Określanie oporu poprzecznego podsypki podczas pracy podbijarki torowej - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Określanie oporu poprzecznego podsypki podczas pracy podbijarki torowej

Abstrakt

W Politechnice Gdańskiej od wielu lat są prowadzone prace badawcze nad wykorzystaniem podbijarki torowej w diagnostyce toru kolejowego. Chodzi o to, żeby podczas jej bieżącej pracy można było określać stan naprężeń w szynach oraz wartości oporów poprzecznych. W pracy przedstawiono opis przeprowadzonych badań eksperymentalnych dotyczących oporów rusztu torowego, zastosowany system pomiarowy oraz analizę uzyskanych wyników. Wartości oporu określano za pomocą przyjętego wskaźnika. Zbadano wrażliwość wskaźnika oporu na stan ustabilizowania podsypki, rozkład oporu poprzecznego na długości badanego odcinka oraz wpływ sił osiowych w szynach. Zaprezentowano również model matematyczny, opisującego przebieg procesu przemieszczania rusztu torowego w płaszczyźnie poziomej przez podbijarkę, w którym wykorzystano metodę elementów skupionych. Przeprowadzone symulacje komputerowe pokazują, że jest możliwe określenie przy pomocy przyjętego modelu charakterystyk liczbowych oporu poprzecznego, tj. parametrów sprężystych i tłumiących związanych z rusztem torowym oraz podsypką.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Technika Transportu Szynowego nr R. 15, strony 77 - 83,
ISSN: 1232-3829
Język:
polski
Rok wydania:
2009
Opis bibliograficzny:
Koc W., Wilk A., Chrostowski P., Grulkowski S.: Określanie oporu poprzecznego podsypki podczas pracy podbijarki torowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -Vol. R. 15., nr. nr 7-8 (2009), s.77-83
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 70 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi