dr inż. Łukasz Pyrzowski
Zatrudnienie
- Adiunkt w Katedra Wytrzymałości Materiałów
Publikacje
Filtry
wszystkich: 125
Katalog Publikacji
Rok 2016
-
Ekspertyza techniczna dot. wpływu drgań na obiekt „Targ Rakowy i Sienny” w kompleksie Forum Gdańsk
PublikacjaEkspertyza dotyczy obiektu przekrywającego tory kolejowe w rejonie Targu Siennego i Targu Rakowego w Gdańsku stanowiącego część kompleksu Forum Gdańsk określającej wpływ ruchu kolejowego na konstrukcję oraz na użytkowników obiektu.
-
Ekspertyza techniczna dotycząca drgań konstrukcji mostu w km 26,571/26,578 linii kolejowej nr 4 (CMK) w m. Huta Zawadzka
PublikacjaOpracowanie zawiera wyniki symulacji obliczeniowych, których celem bylo wyjaśnienie przyczyn nadmiernych drgań wieszaków wiaduktu kolejowego.
-
KOLEJOWY MOST ŁUKOWY O NAJWIĘKSZEJ ROZPIĘTOŚCI W POLSCE PODCZAS BADAŃ
PublikacjaArtykuł opisuje badania odbiorowe zrealizowane na nowo wybudowanym dwutorowym moście kolejowym nad rzeką Martwa Wisła w ciągu linii 226 do Portu Gdańsk. Jest to, aktualnie w swojej klasie, obiekt o największej rozpiętości przęsła w Polsce (Lt = 124 m). Układ nośny, zaprojektowany na obciążenie k+2, tworzą trzy łuki bezprzegubowe ze ściągiem z podwieszoną do nich za pomocą cięgien ortotropową konstrukcją pomostu. Podczas badań...
-
Most podwieszony w Rzeszowie podczas próbnego obciążenia
PublikacjaW artykule przedstawiono zakres i wyniki badań uzyskane podczas próbnego obciążenia mostu wantowego na rzece Wisłok w Rzeszowie. Jest to konstrukcja o zespolonym pomoście podwieszonym do pylonu w kształcie odwróconej litery Y o rozpiętościach teoretycznych przęseł 3×30 + 150 + 240 [m]. Zgodnie z projektem próbnego obciążenia obiektu zrealizowano badania statyczne i dynamiczne, wykorzystując łącznie szesnaście 4-osiowych samochodów...
-
Numerical analysis and in situ tests of the Grot Rowecki Bridge in Warsaw
PublikacjaThe paper presents the FEM analysis of the reconstructed the Grot-Rowecki Bridge over Vistula river in Warsaw. The bridge has seven spans and consists of two independent structures with the longest spans of 120 m. After reconstruction the bridge is over 10 m wider. The numerical, nonlinear analysis has been con-ducted on a global and local FEM models. These models are defined so as they strictly comply with global structural bridge...
-
Opinia techniczna nt. zachowania dynamicznego zaprojektowanej kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu
PublikacjaOpracowanie przedstawia opinię nt. zachowania dynamicznego kładki nad ul. Szarych Szeregów w Radomiu, która ma być realizowana przez VISTAL GDYNIA S.A.
-
Opracowanie ekspertyzy technicznej dot. nośności kompozytowego przęsła mostu dla pieszych
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono charakterystyki materiałów oraz wyniki badań i obliczeń statyczno – wytrzymałościowych przekazanego Gminie Miasta Pruszcz Gdański kompozytowego przęsła mostu dla pieszych wykonanego jako obiekt badawczy w ramach projektu FOBRIDGE pt. ,,Opracowanie kompozytowych przęseł mostów dla pieszych do zastosowania nad drogami GP” współfinansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach umowy nr PBS1/B2/6/2013,...
-
Preliminary experimental research on stability of truss' joint with positive eccentricity
PublikacjaRecently, a very large interest in lightweight steel structures made from cold-formed sections has been noticeable. In the design practice, a large emphasis is put on rational shaping of both the thin-walled elements and constructions designed on them. The aim of this paper is to present the methodology for preparation of experimental research that model the behaviour of members in trusses made of cold-formed sections with positive...
-
Przeprowadzenie pomiarów i wykonanie opinii mającej na celu określenie wpływu drgań na halę magazynową oraz przebywających w niej i pomieszczeniach biurowych ludzi
PublikacjaW opracowaniu przedstawiono rezultaty prac eksperckich, kóre polegały na przeprowadzeniu pomiarów i wykonaniu opinii mającej na celu określenie wpływu drgań wywołanych przez pracujące urządzenia na halę magazynową zlokalizowaną przy ul. Energetycznej 9 w Kowalach oraz przebywających w pomieszczeniach biurowych ludzi.
-
Reference FEM model for SHM system of cable-stayed bridge in Rzeszów
PublikacjaThe paper presents the references model for structural health monitoring system (SHM) of cable-stayed bridge recently constructed in Rzeszów over Wisłok River. The SHM system is design to provide on-line information on the structure state and facilitate its maintenance procedures. The main feature of the SHM system is permanent observation of the dynamic behavior of the bridge with focus on cable vibrations. The paper discusses...
-
Structural Health Monitoring of Composite Shell Footbridge for Its Design Validation
PublikacjaThe paper presents the structural health monitoring system of the composite bridge for pedestrians and cyclists. The footbridge was designed and manufactured within the FOBRIDGE project. It is the first bridge in the world, which is classified as a consistent single element structural girder, made of sandwich shells, entirely produced in a single cycle. The developed structural health monitoring system, supported design process,...
-
Three-point bending test of sandwich beams supporting the GFRP footbridge design process - validation
PublikacjaSome selected aspects concerning material and construction design issues for pedestrian footbridge made of GFRP composite materials are elaborated in this paper. The analysis is focused on validation tests, which are particularly important because of the advanced technology and materials that are used for this innovative bridge. The considered footbridge is a sandwich-type shell structure comprising of PET foam core and outer skins...
-
Wprowadzenie do modelowania MES w programie SOFISTIK
PublikacjaMonografia zawiera materiał przeznaczony dla studentów kierunku budownictwo wyższych uczelni technicznych oraz inżynierów praktyków, którzy chcieliby poznać podstawy posługiwania się Metodą Elementów Skończonych (MES) wykorzystując w tym celu program SOFiSTiK. Wskazano pewne ogólne zasady obowiązujące w obliczeniach MES oraz przedstawiono wybrane aspekty technicznej strony użytkowania pre- i postprocesora systemu w odniesieniu...
Rok 2017
-
A novel sandwich footbridge - Practical application of laminated composites in bridge design and in situ measurements of static response
PublikacjaA novel sandwich composite footbridge is presented in the paper, as an example of practical application of laminated composites in civil engineering. The in situ static load tests of the footbridge before its acceptation for exploitation are shown and discussed. The results are compared with the corresponding ones from a numerical equivalent single layer model of the sandwich structure created within the framework of finite element...
-
Application of foam made of post-consumer pet materials for the construction of footbridges
PublikacjaThe article presents the possibility of application in civil engineering of highly ecological PET foam, manufactured from 100% recycled plastic packaging. It may find uses in construction of numerous engineering structures, such as pedestrian and cycle footbridges. Properly processed waste from post-consumer PET packaging may constitute a quality structural core for use in multilayered composite materials, commonly referred to...
-
BADANIA ODBIOROWE OBIEKTU GRUNTOWO-POWŁOKOWEGO REKORDOWEJ ROZPIĘTOŚCI
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne nie tylko ze względu na zalety technologiczne i niskie nakłady finansowe, ale także specyficzne walory architektoniczne. Wpływa na fakt, że obiekty tego typu są stosowane coraz częściej, zwłaszcza przy budowie dróg ekspresowych i autostrad. Wiadukt tego typu został również wzniesiony, między innymi, w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz – Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje...
-
Composite GFRP U-shaped footbridge
PublikacjaThe paper presents proposals for the use of glass fiber reinforced polymer composites for the construction of engineering objects, known and commonly used in the shipbuilding industry. An example of a pedestrian footbridge was used in this case, which, despite the considerable thickness of the structural material, was made using infusion technology in one production cycle. The designed and produced footbridge span is durable, dynamically...
-
Composite Sandwich Footbridge – Numerical ESL FEM Calculations vs. In Situ Measurements
PublikacjaSelected results of the static analysis of composite sandwich footbridge with the corresponding in situ measured values are compared in the paper. The analysed bridge is a research object, which was built in 2015 and is currently located at the Gdańsk University of Technology campus. Since it is a novel structure, a proper definition of the bridge numerical model, allowing its safe design, is very important. Therefore, instead...
-
Damage Analysis of Tensioning Cable Anchorage Zone of a Bridge Superstructure, Using CDP Abaqus Material Model
PublikacjaNumerical analysis of the tensioning cables anchorage zone of a bridge superstructure is presented in this paper. It aims to identify why severe concrete cracking occurs during the tensioning process in the vicinity of anchor heads. In order to simulate the tensioning, among others, a so-called local numerical model of a section of the bridge superstructure was created in the Abaqus Finite Element Method (FEM) environment. The...
-
DYNAMIC RESPONSE OF FORUM GDANSK STRUCTURE DUE TO RAIL TRAFFIC
PublikacjaThe paper presents the study of the impact of vibration induced by the movement of the railway rolling stock on the Forum Gdańsk structure. This object is currently under construction and is located over the railway tracks in the vicinity of the Gdańsk Główny and Gdańsk Śródmieście railway stations. The analysis covers the influence of vibrations on the structure itself and on the people within. The in situ measurements on existing...
-
Ekspertyza techniczna dotycząca dynamiki mostu MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą
PublikacjaCelem opracowania jest analiza odpowiedzi dynamicznej mostu podwieszonego MD7 w ciągu S-7 nad rzeką Wisłą wraz z estakadami dojazdowymi pod kątem interpretacji wyników pozyskanych z badań pod próbnym obciążeniem dynamicznym, wyników symulacji numerycznych oraz danych pomiarowych z systemu monitoringu technicznego.
-
Load Testing of GFRP Composite U-Shape Footbridge
PublikacjaThe paper presents the scope of load tests carried out on an innovative shell composite footbridge. The tested footbridge was manufactured in one production cycle and has no components made from materials other than GFRP laminates and PET foam. The load tests, performed on a 14-m long structure, were the final stage of a research program in the Fobridge project carried out in cooperation with: Gdańsk University of Technology (leader),...
-
Load Tests of the Movable Footbridge Over the Port Canal in Ustka
PublikacjaThe paper presents the acceptance tests carried out on the open footbridge over the port canal in the Port of Ustka. The steel footbridge construction is created by a single pylon to which a movable truss span is suspended with a theoretical span of 52.3 m. The studies about load test of the object included static and dynamic extortion and measurements. In static tests the ballast was of pallets with concrete blocks. Dynamic studies...
-
Modern GFRP Composite Footbridges
PublikacjaApplication of GFRP composites in civil engineering is still not large but already noticeable. Advantages of this material, such as: low volume weight, relatively high stiffness and strength, well fatigue resistance, easiness in shaping, high material damping and high environmental resistance, make it attractive for bridge and in particular foot-bridge designers. It is estimated that nowadays in the world there are realized hundreds...
-
Opracowanie opinii dot. wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję części garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego
PublikacjaCelem opracowania jest wykonanie opinii dotyczącej wpływu drgań wywołanych ruchem taboru kolejowego na konstrukcję sekcji garażowej obiektu „Targ Rakowy i Sienny" w kompleksie Forum Gdańsk oraz przebywających w niej ludzi po zmianie układu konstrukcyjnego.
-
Opracowanie opinii naukowo-technicznej w zakresie możliwości przeprowadzenia próbnego obciążenia statycznego konstrukcji wiaduktu kolejowego WK-1 oraz konstrukcji odciążających bypassu przy wiadukcie kolejowym WK-1 z wykorzystaniem płyt betonowych.
PublikacjaCelem opracowania jest wstępna analiza możliwości technicznych przeprowadzenia próbnych obciążeń statycznych obiektów – stałego WK-1 oraz wymaganych do jego wykonania konstrukcji tymczasowych Lt=30m, za pomocą żelbetowych płyt drogowych. Obiekty wykonywane są przez Budimex S.A. w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa (w. Zakret) – Garwolin na odcinku węzeł „Lubelska” (bez węzła) – Garwolin (początek obwodnicy) z...
-
Optymalizacja projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” wraz z uzgodnieniami z nadzorem autorskim i nadzorem naukowym
PublikacjaCelem opracowania jest przeprowadzenie optymalizacji projektu montażu obiektu MS-4/B realizowanego w ramach zadania „Budowa drogi ekspresowej S7 na odc. Miłomłyn-Olsztynek, Pododcinek Ostróda Północ - Ostróda Południe, w ciągu drogi S7 wraz z budową obwodnicy Ostródy w ciągu DK 16 (Pododcinek "B")” oraz uzgodnienie wprowadzonych zmian z Nadzorem Autorskim (NA).
-
Pedestrian and bicycle bridges as examples of safe collision-free road crossings
PublikacjaPedestrians are most at risk when they are crossing the road. This represents a significant proportion of all fatalities among pedestrians, amounting respectively to 50% in non-built-up areas and 75% in built-up areas. The most frequent reason for this accident is failure to give way. What is most terrible is that 30% of pedestrian accidents occurred at marked pedestrian crossings. Therefore, an important part of pedestrian safety...
-
Structural Health Monitoring System for Suspension Footbridge
PublikacjaThe article presents the structural health monitoring (SHM) system installed in a footbridge in Radom. The main reason for the need for fitting of such a system was failed acceptance tests of the bridge. While under a dynamic load consisting of a group of 12 pedestrians jumping on the bridge, the bridge developed vibration during which acceleration of the deck of up to 4.5 m/s2 was recorded. Such behavior of the footbridge causes...
-
Technical monitoring system for a new part of Gdańsk Deepwater Container Terminal
PublikacjaDevelopment strategy for the port of Gdańsk assumes that , up to 2027, it will become the main transport centre in the Baltic Sea region. To this end , for many years work has been carried out to facilitate access to the port both by sea and land. One of the elements of extension of the port is the building of another terminal of Deepwater Container Terminal , Gdańsk. In this task, geotechnical operations aimed at appropriate...
-
The effect of fishing basin construction on the behaviour of a footbrdge over the port channel
PublikacjaThe paper analyses possible causes of failure of the rotating footbridge over the Ustka port channel. In July, 2015, strange behaviour of this object was observed in the form of excessive vibrations of bridge platform suspension rods, with the accompanying acoustic effects. A preliminary geotechnical analysis has revealed that this destructive effect was caused by the nearby construction works, namely construction of a fishing...
-
The use of fibre-reinforced polymers (FRP) in bridges as a favourable solution for the environment
PublikacjaThe purpose of this article is to show the modern engineering, in which sustainability and taking care of ecology play a significant role. The authors are focused on FRP composite materials and their applications in civil engineering. Case studies showing renovation and design of new bridges with the use of FRP are presented and discussed to clarify benefits, which this solution provides. Main advantages of FRP materials in comparison...
-
TRUSS JOINT WITH POSITIVE ECCENTRICITY EXPERIMENTAL RESEARCH
PublikacjaDue to the technological reasons in modern lightweight steel trusses, fabricated from cold- formed sections, positive eccentricities appear in the truss nodes what induce additional forces in the truss chords. To account for the real load-carrying capacity of truss node area the steel structure research in scale 1:1 were conducted. The experiments consisted of two parts: preliminary and proper one, when conclusions from...
