Marzena Starnawska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 69

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2014
Rok 2012
Rok 2015
Rok 2003
Rok 2009
  • The way things are done here - Polish entrepreneurship / having endowed heritage or burden?
    Publikacja

    - Rok 2009

    Poprzez analizę studiów przypadku, w oparciu o wywiady pogłębione oraz obserwację uczestniczącą, autor przypomina postulaty zaniedbywane w pracach nad polską przedsiębiorczością. Modele przedsiębiorczości zbudowane na podstawie badań w Europie Zachodniej albo Ameryce Północnej niekoniecznie muszą znaleźć swoje odzwierciedlenie w modelach przedsiębiorczości charakterystycznych dla gospodarek po okresie transformacji ustroju gospodarczo-społecznego...

Rok 2013
  • The Successful Case of Social Cooperative 50+ as an Example of Value Creation
    Publikacja

    The article presents the successful case of social cooperative 50+ as an Example of Value Creation. Authors discuss an idea of social enterprises and social cooperatives and success factors of them.

  • The best practices transfer part II

    This report has been produced within Work Package 4 of the EU-funded project QUICK IGA The project is part-financed by the European Regional Development Fund (ERDF) through the Baltic Sea Region Programme 2007-2013

  • The best practices transfer part I
    Publikacja

    This expertise describes the possibilities of best practices implementation. These examples of best practices concern to improve the women’ entrepreneurship and were identified at the earlier stage of the project. One of the areas of activity within the QUICK IGA project was the selection of best practices related to strengthening the economic activity of women in the context of developing the competitiveness and innovation of...

  • Społeczna odpowiedzialność - analiza porównawcza na podstawie statutów trzech uczelni trójmiejskich
    Publikacja

    Szkoły wyższe odgrywają ważną rolę w kształtowaniu kierunków rozwoju społeczno - gospodarczego kraju i świata. Zmuszone są podążać za globalnymi zmianami i wymaganiami stawianymi przez regionalne i międzynarodowe społeczeństwo. Formułują więc indywidualne strategie działania mające na celu wyróżnienie się spośród konkurentów zarówno tych finansowanych z budżetu państwa oraz prywatnych podmiotów. Określenie stopnia wdrażania założeń...

  • Social Entrepreneurship through Cooperatives: Founder Insights
    Publikacja
    • B. Huybrechts
    • T. Nelson
    • D. Nelson
    • G. Trasiani
    • K. Harris
    • R. Pashov
    • M. Starnawska
    • G. Esposito
    • A. Carobolante
    • F. Dufays
    • N. O’Shea

    - Rok 2013

    In this research we are interested in how social entrepreneurs think about their organizational creation process in the context of cooperatives, and how cooperatives conceptualize and actualize their ‘care for community’ social principles. In this interface of organizational purpose and form, we find a variety of interesting issues presented by our interview sample of founders of young, global organizations from six nations. Discussing...

Rok 2005
  • Teoretyczne ujęcie sieci MSP - perspektywa racjonalna czy zakorzeniona?
    Publikacja

    - Rok 2005

    Artykuł prezentuje dwie teorie użyteczne przy wyjaśnianiu istnienia zjawiska sieci MSP. Odnosi sie do teorii kosztów transakcyjnych oraz koncepcji kapitalu społecznego. Owo zaplecze teoretyczne jest ocenione z punktu widzenia perspektywy racjonalnej oraz zakorzenionej, z których racjonalna dominuje w badaniach sieci MSP.

Rok 2008
Rok 2016
Rok 2011
Rok 2018

wyświetlono 1186 razy