dr inż. Kamila Szwaczkiewicz
Publikacje
Filtry
wszystkich: 26
Katalog Publikacji
Rok 2015
-
Analityczna weryfikacja dokładności komercyjnych programów komputerowych wspomagających projektowanie układów geometrycznych toru
PublikacjaW pracy podjęto próbę wyjaśnienia kwestii uzyskiwanej dokładności w projektowaniu układów geometrycznych toru z wykorzystaniem komercyjnych programów komputerowych typu CAD. Użytkownikowi najczęściej nie są znane zasady działania tych programów, w tym również wykorzystywane algorytmy obliczeniowe. Opisano w sposób ogólny funkcjonowanie dwóch wiodących programów. Przedstawiono własną, analityczną metodę projektowania układów torowych,...
-
Analityczna weryfikacja wybranego układu geometrycznego toru z wykorzystaniem profesjonalnego programu CAD
PublikacjaW pracy podjęto próbę wyjaśnienia, jak przedstawia się kwestia uzyskiwanej dokładności w projektowaniu układów geometrycznych toru z wykorzystaniem profesjonalnych programów komputerowych typu CAD. Użytkownikowi najczęściej nie są znane zasady działania tych programów, w tym również wykorzystywane algorytmy obliczeniowe. Opisano w sposób ogólny funkcjonowanie wybranego programu. Przedstawiono własną, analityczną metodę projektowania...
-
Modernizacja układów geometrycznych toru z wykorzystaniem metody oceny wielokryterialnej
PublikacjaW pracy przedstawiono główne założenia opracowanej metody wielokryterialnej oceny stosowanej przy przebudowie układów geometrycznych toru. Określono kryteria wpływające na inwestycje modernizacyjne. Zdefiniowano zastosowaną w analizie funkcję celu. Przedstawiono przykład zastosowania algorytmu optymalizacyjnego z wykorzystaniem programu komputerowego
-
Modernization of tram lines with the use of railway design standards
PublikacjaThe article presents the main differences between the process of upgrading railway and tram routes. Geometrical layout designing is an issue of the interest. Railway designing rules that may be helpful in the design of the modernization are specified.
Rok 2014
-
Earthwork calculations in various field conditions
PublikacjaThe article characterizes the continuation of ongoing work on the MUGO computer program. The analyzes refer to the modernization of railway lines and directly to the earthwork calculations. The methodology of calculating the earthwork size in the areas of fills and cuts is discussed in detail.
-
Earthworks calculations due to reconstruction of railway geometrical layout
PublikacjaThe paper characterizes continuation of ongoing work of computer program MUGO which is connected with earthworks. The program is related to the modernization of the railway track layout. The methodology for the calculating the size of earthworks in the areas of embankments on the two way railway line is discussed in detail.
Rok 2012
-
komputerowe wspomaganie moderniczacji łuków poziomych na liniach kolejowych
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy słuŜący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego w łukach. W pracy scharakteryzowano aktualny stan pracy nad programem MUGO.
-
Komputerowe wspomaganie modernizacji łuków poziomych na liniach kolejowych
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego w łukach. W pracy scharakteryzowano aktualny stan pracy nad programem MUGO.
-
Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru kolejowego z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego w łukach. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem MUGO.
-
Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru kolejowego z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego w łukach. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem MUGO.
-
Koncepcja zastosowania algorytmów genetycznych przy modernizacji układów geometrycznych
PublikacjaW pracy scharakteryzowano zasadę działania algorytmów genetycznych. Pokazano koncepcję zastosowania tych algorytmów przy optymalizacji układów geometrycznych przewidzianych do modernizacji.
-
Koncepcja zastosowania algorytmów genetycznych przy modernizacji układów geometrycznych
PublikacjaW pracy scharakteryzowano zasadę działania algorytmów genetycznych. Pokazano koncepcję zastosowania tych algorytmów przy optymalizacji układów geometrycznych przewidzianych do modernizacji.
Rok 2011
-
Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem.
-
Komputerowe wspomaganie zmian modernizowanych układów geometrycznych toru
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywany obecnie program komputerowy służący do obliczeń przesunięć toru i robót ziemnych związanych z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano zastosowany język programowania oraz przedstawiono aktualny stan pracy nad programem.
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublikacjaW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
Rok 2020
-
Koncepcja połączenia kolejowego Morskiego Portu Gdynia S.A. z Kolejową Obwodnicą Trójmiasta
PublikacjaZapotrzebowanie na połączenie rozwijającego się Morskiego Portu Gdynia z Kolejową Obwodnicą Trójmiasta. Utworzenie tak zwanych „długich pociągów”. Wpływ katastrof kolejowych na warunki gruntowe i środowisko. Potrzeba modernizacji linii kolejowych. Kolejowa Obwodnica Trójmiasta jako alternatywa dla przejazdu pociągów przez obszar Aglomeracji Trójmiejskiej.
Rok 2017
-
METODA WIELOKRYTERIALNEJ OCENY PRZEBUDOWY UKŁADÓW TOROWYCH NA SZLAKACH
PublikacjaRozprawa doktorska dotyczy zagadnienia projektowania układów geometrycznych toru kolejowego w procesie modernizacji linii kolejowych. Scharakteryzowano główne cechy dotyczące tej tematyki w oparciu o literaturę polską i zagraniczną, w tym przepisy branżowe. Przedstawiono czynniki wpływające na projektowanie modernizacji linii kolejowych. Określono wartości dopuszczalne parametrów kinematycznych i geometrycznych. Specyfika omawianego...
Rok 2013
-
Obliczanie przesunięć osi toru przy modernizacji łuków parabolicznych na liniach kolejowych
PublikacjaPodstawowym zadaniem modernizacji linii kolejowych jest właściwe zaprojektowanie nowego układu geometrycznego, który będzie spełniał założone kryteria związane z parametrami eksploatacyjnymi danej linii. Dążąc do spełnienia przyjętych warunków nałożonych na projektowany układ, projektant najczęściej koryguje podstawowe parametry geometryczne, tj. przechyłkę, promień łuku kołowego oraz długości krzywych przejściowych. W artykule...
-
Obliczanie przesunięć osi toru przy modernizacji układów geometrycznych
PublikacjaJednym z istotnych problemów przy modernizacji dróg kolejowych jest zaprojektowanie nowych układów geometrycznych torów, które będą spełniały założone parametry eksploatacyjne. Najczęściej jest to związane ze zwiększeniem prędkości jazdy pociągów, co w konsekwencji prowadzi do zmiany promienia łuku kołowego i wydłużenia krzywych przejściowych. W artykule przedstawiono algorytmy obliczeń wielkości przesunięć osi toru kolejowego...
wyświetlono 1495 razy