Nonlinear Backstepping Ship Course Controller - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Nonlinear Backstepping Ship Course Controller

Abstrakt

Statek, jako obiekt sterowania charakteryzuje się nieliniową manewrową funkcją opisującą. Metoda backstepping jest jedną z metod, które mogą być wykorzystane w procesie projektowania nieliniowych układu sterowania kursem statków. Metoda została zastosowana w celu zaprojektowania dwóch konfiguracji nieliniowych regulatorów kursu.Regulatory zostały przebadane w układach regulacji kursu statku. Jedna z konfiguracji w fazie projektowania uwzględnia własności dynamiczne maszyny sterowej. Parametry uzyskanych struktur nieliniowych regulatorów kursu zostały dostrojone w celu optymalizacji funkcjonowania systemu sterowania. Proces optymalizacji został wykonany za pomocą algorytmów genetycznych. Jakości pracy systemu z zaprojektowanym algorytmem sterowania została sprawdzona w badaniach symulacyjnych przeprowadzonych na modelu matematycznym statku - zbiornikowca. Wyniki eksperymentów, symulacji zostały porównane z działaniem systemu zawierającego konwencjonalny regulator PD.

Cytowania

  • 4 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 5 2

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMATION AND COMPUTING nr 6, strony 277 - 284,
ISSN: 1476-8186
Język:
angielski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Śmierzchalski R., Witkowska A.: Nonlinear Backstepping Ship Course Controller// INTERNATIONAL JOURNAL OF AUTOMATION AND COMPUTING. -Vol. 6., nr. iss. 3 (2009), s.277-284
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/s11633-009-0277-2
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 195 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi