dr hab. inż. Mikołaj Miśkiewicz
Employment
- Associate professor at Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publications
Filters
total: 186
Catalog Publications
-
ANALIZY OBLICZENIOWE PROJEKTOWANEGO MOSTU DLA PIESZYCH PRZEZ RZ. MOTŁAWĘ W GDAŃSKU
PublicationW pracy prezentuje się wybrane analizy aktualnie projektowanej kładki dla pieszych przez rz. Motławę w Gdańsku. Zakres wykonanych obliczeń obejmował analizy statyczno- wytrzymałościowe oraz dynamiczne wraz z określeniem komfortu użytkowania obiektu. Zachowanie kładki sprawdzano na oddziaływania wywołane przez tłum pieszych oraz pod kątem możliwości przejazdu pojazdu serwisowego. Przeprowadzone w środowisku Metody Elementów Skończonych...
-
MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”
PublicationW pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu,...
-
POWŁOKOWA KOMPOZYTOWA KŁADKA DLA PIESZYCH O KONSTRUKCJI PRZEKŁADKOWEJ
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie kon-strukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki prze-kładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szkla-nymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Kompozyt przekładkowy GFRP z rdzeniem PET w powłokowej konstrukcji kładki dla pieszych
PublicationW artykule przedstawiono badania doświadczalne materiału przekładkowego zastosowanego w innowacyjnym rozwiązaniu mostu dla pieszych. Kładka o konstrukcji powłokowej wykonana jest z kompozytu przekładkowego i jest wytworzona w całości bez złączy w technologii infuzji. Artykuł przedstawia wyniki badań doświadczalnych okładzin, pianki PET oraz testy 3- i 4-punktowego zginania belek wykonanych z materiału przekładkowego. Uzyskane wyniki...
-
EKSPERTYZA TECHNICZNA NT. TECHNOLOGII MONTAŻU MOSTU PRZEZ WISŁĘ W KAMIENIU
PublicationAnalizie poddano rozważane sposoby montażu mostu przez Wisłę w m. Kamień. W celu odzwierciedlenia pracy konstrukcji wykonano z wykorzystaniem MES wykonano szereg modeli obliczeniowych o różnych poziomach dokładności.
-
EKSPERTYZA TECHNICZNA DOTYCZĄCA ANALIZ OBLICZENIOWYCH RUROCIĄGÓW CIEPŁOWNICZYCH
PublicationW ramach opracowania wykonano z wykorzystaniem MES obliczenia sprawdzające dot. podziemnych preizolowanych sieci cieplnych zgodne z wytycznymi normy PN-EN 13941:2010.
-
Badania doświadczalne segmentu walidacyjnego kompozytowej kładki pieszo-rowerowej
PublicationW artykule przedstawiono zakres badań zrealizowanych na segmencie walidacyjnym o długości ~3 m będącym wycinkiem docelowej kompozytowej, powłokowej kładki pieszo-rowerowej. Wykonane testy statyczne i dynamiczne pozwoliły na ocenę pracy konstrukcji i potwierdziły przyjęte na etapie projektowania założenia teoretyczne.
-
Kolejowe konstrukcje odciążające typu mostowego w świetle badań in situ i analiz teoretycznych
Publication -
Mosty kolejowe małych rozpiętości - obliczenia i badania
PublicationW pracy przedstawiono wyniki badań i analiz obliczeniowych mostów kolejowych ma-łych rozpiętości. Przedstawiono sposoby modelowania w celu wiernego odzwierciedlenia rzeczywistej pracy konstrukcji. Podano zakres i metodykę prowadzonych badań in situ. Wy-niki analiz teoretycznych porównano z wynikami badań. Przedstawiono wnioski dotyczące sposobów modelowania tego typu konstrukcji i konieczności badań in situ oraz stosowania zaawansowanych...
-
Awaria wiaduktu w m. Borkowo nad obwodnicą Trójmiasta
PublicationW referacie przedstawiono opis awarii drogowego wiaduktu wywołanej uderzeniem w obiekt ponadnormatywnego gabarytowo pojazdu. Zwrócono uwagę na skutki uderzenia, powodujące zniszczenie konstrukcji jednego z przęseł. Przedstawiono wyniki teoretycznych analiz statyczno-wytrzymałościowych wiaduktu w stanie awaryjnym oraz w fazach rozbiórki uszkodzonego przęsła. Omówiono sposób doraźnego zabezpieczenia obiektu oraz warunki dalszej jego...
-
Theoretical analysis of the cable-stayed bridge over brda river in Bydgoszcz
PublicationThe topic of this article is the numerical analysis carried out for the cable-stayed tram (road) bridge over Brda river in Bydgoszcz. The goal of numerical studies was the verification of project assumptions and construction solutions elaborated by the autonomous team. The bridge calculations were conducted on three independent FEM models The internal forces and the elements effort under different loading schemes were examined....
-
Łukowa kładka dla pieszych podczas próbnego obciążenia
PublicationPraca zawiera wybrane charakterystyki łukowej kładki dla pieszych, w tym opis badań podczas próbnego obciążenia, reprezentatywne wyniki pomiarów i analizy MES. Szczególną uwagę zwrócono na problem dynamiczny. Ten bardzo efektowny od strony estetycznej obiekt, ze względu na przyjęty schemat statyczny oraz niewielki ciężar, tak jak większość lekkich mostów dla pieszych, w łatwy sposób ulega znacznym wzbudzeniom. W wyniku badań stwierdzono,...
-
Naprawa przegubów Estakady Kwiatkowskiego w Gdyni = Hinges repair og the E. Kwiatkowskiego trestle bridge in Gdynia
PublicationE. Kwiatkowskiego trestle bridge is one of the main parts of road infrastructure that connects sea transport (container terminal BTC) national roads A1,1,7. Every limitation of motor traffic causes many problems for Gdynia inhabitants and moreover economical loss in transport economy. In recent two years there were expertise and repair project of hinges carried out. Paper presents genesis and reasons of hinges damages, theoretical...
-
Systemy monitorowania stanu technicznego konstrukcji na przykładzie trzech mostów
PublicationW niniejszej pracy zaprezentowano systemy monitoringu trzech obiektów mostowych. Jeden z przedstawionych systemów dotyczy obiektu monitorowanego non stop, 24 godziny na dobę, nieprzerwanie od kilku lat, podczas gdy dwa pozostałe dotyczą badań obiektów prowadzonych w pewnych reprezentatywnych przedziałach czasowych.
-
System ciągłej obserwacji stanu technicznego hali ''Olivia'' w Gdańsku
PublicationCelem artykułu jest przedstawienie prototypowego syste-mu monitoringu technicznego zainstalowanego w Hali "Olivia" w Gdańsku. System określany jest nazwą "SMT OLIVIA-2". System został oddany do użytku 16 marca 2009 roku. System monitoringu technicznego "SMT OLIVIA-2" przeznaczony jest do zdalnego monitorowania podstawowych parametrów pracy konstrukcji dachu i w sposób zautomatyzowany sygnalizowanie o jej stanie technicznym. W przy-padku...
-
Test loading of the longest span arch bridge in Poland
PublicationBridge structures undergo thorough examination during test loading before they come into use. The aim of the examination is to check the correctness of the working structure and construction design assumptions. Test loading on the bridge is preceded by examination specification. This paper describes computational model and test loading results carried out during examibation of the bridge over the Vistula within the bypass of Puławy...
-
System monitoringu technicznego Hali Sportowo-Widowiskowej "Olivia" w Gdańsku (SMT OLIVIA-2)
PublicationSystem SMT OLIVIA-2 ma za zadanie monitorowanie podstawowych parametrów pracy konstrukcji dachu i w sposób zautomatyzowany sygnalizowanie o jej stanie technicznym. System jest nowatorskim rozwiązaniem technologicznym. Nowością w stosunku do dostępnych na rynku ofert jest w szczególności rozbudowany moduł obliczeniowy bazujący na szczegółowym modelu teoretycznym dachu oraz zintegrowany z nim system ekspercki.
-
Most przez Wisłę w Puławach w świetle badań podczas próbnego obciążenia
PublicationArtykuł zawiera wybrane wyniki badań i analiz wykonanych na potrzeby próbnego obciążenia mostu przez Wisłę w Puławach.
