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi