Przechwytywanie wartości w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw - osnowa teoretyczna i przypadki praktyczne - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Przechwytywanie wartości w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw - osnowa teoretyczna i przypadki praktyczne

Abstrakt

Podejmując prace nad zagadnieniem przechwytywania wartości w modelach biznesów sieci przedsiębiorstw Autorzy sformułowali dwa cele. Pierwszy nakierowany był na sformułowanie osnowy teoretycznej przechwytywania wartości przez sieć przedsiębiorstw. Drugi obejmował przedstawienie przypadków praktycznych przechwytywania wartości. Dążąc do osiągnięcia pierwszego celu sformułowano definicję sieci przedsiębiorstw przyjmując, że sieć przedsiębiorstw to zgrupowanie co najmniej trzech odrębnych pod względem prawnym jednostek połączonych ze sobą względnie trwałymi relacjami gospodarczymi w celu wspólnego tworzenia wartości dla klientów i siebie. Następnie przedstawiono charakterystykę modelu biznesu sieci przedsiębiorstw. Kolejnym krokiem było ujęcie istoty przechwytywania wartości. Określono, że osnową tego przechwytywania jest inne znaczenie przypisywane wartościom przez klienta i przedsiębiorstwo. Na podstawie przeprowadzonego rozumowania wskazano, że przede wszystkie w obszarach ekonomicznych i technicznych dochodzi do wymiany wartości pomiędzy klientami a przedsiębiorstwami. Pozostałe wartości stanowią uzupełnienie owej wymiany, przy czym przedsiębiorstwa chętniej przechwytują wartości techniczne, niż społeczno – etyczne oraz emocjonalne. Osiągnięcie drugiego celu nastąpiło poprzez opisanie zaobserwowanych w praktyce gospodarczej przypadków przechwytywania wartości. Ujęto opisy przechwytywania wartości występujące przy: sprzedaż czasu antenowego w telewizjach, pozyskaniu społecznych reporterów TV, generowaniu e-faktur, usłudze tankowania samochodów, pozyskiwania informacji za pomocą plików cookies.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości strony 109 - 120,
ISSN: 2084-2686
Język:
polski
Rok wydania:
2015
Opis bibliograficzny:
Falencikowski T., Nogalski B.: Przechwytywanie wartości w modelu biznesu sieci przedsiębiorstw - osnowa teoretyczna i przypadki praktyczne// Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości. -., nr. 32 (2015), s.109-120
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 150 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi