Marcin Sikorski - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 49

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2002
Rok 2003
Rok 2004
  • Wygnij swój komputer.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono wspolczesne trendy w rozwoju interfejsów uzytkownika wybranych rozwiazan infomatycznych.

  • Z punktu widzenia uzytkownika.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono wspólczesne podejscia stosowane w zakresie zapewnienia jakosci uzytkowej oprogramowania i uslug interaktywnych. Omowiono projektowanie zorientowane na uzytkownika (UCD - User Centred Design) jako widodacy kierunek w zapewnieniu satysfakcji uzytkownika koncowego oraz dokonano przegladu technik projektowo-ewaluacyjnych stosowanych w tym zakresie.

Rok 2005
  • Dirk Dreheim, Gerald Weber: Form-oriented analysis : a new methodology to model form-based applications
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł stanowi omówienie nowej metodyki modelowania interfesu użytkownika, przeznaczonej do projektowania aplikacji opartych na pracy z formularzami elektronicznymi. Metodyka ta, przedstawiona w książce Dreheima i Webera, stanowi interesującą notacje graficzną, która umożliwia projektowanie interfejsu użytkownika o wysokich własciwościach ergonomicznych i użytkowych. Szczególnie interesujace sa w tej metodyce możliwości elastycznego...

  • Udany portal intranetowy
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł prezentuje najważniejsze czynniki wpływające na efekt wdrożenia portali intranetowych w przedsiębiorstwach. Przedstawiono wpływ najważniejszych czynników organizacyjnych, użytkowych i społecznych na sposób realizacji przedsięwzięć portalowych, w tym szczególną rolę współpracy z docelowymi użytkownikami planowanego systemu.

Rok 2006
  • Building Employer Credibility in Corporate Intranet Portals.
    Publikacja

    - Rok 2006

    Publikacja omawia rolę portalu intranetowego w kształtowaniu relacji pracodawca-pracownicy w przedsiębiorstwie. W szczególności omówiono środki budowy wizerunku i wiarygodności pracodawcy w elektronicznych kanałach komunikacji. Na podstawie wyników badań ankietowych wśród polskich przedsiębiorstw wskazano typowe profile użytkowania intranetu oraz czynniki ergonomiczne i organizacyjne budujące satysfakcję użytkowników z portali...

  • Interfejs użytkownika: praca - emocje - relacje
    Publikacja

    - Rok 2006

    Praca zawiera analizę etapów rozwoju koncepcji interfejsu użytkownika i projektowania interakcji człowiek-komputer we współczesnych systemach informatycznych. Analiza obejmuje kolejno aspekty rozwoju interfejsu użytkownika związane z pracą, emocjami, estetyką, kulturą i relacjami. Omówiono także wybrane współczesne trendy w projektowaniu komunikacji człowiek-komputer, ergonomią i użytecznością wspólczesnych systemów informatycznych.

Rok 2007
  • Context of Use
    Publikacja

    - Rok 2007

    Raport techniczny - opis metody ''Context of Use'' wykorzystywanej w projektowaniu komunikacji człowiek-komputer oraz doskonaleniu interfejsu użytkownika.

  • Designing intranet portals as electronic workplaces
    Publikacja

    - Rok 2007

    This paper highlights the most important requirements for developing intranet portals, especially in the areas of user interface ergonomics and usability. In specifying relevant usability requirements both perspectives are considered: of company employees and of executives. Best practices are reviewed, regarding successes and failures in intranet absorption, basing on the results on recent research in a number of surveyed Polish...

  • Modelling the context of use for Intranet portals design
    Publikacja

    - Rok 2007

    Intranet portals in contemporary enterprises affect the way how people work, communicate and build relationships within teams and organizations. Developing high usability in Intranet projects requires analysing context of use and including many additional organizational and cultural factors, normally not present in regular software projects. A modelling framework presented in this paper is useful for analysing context of use for...

