Publikacje
Filtry
wszystkich: 308
Katalog Publikacji
-
Wybrane aspekty wyboru specjalności przez studentów kierunku zarządzania i marketingu
PublikacjaW artykule zajęto się problematyką wyboru specjalności przez studentów kierunku zarządzanie i marketing. W szczególności autora interesowały następujące zagadnienia dotyczące wyboru specjalności przez studentów w zakresie magisterskich studiów uzupełniających (MSU): źródła i rodzaje informacji, hierarchia kryteriów, powody wyboru, osoby doradzające, satysfakcja z podjętej decyzji. Odpowiedzi na te zagadnienia udzielone na podstawie...
-
Specjalność Marketing na Wydziale Zarządzania i Ekonomii - początki i perspektywy
PublikacjaArtykuł omawia wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów specjalność Marketing. W konkluzji stwierdzono, że: powołanie specjalności Marketing było decyzją trafną. Program wymaga modyfikacji w kierunku zwiększenia liczby przedmiotów kierunkowych oraz zajęć praktycznych. Wskazane jest kontynuowanie badań w roku przyszłym.
-
Rozwiązania kooperacyjne jako kryterium klasyfikacji produktów przemysłowych
PublikacjaW pracy omówiono pojęcie i cechy charakterystyczne produktu i rynku przemysłowego, scharakteryzowano klasyfikacje produktów przemysłowych, wskazano różnice między komponentami kooperacyjnymi i komponentami standardowymi, jak też różnice powiązań rynkowych wytwarzających je przedsiębiorstw. Przedstawiono korzyści klasyfikacji produktów przemysłowych oraz wnioski.
-
Kierunki rozwoju marketingu usług.
PublikacjaW pracy przedstawiono wpływ megatrendów na rozwój marketingu usług w latach 70-tych pojawił się branżowy marketing usług (np. bankowy, turystyczny, medyczny), w roku 1975 - marketing usług profesjonalistycznych, w latach 80 tych- sektoralny marketing usług, zaś w 1985 - marketing relacji. Przedmiotem rozważań jest charakterystyka w/w rodzajów marketingu usług.
-
Komunikacja marketingowa w usługach edukacyjnych (na przykładzie podyplomowego studium reklamy)
PublikacjaCelem prezentowanego artykułu jest przedstawienie procesu komunikacji marketingowej wykorzystywanego przez Podyplomowe Studium Reklamy, działające przy Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
-
Wybrane aspekty ustawicznej edukacji menedżerskiej w warunkach gospodarki opartej na wiedzy.
PublikacjaOmówiono istotę gospodarki opartej na wiedzy, scharakteryzowano edukację w systemie kształcenia ustawicznego, ilustrując ją przykładami praktycznymi.Sformułowano wskazówki i sugestie, jak budować programy kształcenia menedżerów, zdolnych sprostać wyzwaniom gospodarki opartej na wiedzy oraz zestawiono wnioski.
-
Marketingowe aspekty kształtowania centrum logistycznego
PublikacjaScharakteryzowano centrum logistyczne i proces jego kształtowania. Omówiono marketingowe aspekty projektowania centrum logistycznego, w tym określenie partnerów, ich potrzeb oraz decyzji dotyczących profilu i zakresu działalności. Wymieniono marketingowe aspekty budowy centrum logistycznego, w tym kształtowanie personelu, pozyskanie poparcia jego budowy, przygotowanie i wdrożenie zintegrowanych instrumentów marketingowych, budowanie...
-
Doskonalenie kształcenia na specjalności marketing na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej
PublikacjaCelem artykułu jest wskazanie kierunków doskonalenia kształcenia na specjalności marketing na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej na podstawie opinii studentów tej specjalności.
-
Praktyki zarządzania wdrażaniem nowych produktów
PublikacjaW artykule zidentyfikowano praktyki wdrażania nowych produktów stosowane przez krajowych producentów dóbr trwałego użytkowania (DTU), które wiążą się z wysokimi wynikami w tym zakresie. Praktyki te określono na podstawie analizy danych pierwotnych zebranych za pomocą ankiety pocztowej, którą przeprowadzono wśród krajowych producentów DTU zatrudniających powyżej stu pracowników.