-
Wykonanie ekspertyzy materiałowej w zakresie wytrzymałości betonu oraz składu chemicznego (chlorków) próbek betonowych dla obiektu mostowego w km 191.997 na linii kolejowej nr 7 Lublin-Dorohusk
PublikacjaCelem opracowania jest przeprowadzenie badań wytrzymałości na ściskanie i określenie klasy betonu wbudowanego w ustrój nośny wiaduktu, a także analiza chemiczna próbek pobranych z konstrukcji.
Rok 2018
-
Analiza przyczyn powstawania uszkodzeń na gzymsach obiektu GM 1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)", roboty gwarancyjne
PublikacjaCelem opracowania jest określenie przyczyn powstania uszkodzeń (zarysowania i zacieki) na gzymsach obiektu GM1-2 wykonanego w ramach zadania „Budowa drogi publicznej drogowej trasy średnicowej Katowice - Gliwice, część „zachód" od ul. Baildona w Gliwicach do terenu miasta Zabrze od km 4+037,37 do km 5+320,00 (odcinek nr G2/4)".
-
Analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji
PublikacjaCelem opracowania jest analiza wpływu zerwania kabla sprężenia zewnętrznego estakady wschodniej E5 w ciągu drogi krajowej nr 25 Trasy Bursztynowej w Koninie na nośność konstrukcji.
-
BADANIA ODBIOROWE KOMPOZYTOWEJ KŁADKI NAD KANAŁEM RADUNI W PRUSZCZU GDAŃSKIM
PublikacjaW pracy przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych podczas próby obciążeniowej kładki kompozytowej GFRP w Pruszczu Gdańskim. Badania obejmowały zarówno testy statyczne, jak i dynamiczne. Uzyskane wyniki wskazują na większą niż teoretycznie oczekiwaną sztywność przestrzenną konstrukcji. Wszystkie pomierzone parametry struktury były lepsze podczas pomiarów in-situ, niż wykazały analizy numeryczne.
-
Badania odbiorowe obiektu gruntowo-powłokowego rekordowej rozpiętości
PublikacjaMosty o konstrukcji gruntowo-powłokowej są atrakcyjne, m.in. ze względu na specyficzne walory architektoniczne. Wiadukt tego typu został wzniesiony między innymi w ciągu drogi krajowej nr 16 Grudziądz - Olsztyn na obwodnicy Ostródy. Charakteryzuje się on unikalnym rozmiarem, niespotykanym dla tego typu konstrukcji. W artykule zaprezentowano wybrane wyniki powierzchniowego pomiaru przemieszczeń 3D z wykorzystaniem skanera laserowego.
-
Composite sandwich footbridge - measured dynamic response vs. FEA
PublikacjaThe paper describes a process of in situ dynamic tests of a composite sandwich footbridge before its accepta-tion for exploitation in real traffic conditions. It is only a part of a big research task that includes design, manufacture and introduce practical application of the bridge. The in situ measured natural modes and fre-quencies are compared with numerically determined ones. Finite element analysis is established to estimate...
-
Ekspertyza techniczna konstrukcji mostu M-33 wykonywanego w km 12+150,73 drogi S6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”
PublikacjaCelem opracowania jest analiza projektu konstrukcji w jezdni prawej mostu M-33P [1] wykonywanego w km 12+150,73 drogi S-6 w ramach realizacji przedsięwzięcia „Budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice”. Podstawą do realizacji ekspertyzy były zauważone przez przedstawicieli Wykonawcy obiektu PORR S.A. nieprawidłowości w pracy konstrukcji mostu M-33P, które pojawiły się...
-
Ekspertyza techniczna określająca przyczyny wystąpienia zarysowań w strefach dylatacji na ekranach zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa na rzece Nysa Kłodzka
PublikacjaCelem ekspertyzy technicznej jest określenie przyczyn wystąpienia zarysowań i pęknięć przy dylatacjach płyt żelbetowych, tworzących ekran zapory czołowej i bocznej zbiornika wodnego Nysa oraz prezentacja koncepcji naprawy.