-
Nieliniowa analiza stanów przedawaryjnych konstrukcji prętowo – cięgnowych w ujęciu metody elementów skończonych
PublicationDysertacja zawiera kilka zróżnicowanych, lecz wzajemnie z siebie wynikających, wątków. Można wyróżnić dwie podstawowe części: teoretyczno – numeryczną oraz aplikacyjną. Część pierwsza ujmuje sformułowanie podstaw nieliniowej teorii prętów, algorytmy nume-ryczne oraz stworzenie kodu autorskiego programu komputerowego (MES) wraz z jego testami. W części tej podano prawa mechaniki zakrzywionych przestrzennie prętów, zapisano ich dynamikę...
-
COMPOSITE FOOTBRIDGE - SYNERGY EFFECT IN COOPERATION BETWEEN UNIVERSITIES AND INDUSTRY
PublicationPaper presents conditions of science and industry cooperation in Poland (restrictions, barriers, good practice). A key role in initiation of collaboration between units has financial support. What is also important, it is much easier to create innovative solutions on the base of combining the potential of individuals. That is why many countries all over the world look for innovative solutions using budget funds to support grants...
-
Nieliniowa analiza MES i monitoring konstrukcji prętowo – cięgnowych
PublicationMonografia dotyczy aplikacji nieliniowej teorii prętów przestrzennych przy wykorzystaniu formalizmu MES w systemie monitoringu technicznego konstrukcji. W pracy wyróżnia się dwie części: teoretyczno – numeryczną oraz aplikacyjną. W pierwszej sformułowano podstawy nieliniowej teorii prętów, algorytmy numeryczne oraz stworzenie kodu autorskiego programu komputerowego (MES) wraz z jego testami. Przestrzeń konfiguracyjna sformułowanej...
-
Łuk Białostocki
PublicationArtykuł prezentuje oddany do użytkowania w czerwcu 2011 wiadukt drogowy ,,Łuk Białostocki”. Konstrukcja ta z uwagi na lokalizację dźwigara łukowego względem osi pomostu – po przekątnej, jest w Polsce w swojej skali obiektem prototypowym. Ustrój nośny obiektu stanowi stalowy bezprzegubowy dźwigar łukowy, usytuowany w rzucie z góry po krótszej przekątnej konstrukcji, z podwieszonym za pomocą cięgien pomostem zespolonym. Rozpiętość...
-
Experimental tests and numerical simulations of full scale composite sandwich segment of a foot- and cycle- bridge
PublicationIn the paper experimental tests and numerical simulations of a full cross-section segment of ultimately designed foot-and cycle-bridge are presented. The experimental tests were conducted on element with length reduced to 3 m and unchanged (target) cross-section dimensions. The external skin of structure is GFRP laminate while internal core is PET foam. Several quasi-static tests were performed using hydraulic cylinder to generate...
-
KOLEJOWY MOST ŁUKOWY O NAJWIĘKSZEJ ROZPIĘTOŚCI W POLSCE PODCZAS BADAŃ
PublicationArtykuł opisuje badania odbiorowe zrealizowane na nowo wybudowanym dwutorowym moście kolejowym nad rzeką Martwa Wisła w ciągu linii 226 do Portu Gdańsk. Jest to, aktualnie w swojej klasie, obiekt o największej rozpiętości przęsła w Polsce (Lt = 124 m). Układ nośny, zaprojektowany na obciążenie k+2, tworzą trzy łuki bezprzegubowe ze ściągiem z podwieszoną do nich za pomocą cięgien ortotropową konstrukcją pomostu. Podczas badań...
-
Numerical analysis and in situ tests of the Grot Rowecki Bridge in Warsaw
PublicationThe paper presents the FEM analysis of the reconstructed the Grot-Rowecki Bridge over Vistula river in Warsaw. The bridge has seven spans and consists of two independent structures with the longest spans of 120 m. After reconstruction the bridge is over 10 m wider. The numerical, nonlinear analysis has been con-ducted on a global and local FEM models. These models are defined so as they strictly comply with global structural bridge...
-
Innowacyjny moduł ultradźwiękowy systemu monitoringu technicznego mostu podwieszonego w Rzeszowie
PublicationW artykule przedstawiono system monitoringu technicznego konstrukcji mostu podwieszonego nad rzeką Wisłok. System będzie wyposażony w dodatkowy moduł ultradźwiękowy umożliwiający śledzenie degradacji mechanicznej betonu w pylonie mostu. Wczesne wykrywanie stref mikropęknięć, przed pojawieniem się widocznych rys, umożliwia monitorowanie amplitud propagującej fali ultradźwiękowej oraz analizę sygnałów w dziedzinie częstotliwości.
-
Laminaty FRP w budownictwie - charakterystyka materiału i aspekty projektowania
PublicationW artykule przedstawiono charakterystykę laminatów polimerowych wzmacnianych włóknami. W pierwszej części zaprezentowano teoretyczne modele materiałowe, podstawowe zależności naprężenie-odkształcenie włókien, matrycy oraz laminatu powstałego przez połączenie obydwu składników. Na tej podstawie sformułowano zalecenia dotyczące praktycznego wykorzystania laminatu w kontekście jego wytężenia w projektowaniu elementów konstrukcyjnych....
-
Próbne obciążenie kompozytowej kładki pieszo-rowerowej
PublicationW pracy podano zakres badań zrealizowanych podczas próbnego obciążenia obiektu badawczego stanowiącego pełnowymiarowy kompozytowy most pieszo-rowerowy. Badane przęsło jest elementem projektu FOBRIDGE, który zostało posadowione na obniżonych podporach na terenie kampusu Politechniki Gdańskiej. Wykonano testy statyczne i dynamiczne zgodnie z założonym programem badań.
-
Kompozytowy most pieszo-rowerowy w kampusie Politechniki Gdańskiej – badania doświadczalne
PublicationW artykule przedstawiono wybrane badania doświadczalne kompozytowej kładki dla pieszych. Badaniu poddano zarówno segment walidacyjny będący wycinkiem pełnowymiarowe konstrukcji, jak również dźwigar o docelowej długości. Wykonano badania w zakresie obciążeń statycznych, jak również identyfikację parametrów dynamicznych z zastosowaniem testu wzbudzenia impulsowego.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca symulacji obliczeniowych odpowiedzi statycznej i dynamicznej projektowanego wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku
PublicationEkspertyza dotyczy nowoprojektowanego wiaduktu Biskupia Górka w Gdańsku. Jest to konstrukcja łukowa, drogowa, dwujezdniowa, z jazdą dołem.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca wpływu drgań na kolumny betonowe wykonywane w ramach budowy drogi ekspresowej S19 Lubartów-Kraśnik
PublicationCelem ekspertyzy było określenie wpływu drgań generowanych w trakcie wytwarzania nowej kolumny betonowej na już istniejące, które zostały wykonane wcześniej.
-
MONITORING KONSTRUKCJI Z ZASTOSOWANIEM NIWELACJI HYDROSTATYCZNEJ
PublicationCelem artykułu jest przedstawienie zastosowania różnych typów systemów niwelacji hydrostatycznej. Systemy te stanowią główny moduł pomiarowy urządzeń służących do ciągłej diagnostyki obiektów budowlanych, całych dzielnic lub wielkogabarytowych urządzeń. Zaletą systemów hydrostatycznych jest ich duża dokładność, niezawodność i relatywnie niska cena. W pracy przedstawione zostały zastosowania zautomatyzowanych modułów niwelacji hydrostatycznej...
-
Wiadukt łukowy w Białymstoku
PublicationReferat prezentuje oddany do użytkowania w czerwcu 2011 wiadukt drogowy ,,Łuk Białostocki”. Konstrukcja ta z uwagi na lokalizację dźwigara łukowego względem osi pomostu – po przekątnej, jest w Polsce w swojej skali obiektem prototypowym. Ustrój nośny obiektu stanowi stalowy bezprzegubowy dźwigar łukowy, usytuowany w rzucie z góry po krótszej przekątnej konstrukcji, z podwieszonym za pomocą cięgien pomostem zespolonym. Rozpiętość...
-
Ekspertyza techniczna dot. odpowiedzi dynamicznej obiektu „Targ Rakowy i Sienny” – CZĘŚĆ 1 - BADANIA
PublicationZakres wykonanej ekspertyzy obejmował wykonanie odpowiedzi dynamicznej istniejącej części Forum Gdańsk wywołanej poruszającym się taborem kolejowym.
-
WERYFIKACJA WZMOCENIANIA ŚRODNIKÓW KROKWI DACHU ZBIORNIKA NA GAZ
PublicationPraca dotyczy wariantowej analizy wyselekcjonowanych detali konstrukcji dachu zbiornika na gaz w terminalu regazyfikacyjnym LNG w Świnoujściu. W kontekście bezpieczeństwa konstrukcji badano fakt pominięcia w trakcie budowy części przewidzianych w projekcie żeberek usztywniających środniki krokwi w strefie mocowania wieszaków. Obliczenia w środowisku MES przeprowadzono w dwóch etapach. Etap pierwszy obejmował liniową analizę całej...
-
Sprawozdanie z badań podczas próbnego obciążenia mostu przez Kanał Bydgoski w Bydgoszczy w ramach zadania pn.: „Przebudowa węzła Zachodniego"
PublicationOpracowanie prezentuje wyniki z badań podczas próbnego obciążenia mostu przez Kanał Bydgoski w Bydgoszczy wykonywanego w ramach zadania pn.: „Przebudowa węzła Zachodniego"
-
KOMPOZYTOWY MOST PIESZO - ROWEROWY
PublicationPaper presents the composite foot and cycle bridge developed in FOBRIDGE grant cofinanced by The National Centre for Research and Development and realized by consortium of Gdansk University of Technology (leader), Military University of Technology in Warsaw and ROMA Sp. z o.o. in Toruń. The purpose of the grant was to design a shell type single span foot and cycle bridge made of composite materials, with the assumption of manufacturing...
-
BADANIA ODBIOROWE ŁUKOWEJ KŁADKI DLA PIESZYCH 10T NAD DROGĄ S8 W WARSZAWIE
PublicationThe paper presents in situ load testing of the newly build footbridge over S8 expressway in Warsaw. The most characteristic thing for the structure is a shape of arch girders, which correspond with adjacent half-tunnel acoustic baffles. The paper consists of description of the structure, results of the in-situ static and dynamic load testing, results of the numerical simulations, comparative analysis and final conclusions on the...
-
BADANIA KOMPOZYTOWEGO MOSTU DLA PIESZYCH
PublicationThe paper presents in situ load testing of the innovative footbridge of FOBRIDGE grant mounted at Gdansk University of Technology. The span of composite sandwich structure (GFRP skins, PET core) and the scope of static and dynamic tests are presented. The selected, representative results of in situ measurements and data obtained from the SHM monitoring system are discussed. Besides the standard testing procedures on the full scale...
-
EKSPERTYZA TECHNICZNA DOTYCZĄCA ANALIZ OBLICZENIOWYCH SIECI CIEPŁOWNICZEJ W BIAŁYMSTOKU
PublicationCelem opracowania jest wykonanie obliczeń projektowanych rurociągów klasy C w sieciach ciepłowniczych eksploatowanych przez MPEC Sp. z o.o. w Białymstoku.
-
MONTAŻ MOSTU UNIWERSYTECKIEGO W BYDGOSZCZY
PublicationOddany do użytkowania w grudniu 2013r. Most Uniwersytecki w Bydgoszczy jest obiektem o charakterystycznej i nietypowej formie, wzbudzającej różne emocje od stanu zachwytu po silną krytykę. Nie ulega wątpliwości, że ze względu na znaczny stopień skomplikowania konstrukcji, jego budowa była zadaniem nietrywialnym, stawiającym przed wykonawcą najwyższe wymagania zawodowe. W artykule porusza się wybrane zagadnienia związane z montażem...
-
BADANIA KOMPOZYTOWEGO MOSTU DLA PIESZYCH
PublicationOpracowany w ramach konsorcjum FOBRIDGE kompozytowy most pieszo-rowerowy jest pierwszym na świecie zwartym jednoelementowym obiektem o konstrukcji powierzchniowym, który wytworzony jest w całości w jednym cyklu produkcyjnym, uformowanym z powłoki sandwiczowej w technologii infuzji. Technologia infuzji polega na podciśnieniowym przesycaniu żywicą ułożonej na formie tzw. suchej konstrukcji (całego dźwigara w przypadku obiektu FOBRIDGE)....
-
Ekspertyza techniczna dot. określenia przyczyn awarii konstrukcji kładki otwieralnej nad kanałem portowym w Porcie Ustka
PublicationCelem opracowania części B ekspertyzy jest zidentyfikowanie przyczyn nieprawidłowej pracy konstrukcji obrotowej kładki dla pieszych nad kanałem portowym w Porcie Ustka zaobserwowanym w na początku lipca 2015r. oraz ich wpływu na konstrukcję i wskazanie możliwości naprawy.
-
Historyczny żuraw na przekonstruowanym fragmencie oryginalnej estakady jako pomnik Stoczni Gdańskiej
PublicationW pracy omówiono wybrane zagadnienia z przeprowadzonych badań mających na celu ocenę możliwości pozostawienia historycznego żurawia 642-24 na estakadzie B-5 w obecnej lokalizacji po modyfikacji jej schematu statycznego. Zmiana miałaby polegać na skróceniu konstrukcji jedenastoprzęsłowej do dwóch lub jednego przęsła. W referacie zawarto: ocenę aktualnego stanu technicznego obiektu, prezentację zakresu obliczeń MES, opis przyjętych...
-
Ekspertyza techniczna oraz wielowariantowa koncepcja zabezpieczenia rotundy palmiarni w ogrodzie botanicznym w gdańsku oliwie
PublicationCelem opracowania jest określenie aktualnego stanu technicznego oraz wskazanie możliwych wariantów rozwiązań zabezpieczenia i modernizacji rotundy palmiarni w ogrodzie botanicznym w Gdańsku Oliwie. Potrzeba rozbudowy konstrukcji rotundy palmiarni wynika z wzrostu palmy daktylowej znajdującej się w obiekcie.
-
MOST IM. GEN. GROTA-ROWECKIEGO W WARSZAWIE – ANALIZY POMOSTU TECHNIKĄ ,,TREPANACJI”
PublicationW pracy przedstawione są wybrane zagadnienia związane z analizą obliczeniową modernizowanego mostu przez Wisłę im. gen Stefana Grota-Roweckiego w Warszawie. Obiekt jest stalową konstrukcją o schemacie belki ciągłej i całkowitej długości 646 m. Po przebudowie most ma być przeznaczony dla ruchu drogowego i pieszo-rowerowego o parametrach drogi ekspresowej S-8. W programie funkcjonalno–użytkowym założono znaczne poszerzenie obiektu,...
-
POWŁOKOWA KOMPOZYTOWA KŁADKA DLA PIESZYCH O KONSTRUKCJI PRZEKŁADKOWEJ
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie kon-strukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki prze-kładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szkla-nymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Kompozytowa kładka pieszo-rowerowa o konstrukcji przekładkowej
PublicationPrzedstawiono koncepcję kompozytowej kładki pieszo-rowerowej w formie konstrukcji powłokowej przekładkowej w kształcie litery U. Przęsło kładki jest swobodnie podparte, o rozpiętości 16,00 m, a szerokość użytkowa wynosi 2,60 m. Okładki przekładkowego dźwigara głównego są laminatami uniepalnionymi winyloestrowo – szklanymi. Tkaniny, wytworzone ze szkła E, są ortogonalne, zrównoważone, zszywane. Rdzeń przekładkowego dźwigara głównego...
-
Dach nad Stadionem Olimpijskim w Atenach.
PublicationDach nad Stadionem Olimpijskim w Atenach jest jedną z najbardziej spektakularnych budowli inżynierskich, zbudowanych w ostatnich latach. O jego wyjątkowym charakterze stanowią zarówno unikatowa konstrukcja, złożona z dwóch łuków rozpiętości 304 m, jak też specjalnie opracowana technologia montażu. Dzięki niej było możliwe przykrycie istniejącego już stadionu, który może pomieścić na trybunach 72 tyś. widzów. Budowa przekrycia trwała...
-
Awaria wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w Gdańsku.
Publication10.10.2004 miała miejsce awaria konstrukcji wiaduktu drogowego nad torami kolejowymi w ciągu ul. Braci Lewoniewskich w Gdańsku. Jest to stalowa konstrukcja łukowa z podwieszoną jezdnią, na blachach nieckowych i wydzielonym ściągiem. Mechanizm awarii polegał na odspojeniu się ściągu od konstrukcji jezdni na skutek korozji łączników. W wyniku utraty połączenia z konstrukcją podwieszenia, ściąg jako cięgno o długości odpowiadającej...
seen 5031 times