-
Wiedza marketingowa w świetle zakresów obowiązków zawodów marketingowych
PublikacjaW artykule określono wymaganą wiedzę z zakresu marketingu od kandydatów po studiach wyższych do pracy w zawodach marketingowych. Cel ten osiągnięto poprzez analizę zakresu obowiązków na stanowiskach marketingowych.
-
Wymagania rynku pracy a kształcenie specjalistów marketingu
PublikacjaOmówiono istotę marketingu i jego znaczenie we współczesnej gospodarce. Scharakteryzowano wzrost wymagań rynku pracy, w tym wymagania stawiane kandydatom do pracy na stanowiskach marketingowych. Wskazano, że tendencje na rynku pracy muszą znaleźć swoje odbicie w kształceniu. Sformułowano rekomendacje do specjalistów marketingu na kierunku "Zarządzanie i marketing".
-
Sytuacja na rynku pracy w obszarze ''Zarządzanie i Marketing''. Dydaktyka marketingu w wyższej uczelni technicznej.
PublikacjaOd kilku lat obserwuje się wzrost bezrobocia wśród absolwentów wyższych uczelni. Recesja nie ominęła również absolwentów kierunku Zarządzanie i Marketing. Już nie wystarczą zdolności interpersonalne, znajomość języków obcych czy posługiwanie się komputerem. Nie wystarczy bierne szukanie pracy, polegające na zarejestrowaniu się w urzędzie pracy i czekanie na propozycje. Urzędy pracy zapewniają, że osobom z wyższym wykształceniem...
-
Tendencje rozwoju żeglugi promowej na Bałtyku w warunkach wzrostu konkurencji.
PublikacjaW pracy przedstawiono przemiany, które miały miejsce podczas w rozwoju bałtyckiej żeglugi promowej od początków jej istnienia do chwili obecnej. Opracowane one zostały w aspekcie czynników technicznych, organizacyjnych oraz ekonomicznych. W odniesieniu do tych przemian dokonano prognozy przyszłych tendencji rozwoju żeglugi promowej na Bałtyku.
-
Podziały i klasyfikacje usług
PublikacjaW rozdziale drugim podręcznika przedstawiono podziały i klasyfikacje usłg. Tematykę tę omówiono w czterech następujących podrozdziałach: przegląd podziałów i klasyfikacji usług, rodzaje działalności usługowej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), klasyfikacja usług według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), zastosowanie PKWiU i PKD w działalności marketingowej przedsiębiorstw usługowych.
-
Otoczenie marketingowe
PublikacjaW rozdziale drugim podręcznika scharakteryzowano otoczenie marketingowe organizacji. Tematykę tę ujęto w trzech podrozdziałach: istota otoczenia marketingowego, makrootoczenia, otoczenie rynkowe.
-
Marketing zewnętrzny : produkt
PublikacjaW podrozdziale 4.1 podręcznika scharakteryzowano produkt jako element marketingu zewnętrznego. Między innymi omówiono: pojęcie i charakterystykę produktu, klasyfikacje produktów, pojęcie linii i asortymentu produktów, markę i opakowanie produktu, cykl życia produktu oraz proces wdrażania nowych produktów.
-
Marketing zewnętrzny : promocja
PublikacjaW opracowaniu omówiono pojęcie promocji, a także miejsce, jakie zajmuje ona w marketingu-mix. Szczególną uwagę poświęcono rozróżnieniu pomiędzy promocją a często utożsamianą z nią komunikacją marketingową. W dalszej części scharakteryzowano instrumenty promotion-mix: reklamę, public relations, promocję sprzedaży, marketing bezpośredni, sprzedaż osobistą i sponsoring.
-
Marketing relacji : zastosowanie marketingu relacji
PublikacjaW podrozdziale opisano warunki implementacji marketingu relacji w przedsiębiorstwie. Zwrócono między innymi uwagę na strukturę organizacyjną, system dostarczania klientom wartości oraz branżę, w której działa firma. Wskazano również na korzyści wynikające z zastosowania działań marketingu relacji w firmie.
-
Zarządzanie i planowanie marketingowe
PublikacjaPodręcznik do przedmiotu zarządzanie i planowanie marketingowe, w ktorym są wymienione i omówione etapy tworzenia planu marketingowego oraz poszczególne zagadnienia opracowane od strony teoretycznej, wzbogacone o przykłady praktyczne.NR DOKUM. MCK 73140
-
PROMOWANIE USUGI PRZELEWU NATYCHMIASTOWEGO BLUECASH W BANKACH SPÓŁDZIELCZYCH
PublikacjaCelem pracy jest prezentacja Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest firma Blue Media S.A.. Wskazuje on również na charakterystykę usługi szybkiego przelewu. Celem szczegółowym jest wskazanie na formy promocji stosowane przez banki w celu poinformowania klientów o dostępności płatności natychmiastowych. Tytułem zebrania danych na temat form promocji, autor przeprowadził badanie ankietowe pośród banków uczestników systemu płatności.
-
Związki pomiędzy cechami demograficznymi kobiet a zmiennymi dotyczącymi personalizacji produktu
PublikacjaW artykule skupiono uwagę na temacie dotyczącym personalizacji produktu. Celem pracy jest zbadanie zależności pomiędzy cechami demograficznymi a zmiennymi dotyczącymi personalizacji. Cechy demograficzne obejmują: wiek, wykształcenie, osiągany dochód netto, miejsce zamieszkania, a zmienne dotyczące personalizacji zawierają: znajomość personalizacji, chęć dopasowywania produktów do indywidualnych potrzeb, chęć zakupu spersonalizowanych...
-
Customer Assessment of Brand Valuation and Social Media
PublikacjaThe research problem engaged in this article is to determine whether contemporary consumers are able to assess brand equity in the overabundance of brands and products with similar features and qualities. The author argues that in the existing circumstances when differences between brands become insignificant the consumer is not capable of assessing their equity adequately. In order to verify the thesis the author has accepted...
-
Źródła informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów
PublikacjaCelem pracy jest przedstawienie stopnia korzystania z różnych źródeł informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów przez krajowe przedsiębiorstwa średnio-wysokiej i wysokiej techniki oraz powiązania między rodzajem źródła a wynikami nowych produktów.
-
Tacit Knowledge Sharing and Creativity. How to Derive Innovation from Project Teams?
PublikacjaModern companies are increasingly likely to work in a project management environment, which ensures their success in the implementation of innovation. The aim of the study is to prove that tacit knowledge is a mediator for creativity and project performance. Creativity as one of the crucial sources of innovation is stimulated by tacit knowledge. Bearing this fact in mind, the authors studied relations between tacit knowledge, creativity...
-
Trust, Collaborative Culture and Tacit Knowledge Sharing in Project Management–a Relationship Model
PublikacjaThe aim of this research is to study the relationship between Trust, Collaborative Culture, and Tacit Knowledge Sharing in Project Management as a source of Team Creativity in the context of delivering value through knowledge. For this purpose authors conducted a study of 514 Polish professionals with different functions and experience in managing projects in construction industry. The data collected during the study has been analysed...
-
Determinanty kreowania wartości marki poprzez media społecznościowe w gospodarce sieciowej
PublikacjaGłównym problemem badawczym podejmowanym w pracy, jest określenie struktury czynników determinujących kreowanie wartości marki w mediach społecznościowych. Dla rozwiązania tego problemu wykonano dwa badania. Pierwsze z nich dotyczyło określenia relacji pomiędzy wartością marki a jej pozycją w sieciach społecznościowych (model BV). Badanie to zrealizowano w oparciu o metody ilościowe: analizę statystyczną danych wtórnych i danych...
-
Sposoby zbierania informacji rynkowych przy kształtowaniu nowych produktów
PublikacjaCelem pracy jest określenie, w jakim stopniu krajowe przedsiębiorstwa średnio-wysokiej i wysokiej techniki stosują różne sposoby zbierania informacji rynkowych przy wdrażaniu nowych produktów, oraz jak te sposoby wiążą się z osiąganiem sukcesu nowego produktu.
-
Zachowania seniorów z Polski Północnej na rynku usług finansowych w świetle wyników badań
PublikacjaPrzedmiotem zainteresowania badawczego w niniejszym tekście są usługi finansowe oraz zachowania starszych konsumentów na rynku usług bankowych, ubezpieczeniowych itp. Podstawowym celem rozważań jest zidentyfikowanie kluczowych zmiennych społeczno-demograficznych wpływających na zakup usług finansowych przez osoby w wieku 50+. W pracy zastosowano przede wszystkim analizę literatury oraz analizę wyników uzyskanych za pomocą kwestionariusza ankietowego...
-
Konsumenci pokolenia Y - nowe wyzwanie dla komunikacji marketingowej
PublikacjaCelem artykułu jest wykazanie zmian jakie zaszły w zachowaniach konsumentów w XXI wieku - na przykładzie segmentu rynku jaki stanowią konsumenci pokolenia Y - i idącej za tym konieczności adaptacji działań marketingowych. Przeprowadzona analiza literatury wykazała, że pokolenie Y jest pierwszym pokoleniem, które całe swoje życie spędziło w tzw. środowisku cyfrowym. Stanowi to wyzwanie dla osób zajmujących się marketingiem,...
-
ROLA I ZNACZENIE SYSTEMÓW PRZELEWÓW NATYCHMIASTOWYCH A OBRÓT BEZGOTÓWKOWY W POLSCE
PublikacjaCelem pracy jest opis systemów szybkich przelewów w Polsce z uwagi na rosnące znaczenie obrotu bezgotówkowego. Artykuł wskazuje na genezę powstania systemów oraz ich rosnące znaczenie na rynku usług płatniczych. Celem szczegółowym jest zobrazowanie wzrostu liczby i wartości transakcji zrealizowanych przez systemy płatności natychmiastowych w Polsce oraz odniesienie wolumenu do statystyk systemu Elixir. Autor obrazuje korzyści płynące...
-
Wartość marki jako wskaźnik. Metody pomiaru
PublikacjaCelem artykułu jest przedstawienie znaczenia wskaźnika „wartość marki”1 dla celów optymalizacji strategii marketingowych w oparciu o przegląd metod pomiaru zarówno pod kątem zarządczym, jak i raportowania. Wartość marki stanowi najbardziej obiektywny wskaźnik oceny przyjętej strategii marketingowej oraz sprawności skonfigurowanej sieci wartości marki z powodu możliwości jednoznacznej oceny, czy przyjęty „marketing mix” zapewnił...
-
Budowanie relacji a wartość dla klienta na przykładzie usług hotelarskich Grupy Hotelowej Orbis
PublikacjaKlienci korzystający z usług świadczonych przez hotele postrzegają ich ofertę nie tylko poprzez kategorię danego obiektu i związaną z tym jakość usług oraz cenę, ale również przez pryzmat wcześniejszych doświadczeń oraz relacji, które mieli okazję nawiązać z personelem hotelowym. Te oraz inne elementy składają się na wartość, jaką otrzymują. Zagadnienie to, ze szczególnym uwzględnieniem relacji, przedstawiono na podstawie badań...
-
Media społecznościowe: innowacja w kreowaniu polskich marek
PublikacjaWartość marki jest kluczowym wskaźnikiem skuteczności przyjętych strategii marketingowych. Komunikacja marketingowa za pomocą mediów społecznościowych stanowi innowację w stosunku do coraz mniej efektywnej komunikacji za pomocą mediów tradycyjnych. Artykuł poświęcony jest analizie, za pomocą korelacji i regresji liniowej, relacji pomiędzy wartością najbardziej znanych polskich marek, a ich pozycją w mediach społecznościowych na...
-
Innowacje w marketingu jako czynnik kształtujący konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynku UE
PublikacjaW artykule, na podstawie wyników badań prowadzonych w krajach członkowskich UE, omówiono w jakim zakresie polskie przedsiębiorstwa wykorzystują w prowadzonych przez siebie działaniach marketingowych nowoczesne technologie informacyjne i komunikacyjne i jak to przekłada się na ich konkurencyjność na tle krajów członkowskich UE.
-
Lojalność eurokonsumentów pokolenia Y
PublikacjaArtykuł porusza aktualny temat pokolenia Y. Tym razem, reprezentantów tego pokolenia poddano badaniu w zakresie lojalności. Generacja Y jest segmentem rynku, który jest rozpatrywany ponad granicami, w skali międzynarodowej, a nawet globalnej. Rynkiem, do którego odniesiono badanie, ze względu na zasięg geograficzny, jest rynek krajów członkowskich Unii Europejskiej, zwany eurorynkiem. Wyniki badania ilościowego, które zaprezentowano...
-
Effects of Store Brand Perceived Risk on Buyers’ Behavior – Four Decades of Research Overview = Wpływ postrzeganego ryzyka związanego z markami własnymi na zachowania nabywców – przegląd czterech dekad badań
PublikacjaAbstract. The aim of this paper is to present the concept of store brand perceived risk and the most important studies on its measurement that were being conducted for 40 years. For this purpose, an extensive literature review is introduced. Some aspects of the risk constructs and major effects of store brand perceived risk are emphasized. This paper provides key directions to brand managers regarding store brand assortment.
-
e-logistyka dystrybucji a czynnik ludzki w procesie kształtowania wartości marki - ujęcie praktyczne
PublikacjaArtykuł poświęcono interdyscyplinarnemu przedstawieniu istoty relacji sprzedaży, marketingu i logistyki w kontekście aktualnych problemów w e-logistyce dystrybucji. Autorzy artykułu, na bazie swoich doświadczeń, przedstawili istotę koordynacji tych procesów w kontekście zidentyfikowanego wirusa problemów dotyczącego e-logistyki dystrybucji w całej sieci wartości przedsiębiorstwa produkcyjnego oraz zaproponowali rozwiązania. Artykuł...
-
ANALIZA POSTAW INTERNAUTÓW WOBEC MARKI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
PublikacjaCelem opracowania jest ukazanie roli, jaką odgrywają media społecznościowe i wypowiedzi internautów w kształtowaniu wizerunku marki wśród użytkowników Sieci. Artykuł prezentuje także wyniki obserwacji aktywności polskich internautów dotyczące jednej z polskich marek spożywczych. Internauci zamieszczają w Internecie różnorodne treści powiązane pośrednio lub bezpośrednio z markami. Zadaniem organizacji, podobnie jak w przypadku pozostałych...
-
Etyka marketingu - czy marketing jest etyczny?
PublikacjaOd jakiegoś czasu pojawiają się krytyczne głosy wobec marketingu, jako działań nieetycznych, wycelowanych przeciwko klientom i społeczeństwu jako całości. Można stwierdzić, że wizerunek marketingu jest w tym kontekście negatywny. Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie czy marketing jest etyczny. Stwierdzono, że istotą marketingu jest dbanie o dobro interesariuszy przedsiębiorstw oraz łączenie interesu firmy, klientów...
-
Transfer znaczeń a kreowanie wartości marki w gospodarce sieciowej w aspekcie S-DLogic
PublikacjaArtykuł poświęcono sieciowemu kreowaniu wartości współczesnych przedsiębiorstw, w tym wartości kluczowego aktywa niematerialnego, jakim jest marka. Autorka przedstawia istotę procesu kreowania wartości we współczesnej gospodarce oraz porusza aspekty konfiguracji sprawnej sieci opartej na kapitale relacji i idei S-DLogic w kontekście gospodarki sieciowej. Zwraca szczególną uwagę na współkreację znaczeń w ramach celowo skonfigurowanej...
-
PORTRET POLSKIEGO E-KONSUMENTA I JEGO ZACHOWANIA
PublikacjaPojawienie się kategorii nowego konsumenta związane z tym, że internet nie jest już tylko miejscem, gdzie można spędzać swój czas wolny czy zawiązywać nowe znajomości, powoduje, że staje się on przedmiotem zainteresowań naukowców i przedsiębiorców. Kim jest i jak definiować pojęcie e-konsumenta oraz jego zachowania? Celem niniejszego artykułu jest próba przedstawienia aktualnego portretu polskiego e-konsumenta oraz jego zachowań...
-
Implementing the consumer-based brand equity scale for beer brands – a Tyskie and Żywiec case study
PublikacjaThe concept and management of brand equity is of great importance to scholars and managers. In this article, brand equity is approached from the consumers’ point of view i.e., consumer-based brand equity (CBBE) in the context of two beer brands offered in Poland – Tyskie and Żywiec. The objective of this article is to demonstrate how managers can implement the CBBE scale as an audit and monitoring instrument to their brands. A...
-
SYSTEM NATYCHMIASTOWEGO PRZELEWU BLUECASH I JEGO PROMOCJA W POLSCE
PublikacjaCelem artykułu jest opis systemu szybkich przelewów w Polsce na przykładzie Systemu Płatności BlueCash (w skrócie: SPBC) dostarczanego przez firmę Blue Media SA. Celem szczegółowym jest zobrazowanie wzrostu zasięgu usługi oraz wylistowanie i opis form działań promocyjnych mających na celu wspieranie rozwoju usługi szybkich przelewów pośród klientów banków. Autorka obrazuje najbardziej popularne działania marketingowe stosowane...
