Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych

Abstrakt

Celem opracowania jest identyfikacja uwarunkowań wykluczenia finansowego starszych konsumentów na rynku usług finansowych. Dla realizacji tego celu zidentyfikowano m.in. podstawowe pojęcia dotyczące wykluczenia (w tym wykluczenia finansowego) osób starszych. Zagrożenia wynikające z wykluczenia finansowego starszych konsumentów zostały zilustrowane poprzez analizę danych statystycznych dotyczących starzenia się społeczeństwa. Podstawowy cel artykułu został zrealizowany poprzez identyfikację społecznych, podażowych i popytowych uwarunkowań wykluczenia finansowego osób w wieku 50+ na rynku usług finansowych. W tekście znaczną uwagę poświęcono również na przedstawienie porównań międzynarodowych w obszarze wykluczenia finansowego. Niniejszy tekst kończą wnioski dla praktyki gospodarczej wskazujące możliwości ograniczania rozmiarów wykluczenia finansowego z korzyścią zarówno dla klientów jak i instytucji finansowych.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
MARKETING I RYNEK strony 336 - 347,
ISSN: 1231-7853
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Czerwiński B.: Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych// MARKETING I RYNEK. -., nr. 11 (2014), s.336-347
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 150 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi