Abstrakt
Tarcie ślizgowe w ruchu postępowo-zwrotnym występuje powszechnie w różnych obiektach technicznych. Wielkość amplitudy ruchu decyduje tym, czy występować może specyficzny proces niszczący skojarzone powierzchnie - fretting (przy bardzo małych amplitudach), czy też inne procesy zużycia zachodzące przy oscylacyjnym ślizganiu. Przedstawiono wyniki badań różnych skojarzeń materiałowych, przeprowadzonych na modelowych skojarzeniach, realizujących tarcie ślizgowe w ruchu postępowo-zwrotnym o różnej amplitudzie.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- EKSPLOATACJA SYSTEMÓW TRIBOLOGICZNYCH. - Tom 2 : TARCIE, ZUŻYCIE, SMAROWANIE WYBRANYCH WĘZŁÓW TRIBOLOGICZNYCH strony 79 - 122
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Druet K., Gawarkiewicz R., Łubiński J., Neyman A.: TARCIE PRZY RUCHU POSTĘPOWO-ZWROTNYM W TECHNICE EKSPLOATACYJNEJ// EKSPLOATACJA SYSTEMÓW TRIBOLOGICZNYCH. - Tom 2 : TARCIE, ZUŻYCIE, SMAROWANIE WYBRANYCH WĘZŁÓW TRIBOLOGICZNYCH/ ed. pod red. D. Oziminy Kielce: Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej, 2013, s.79-122
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 248 razy