-
Marketing a społeczna odpowiedzialność biznesu – sprzeczne idee?
PublikacjaNegatywny wizerunek marketingu postrzeganego jako koncepcja kreująca nowe potrzeby i nakłaniająca klientów do zwiększania konsumpcji spowodował, że marketing wydaje się być sprzeczny z ideą rozwoju zrównoważonego i społecznej odpowiedzialności biznesu. W artykule przedstawiono rozważania czy rzeczywiście tak jest i czy stosowanie działań marketingowych jest rozbieżne z celami rozwoju zrównoważonego . Stwierdzono, że realizowanie...
-
ZWIĄZKI MIĘDZY GROMADZENIEM, UDOSTĘPNIANIEM I STOSOWANIEM INFORMACJI RYNKOWYCH PRZY KSZTAŁTOWANIU NOWYCH PRODUKTÓW
PublikacjaCelem artykułu jest określenie związków występujących między gromadzeniem, udo-stępnianiem i stosowaniem informacji rynkowych w kształtowaniu nowych produktów. Do osiągnięcia tego celu wykorzystano dane dotyczące 145 projektów wdrożenia nowych pro-duktów, które pochodziły z próby losowo dobranych krajowych przedsiębiorstw wysokiej techniki, zatrudniających powyżej 49 osób. Analizę danych oparto na modelach równań strukturalnych,...
-
Innowacje jako wyzwanie dla działań marketingowych banków komercyjnych
PublikacjaW referacie przedstawiona została istota innowacji w funkcjonowaniu banków komercyjnych na rynku polskim. Na podstawie danych statystycznych przeprowadzona została analiza poziomu innowacyjności banków i innych instytucji finansowych z uwzględnieniem zróżnicowania podmiotowego oraz ze względu na rodzaje innowacji. W pracy zidentyfikowane zostały również podstawowe grupy czynników wpływających na innowacje i związane z nimi działania...
-
Satysfakcja klientów jako źródło sukcesu organizacji - studium przypadku
PublikacjaW artykule zaprezentowano znaczenie satysfakcji – w kontekście koncepcji marketingu relacji – jako źródła sukcesu organizacji. Przedstawiono istotę pojęcia satysfakcji klienta w usługach oraz zaprezentowano modele satysfakcji usługobiorcy i sposoby jej oceny. Rozważania w obszarze przedmiotu badań dotyczą innowacyjnych usług informatycznych dedykowanych do potrzeb indywidualnych klientów biznesowych. Na podstawie studium przypadku...
-
Tradycyjne i nowoczesne kanały dystrybucji wykorzystywane w procesie świadczenia usług ubezpieczeniowych dojrzałym konsumentom
PublikacjaPrzedmiotem artykułu są usługi ubezpieczeniowe świadczone z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. W artykule skoncentrowano się na osobach powyżej 50 roku życia, szczególnie narażonych na zjawisko wykluczenia cyfrowego. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano hipotezę badawczą: cechy społeczno – demograficzne osób powyżej 50 roku życia wpływają na ich skłonność do korzystania z usług ubezpieczeniowych...
-
Wybrane problemy rozwoju innowacji w MŚP w Polsce
PublikacjaW artykule przedstawiono koncepcję i znaczenie innowacji dla MŚP. Omówiono proces innowacji i jego wymagania. Zdefiniowano podażowy, popytowy i interaktywny model innowacji. Scharakteryzowano podstawowe umiejętności wymagane w zarządzaniu innowacjami. Przedstawiono wyniki badań czynników wpływających proces innowacji w Polsce. Zaproponowano, aby spojrzeć na rozwój innowacji przez pryzmat koncepcji Triple Helix. Podkreślono potrzebę...
-
Budowanie wartości marki w mediach społecznościowych jako narzędzie osiągania przewagi konkurencyjnej
PublikacjaAutorzy tego artykułu w oparciu o obszerny przegląd literatury proponują sposoby zwiększenia przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa poprzez budowanie świadomości marki za pomocą narzędzi Web 2.0. Tekst opiera się na założeniach teorii odnoszącej się do przewagi przedsiębiorstwa nad konkurencją poprzez ciągłe zwiększanie wartości konsumenckiej.