Produktywność dydaktyczna publicznych uniwersytetów w latach 2010–2015 - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Produktywność dydaktyczna publicznych uniwersytetów w latach 2010–2015

Abstrakt

Celem podjętych badań było określenie zmian w produktywności publicznych uniwersytetów w zakresie działalności dydaktycznej. W badaniu wykorzystano nieradialny indeks Malmquista SBM zorientowany na wyniki. W analizach uwzględniono 18 uczelni będących pod nadzorem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W latach 2010–2015 przeciętna wartość indeksu Malmquista wynosiła 0,90, co wskazuje na pogorszenie produktywności uniwersytetów. Zmiany w zakresie efektywności technicznej nie miały wpływu na wysokość indeksu, ponieważ ich średnia w analizowanym okresie oscylowała wokół jedności. Głównym czynnikiem spadku produktywności uczelni były zmiany postępu technologicznego, które kształtowały się przeciętnie na poziomie 0,85.

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 21 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
Publikacja w czasopiśmie
Opublikowano w:
Edukacja nr 1, wydanie 144, strony 96 - 105,
ISSN: 0239-6858
Rok wydania:
2018
Weryfikacja:
Brak weryfikacji

wyświetlono 54 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi