Administracja Wydziału Zarządzania i Ekonomii - Jednostki Administracyjne - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Administracja Wydziału Zarządzania i Ekonomii

Filtry

wszystkich: 102

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2012
  • Osobowościowe i sytuacyjne wyznaczniki skuteczności negocjacji
    Publikacja

    - Rok 2012

    Artykuł prezentuje główne wyniki analiz dotyczących czynników wpływających na przebieg i efektywność negocjacji. Uwzględnione zostały zartówno osobiste kompetencje negocjatorów, percepcja własnej pozycji negocjacyjnej oraz rodzaj kanału komunikacji, który został wykorzystany w procesie rokowań. Porównano charakterystyke negocjacji prowadzonych twarzą w twarz z negocjacjami on-line.

  • Struktura i role zespołowe w realizacji projektu badawczego
    Publikacja

    - Rok 2012

    Rozdział prezentuje specyfikę zarządzania projektem badawczym w kontekście realizowanych celów, podziału zadań i struktury grupy, która sprzyja ich wykonaniu. Główny nacisk położono na charakterystykę ról zespołowych wg koncepcji M. Belbina, odniesiono je do zadań realizowanych przez członków zespołów badawczych wskazując na konieczność ich optymalnego dopasowania. Szczególne znaczenie przypisano roli lidera zespołu, wzorując się...

Rok 2011
Rok 2009
  • Budowanie zaufania w relacjach interentowych
    Publikacja

    - Rok 2009

    Artykuł prezentuje znaczenie zaufania w relacjach interpersonalnych oraz wpływ globalizacji na proces budowania i percepcji zaufania pomiędzy uczestnikami relacji społecznych. Przedstawiono badania własne, w których autorka zweryfikowała postawy badanych wobec zaufania w relacjach internetowych i poziom wiarygodności partnera w komunikacji odbywającej się z wykorzystaniem różnych internetowych funkcjonalności (forum internetowe,...

Rok 2008
  • Kontekstowy model skuteczności negocjacji
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł prezentuje mozliwość zstosowania metod statystycznych w analizowaniu zależności skuteczności negocjacji od różnego typu czynników. W oparciu o analizę czynnikową, analizę rergesji i korelacji zweryfikowano hipotezy dotyczące wpływu cech osobowościowych, pozycji negocjacyjnej i roli negocjacyjnej na wyniki rokowań.

  • Rola aktywnego słuchania w doradztwie zawodowym
    Publikacja

    - Rok 2008

    Umiejętność słuchania to niezbędna kompetencja doradcy zawodowego, gdyż zapewnia obiektywność oceny predyspozycji klienta, daje szansę pełnego zrozumienia jego potrzeb i przekonań oraz jest podstawą budowania atmosfery otwartości i zaufania w czasie spotkania doradczego. Artykuł prezentuje możliwości zastosowania głównych technik aktywnego słuchania w praktyce doradcy zawodowego, odwołując się do różnych koncepcji relacji klient...

  • Using a computational model to compare objective negotiations in real and virtual environments

    Zaprezentowano obliczeniowy model negocjacji uwzględniający warunki początkowe, przebieg negocjacji i wyniki negocjacji. Przedstawiono komputerowy system wspomagający rejestrację przebiegu negocjacji i ich wyników oraz analizę negocjacji zgodną z proponowanym modelem.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Wiarygodność i zaufanie jako fundamenty budowania relacji w e-biznesie
    Publikacja

    Internet będący dla niektórych synonimem nowoczesności, dla innych jego użytkowników stał się codziennym narzędziem pracy, służącym do poszukiwania informacji o potencjalnych parterach biznesowych oraz komunikowania się z nimi. Z tego powodu odpowiedź na pytanie jak oceniana jest wiarygodność informacji internetowej, oraz jakim modyfikacjom podlega komunikacja zapośredniczona przez komputer (computer mediated communication) w porównaniu...

Rok 2007
  • Osobowościowe i sytuacyjne uwarunkowania skuteczności negocjacji.
    Publikacja

    - Rok 2007

    Praca prezentuje kontekstowy model negocjacji, obejmujący zarówno czynniki dotyczące charakterystyki uczestników rokowań: płeć, rola w negocjacjach, doświadczenie negocjacyjne, osobowość, jak i cechy sytuacji negocjacyjnej: typ negocjacji, posiadanie alternatywy negocjacyjnej i kanał przekazywania informacji. Na podstawie przeprowadzonego eksperymentu (diady uczestniczące w negocjacjach handlowych) i autorskiej metody ewaluacji...

  • Sytuacyjne i kulturowe aspekty pozycji negocjacyjnej
    Publikacja

    - Rok 2007

    Artykuł prezenetuje pojęcie pozycji negocjacyjnej wświetle wybranych koncepcji negocjacji oraz wyniki eksperymentu psychologicznego dotyczącego uwarunkowań pozycji negocjacyjnej. Szczególną uwagę zwraca na osobowość, płeć i rolę oraz na posiadanie BATNY jako determinantów subiektywnej siły w rokowaniach i jej następstwa dla stylu i wyniku rozmów handlowych. W artykule poruszono też temat znaczenia kultury dla rozumienia i percepcji...

Rok 2006
  • Analysis of human negotiations for e-business improvements
    Publikacja

    W artykule zaproponowano ogólny model negocjacji oraz oparty na nim uproszczony model jakości negocjacji. Zaproponowany model jakości negocjacji umożliwia zdefiniowanie wielu scenariuszy negocjacji i ich ocenę w kategoriach kompletności, efektywności, wydajności i satysfakcji. Przeanalizowano 150 eksperymentów (f2f i czat) w celu określenia wpływu osobowości negocjatorów i strategii negocjacyjnych na ich rezultat.

  • Model negocjacji internetowych
    Publikacja

    - Rok 2006

    Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących przebiegu i skuteczności negocjacji prowadzonych za pośredictwem internetu. Przedstawione wnioski, opare o przeprowadzony eksperyment, wskazują na wpływ nowoczesnych technologii na osłabienie znaczenia kontekstu społecznego negocjacji, co skutkuje wysoką rywalizacyjnością stylu rokowań, znacznym przedłużaniem się czasu spotkania oraz obniżeniem się satysfakcji z prowadzonych rozmów.

  • The Web Based System for Recording and Analysing Different Kinds o Negotiations
    Publikacja

    Negocjacje są podstawą wielu ludzkich przedsięwzięć. Artykuł opisuje internetowy system rejestracji i analizy wybranych elementów negocjacji. Przedstawiono też wybrane eksperymenty negocjacyjne i ich wyniki zebrane przy pomocy omawianego systemu.

Rok 2005
  • Przebieg prywatyzacji polskich przedsiębiorstw państwowych w latach 1990 - 2002
    Publikacja

    - Rok 2005

    Proces przekształceń własnościowych jest w Polsce konsekwentnie realizowany od kilkunastu lat. Celem artykułu było przedstawienie skali i dynamiki prywatyzacji polskich przedsiębiorstw państwowych na przełomie 13 lat, z uwzględnieniem jej podstawowych metod i ze względu ich struktury według EKD, w przekroju terytorialnym, oraz pod wzgledem ich rozmiarów.

Rok 2004
  • Komputerowe archiwizowanie przebiegu pracy grupowej.
    Publikacja

    Przedstawiono metodę rejestracji i archiwizacji przebiegu przedsięwzięcia realizowanego poprzez grupę osób. Projektowanie systemu komputerowego oparto na modelu pracy zespołowej WPW (wkład-procesy-wynik), który dobrze opisuje czynniki warunkujące efektywność grupy oraz uwzględnia wieloaspektową obserwację uzyskiwanych rezultatów. w pracy zaprezentowano zarówno zakres rejestrowanych przez system danych jak i sposób ich archiwizowania.

  • Technologie informacyjne a grupowe podejmowanie decyzji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    artykuł prezentuje specyfikę i efektywność zespołów wirtualnych, czyli grup zadaniowych realizujących przedsięwzięcia w oparciu o technologię informacyjną. Przedstawione są główne zalety współpracy z wykorzystaniem internetu (wzrost innowacyjności, koncentracja na zadaniu, łatwośc archiwizowania pracy grupowej) oraz jej postawowe zagrożenia (nasilenie mechanizmów myślenia grupowego, spadek wewnątrzgrupowego zaufania i wydłużenie...

Rok 2003