-
Influence of an applied bearing system on behaviour of multi-span footbridge
PublikacjaThe cycle overpass in Gdynia is a box structure over 300 metres long, 10-span. It was opened for bicycle traffic in the second half of 2013. At the end of its construction, there was failure due to excessive horizontal displacement of the system. A number of bearings exceeded the range of permissible transverse shifts thus it was necessary to temporarily protect the spans from slipping. The FEM analysis of the original solution...
-
KOMPOZYTOWY MOST DLA PIESZYCH OD KONCEPCJI DO WDROŻENIA
PublikacjaW pracy przedstawiono historię powstania pierwszej zaprojektowanej i wykonanej przez polski zespół jednoelementowej kładki wytworzonej w całości z kompozytów polimerowych FRP. Konsorcjum realizujące projekt tworzyli: Politechnika Gdańska (lider), Wojskowa Akademia Techniczna i firma Roma Sp. z o.o. Przedsięwzięcie, któremu nadano akronim FOBRIDGE, zostało zrealizowane dzięki dofinansowaniu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju o numerze:...
-
Load test of new European record holder in span length among extradosed type bridges
PublikacjaThe article presents acceptance load tests of a newly built extradosed MS-3 bridge located along the national road DK-16 near Ostróda (Poland). The structure features significant dimension in European reference scale. It is a new record holder in span length regarding this distinct bridge category. Its length ranges 206 m. Static and dynamic load tests were performed here. The program was extended by entire structural laser scanning...
-
Load testing of a suspended footbridge in Radom (Poland)
PublikacjaThe footbridge in Radom is a suspended bridge of an interesting architectural form. The structure was de-signed for 4 kN/m2 of crowd loading. Dynamic calculations were not included in the design. The structure’s acceptance tests took place on the 14th of October 2016. The behaviour of the footbridge in static testing met the expectations. Unfortunately, as a result of dynamic tests, dangerous behaviour of the footbridge was revealed....
-
Modal properties identification of a novel sandwich footbridge – Comparison of measured dynamic response and FEA
PublikacjaA modern sandwich composite footbridge made of high-tech materials, being an example of practical application of laminated composites in civil engineering, is presented. The in situ non-destructive testing of the footbridge, aiming to identify modal properties and pedestrian comfort, is described. The measured eigenmodes and eigenfrequencies are compared with numerically estimated values. Finite element analyses of the footbridge...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,, Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA". Audyt otwarcia
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja projektu wykonawczego obiektów mostowych zaprojektowanych w ramach zadania inwestycyjnego pn. ,,Budowa linii tramwajowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą w ulicy Nowej Bulońskiej Północnej w Gdańsku w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA" (audyt otwarcia). Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji, • analizę statyczno–wytrzymałościową mostu, • analizę...
-
Nadzór naukowy związany z realizacja zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Audyt projektu zamiennego
PublikacjaCelem opracowania jest weryfikacja dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego pn. ,,Wiadukt Biskupia Górka w Gdańsku". Zakres opracowania obejmuje: • ogólny przegląd dokumentacji poszczególnych obiektów inżynierskich; • analizę statyczno–wytrzymałościową estakady dojazdowej w jezdni prawej; • analizę statyczno – wytrzymałościową oraz globalnej stateczności wiaduktu łukowego nad torami kolejowymi; • analizę geotechniczną przyjętych...
-
OPINIA TECHNICZNA nr 3/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie budowlanym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża mostowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
-
OPINIA TECHNICZNA nr 5/PG/mosty Sprawowanie nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską” Opinia nt. rozwiązań technicznych przedstawionych w projekcie wykonawczym przekopu w lokalizacji Nowy Świat - branża mostowa
PublikacjaOpinię przygotowano w ramach prowadzonego nadzoru naukowo-technicznego podczas opracowywania projektów obiektów hydrotechnicznych, mostowych i drogowych w ramach realizacji przedsięwzięcia pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoka Gdańską”.
wyświetlono 1772 razy