Abstrakt
Ostatnie kilkanascie lat w Polsce to okres burzliwego rozwoju kompleksów handlowo-usługowych zwanych ''centrami handlowymi''. Zagdanienie to należy zarówno w kategoriach historycznych jak i kulturowych i przestrzennych. mimo iz centra handlowe często postrzegane są jako zagrożenia dla prawdziwej miejskości, to paradoksalnie ich przestrzeń wewnetżna wyraża powszechne oczekiwania jakości tradycji przestrzeni publicznej. w dobie globalizacji fascynacji konsupcja istnieje realne zagrożenie utraty sensu budowaniaobiektów handlowyc bedących nietylko miescem zakupów ale równiez miejscem doświadczania specjlanie zaaranzowanych przestrzeni, miejscem kontaktów ludzkich.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska strony 248 - 251
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Taraszkiewicz A.: Polskie centra handlowe - zagrożenia i szanse dla przestrezni miejskiej// Komercjalizacja przestrzeni - charakterystyka zjawiska/ ed. pod red. Piotra Lorensa, Elżbiety Ratajczyk-Piątkowskiej. Warszawa: Urbanista, 2008, s.248-251
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 156 razy