  • Portale intranetowe jako elektroniczne stanowiska pracy
    Publikacja

    - Rok 2007

    W ostatnich latach prawie wszystkie duże przedsiębiorstwa wprowadziły portale intranetowe, przeznaczone dla pracowników. Portale te maja przede wszystkim wspomagać realizację zadań roboczych opartą na obiegu dokumentów elektronicznych, zatem stanowią elektroniczne stanowiska pracy dla pracowników umysłowych współczesnych przedsiębiorstw i korporacji. Portale intranetowe na swoje otoczenie wywierają wpływ organizacyjny i behawioralny,...

  • User satisfaction model
    Publikacja

    - Rok 2007

    Raport techniczny - opis metody ''User Satisfaction Methods'' wykorzystywanej w projektowaniu komunikacji człowiek-komputer oraz doskonaleniu interfejsu użytkownika.

Rok 2008
  • HCI and the economics of user experience
    Publikacja

    - Rok 2008

    Rodział przezentuje możliwości rozwinięcia zakresu tradycyjnych badań HCI (Human-Computer Interaction) o zagadnienia ekonomiczne, związane z jakością usług on-line, postrzeganą przez użytkownika/klienta. Praca zawiera modele jakości usług on-line oparte na elementach marketingu relacji i na wykorzystaniu ekonomicznych determinant zachowań konsumenckich w usługach on-line. Rozdział prezentuje modele projektowania i rozwoju przykładowych...

  • Usability and socio-organizational context of on-line services in intranet portals
    Publikacja

    - Rok 2008

    Publikacja omawia problemy postrzeganej jakości usług on-line, dostępnych w intranetowych portalach pracowniczych. Zaproponowano poszerzone podejście ocenowe wykraczające poza typową ocenę jakości użytkowej. Poszerzenie to polega na uwzględnieniu w projektowaniu i w ocenie czynników organizacyjnych i ekonomicznych, związanych z budową relacji na linii pracodawca-pracownicy. Zaproponowano również metodykę projektowania portali intranetowych...

Rok 2009
  • From user satisfaction to customer loyalty: addressing economic values in user-centered design of on-line services
    Publikacja

    - Rok 2009

    artykuł omawia czynniki ekonomiczne wpływające na satysfakcję użytkownika w usługach on-line, a zwłaszcza te, które wpłacają w dłuższej perspektywie na kształtowanie lojalności klienta w stosunku do dostawcy określonych usług on-line. Przeprowadzono oceny eksperckie oraz badania z udziałem użytkowników, które pozwoliły na wskazanie preferencji użytkowników odnośnie czynników ekonomicznych. wykazano, że czynnikiem krytycznych dla...

  • Towards the value-based design of on-line services
    Publikacja

    The paper identifies economic factors shaping customer bahaviour in on-line services in two interrelated dimensions; (1) economic needs and requirements, relevant to expected benefits and values perceived by customers; (2) technical components, allowing technical realization of on-line services. Technical components were cathegorized into four groups, creating so-called VIPR model: Visual, Interactive, Process and Relationship-relevant...

Rok 2010
  • Interakcja człowiek-komputer
    Publikacja

    - Rok 2010

    Książka omawia najważniejsze zagadnienia kształtowania interakcji człowiek-komputer, występujące podczas projektowania produktu informatycznego. Tematyka książki obejmuje metody stosowane kolejno podczas określania wymagań, projektowania, testowania i oceny rozwiązań interfejsu użytkownika. Przyjęty sposób prezentacji materiału ma na celu również podkreślenie, że wysoka jakość użytkowa produktu informatycznego nie wynika wyłącznie...

  • Projektowanie interfejsu użytkownika
    Publikacja

    - Rok 2010

    Praca omawia główne zagadnienia dotyczące projektowania interakcji użytkownik-system z perspektywy zarządzania projektem informatycznym, przedstawia stosowane w tym zakresie metody i sposób ich wykorzystania.

wyświetlono 2419 razy