Publications
Filters
total: 3707
displaying 1000 best results Help
Catalog Publications
Year 2007
-
Programy lojalnościowe jako narzędzie tworzenia i kształtowania relacji z klientami na przykładzie wybranych programów Grupy Hotelowej Orbis
PublicationW opracowaniu poruszono problem stosowania programów lojalnościowych w kontekście tworzenia trwałych relacji z klientami. We wstępie zdefiniowano pojęcie programów lojalnościowych i omówiono ich cele. W pierwszej części omówiono teoretyczne podstawy tego zagadnienia niezbędne do późniejszej analizy programów. Dokonano prezentacji najczęściej stosowanych rodzajów programów. Następnie omówiono poziomy budowy programu lojalnościowego...
-
Przyczyny zróżnicowania efektów działalności innowacyjnej działów krajowego przemysłu
PublicationW opracowaniu podjęto próbę wyjaśnienia zróżnicowania efektów działalności innowacyjnej działów krajowego przetwórstwa przemysłowego, na podstawie intensywności innowacji oraz poziomu techniki tych działów opierając się na danych publikowanych przez GUS.
-
Relacje w marketingu dóbr kapitałowych
PublicationPomiędzy podmiotami rynku dóbr kapitałowych zachodzą określone relacje. Rynek ten daje występującym na nim podmiotom duże możliwości współpracy. Dotyczy ona zwłaszcza nowych produktów, zintegrowanych procesów, łańcuchów wartości a nawet tworzenia nowych branż i firm. Przedsiębiorstwa niechętne do takiej współpracy będą stopniowo traciły swoją wartość rynkową w porównaniu z tymi, które będą efektywnie zarządzały relacjami. Stworzenie...
-
Rezultaty rozwoju nowych produktów niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego
PublicationCelem pracy jest przedstawienie poziomu rezultatów rozwoju nowych produktów, osiąganych przez niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego, oraz związków pomiędzy miernikami użytymi do oceny tych rezultatów. Realizacja celu pracy została oparta na danych zebranych metodą ankiety pocztowej.
-
Rozwój handlu elektronicznego na tle rozwoju gospodarki internetowej w Polsce
PublicationW artykule omówiono problematykę handlu elektronicznego a także podjęto próbę stworzenia uniwersalnej definicji e-commerce. Ukazano również miejsce handlu elektronicznego na tle biznesu elektronicznego oraz gospodarki internetowej.
-
Rozwój rynku a działalność inwestycyjna zakładów ubezpieczeń w Polsce
PublicationWzrastające znaczenie działalności inwestycyjnej w funkcjonowaniu zakładów ubezpieczeń na rynku polskim staje się wyzwaniem dla właścicieli firm jak i samych zakładów. Dla usystema-tyzowania dotychczasowej wiedzy w tekście skoncentrowano się na dwóch aspektach inwestycji w instytucjach ubezpieczeniowych: tworzeniu nowych podmiotów przez zagranicznych i polskich inwestorów branżowych oraz prowadzeniu działalności inwestycyjnej przez...
-
Różnorodność jako wartość kultury organizacyjnej na przykładzie pięciu największych korporacji transnarodowych świata
PublicationW artykule podjęto próbę zobrazowania istoty różnic kultur narodowych dla prowadzenia biznesu międzynarodowego. W części drugiej przedstawiona została ewolucyjna teoria korporacji transnaro-dowych w powiązaniu z modelami zarządzania międzykulturowego. Wysunięto tezę, że jedynie w modelu współpracy kulturowej szczególny nacisk kładzie się na kwestie różnorodności. Jedynie ten model pozwala korporacjom skutecznie działać w warunkach...
-
Student - klient : czy uczelnia ma zawsze spelniać oczekiwania studentów?
PublicationJednym z podstawowych dylematów związanych z wprowadzaniem orientacji marketingowej do uczelni, a zarazem najistotniejszą barierą, jest problem traktowania studentów jako klientów. Na pierwszy rzut oka oznacza to, że zgodnie z regułami marketingowymi uczelnia powinna zaspokajać wszelkie wymagania i oczekiwania swoich klientów.Postępowanie zgodne z hasłem "Klient nasz Pan" niepokoi jednak władze zarządzające szkołami wyższymi. Autorka...
-
Test Design Patterns for Embedded Systems,
PublicationTest suites for embedded systems are typically created from scratch using dif- ferent, often inadequate methods. In consequence, industry branches dealing with software-intensive embedded systems have to cope with quality problems, even though test processes are particularly time-consuming and costly. Based on an evolving model-based testing methodology we introduce test design patterns for simplifying and accelerating...
-
Uwarunkowania bezpośrednich inwestycji zagranicznych w sferze usług
PublicationCelem artykułu jest prezentacja uwarunkowań mających wpływ na bezpośrednie inwestycje zagraniczne w sferze usług. W pracy omówione zostały najważniejsze stymulanty, bariery oraz czynniki ryzyka w zakresie innowacji usług na rynku międzynarodowym.
-
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju - problemy i bariery
PublicationOpracowanie dotyczy problematyki wdrażania strategii rozwoju. Część teore-tyczną poświęcono przedstawieniu znaczenia strategii w kreowaniu rozwoju jednostek samorządu terytorialnego, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki gmin. Planowanie strategiczne - proces, w wyniku którego powstaje strategia - jest pierwszą fazą zarządzania strategicznego. Druga to wdrażanie postanowień ujętych w dokumencie. Stąd też część teoretyczna charakteryzuje...
-
Wybrane metody i narzędzia modelowania systemów informatycznych z użyciem języka UML
PublicationRozdział prezentuje przykład technologii modelowania systemów informatycznych opartej na podejściu obiektowym w jednolitym środowisku, począwszy od Zunifikowanego Języka Modelowania (UML), poprzez metodykę Rational Unified Process (RUP), po aplikację Rational Software Modeler (RSM).
-
Założenia Regionalnej Strategii Innowacji dla województwa pomorskiego
PublicationArtykuł przedstawia i omawia główne założenia i kierunki działań zawarte w strategii innowacji dla województwa pomorskiego. Rozważania poprzedzono analizami na temat interpretacji pojęcia i znaczenia innowacji we współczesnej gospodarce, szczególnie gospodarce regionalnej, a także miejsca i roli regionalnych strategii innowacji, stanowiących jeden z ważniejszych instrumentów kreowania innowacji, we wzroście wykorzystania i rozwoju...
-
Zarządzanie międzynarodowe
PublicationMonografia poświęcona problematyce zarządzania międzynarodowego z perspektywy korporacji transnarodowych. Ksiązka składa się z 4 części: w pierwszej omówione jest otoczenie międzynarodowe przedsiębiorstw, w drugiej proces umiędzynarodowienia firm, trzeciej zarządzanie w korporacjach transnarodowych, czwartej strategie i struktury zarządzania międzynarodowego.
-
Zmiany w poziomie dochodów gmin województwa pomorskiego w latach 1999-2004
PublicationW artykule analizie poddana została strona dochodowa budżetów gmin wchodzących w skład województwa pomorskiego. Ze względu na dużą niestałość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania samorządów terytorialnych, w szczególności ich gospodarki finansowej, okres badawczy zawężono do lat 1999-2004, charakteryzujących się względną stabilnością. Badanie nie ograniczyło się do przedstawienia podstawowych wskaźników, tj. dochodów ogółem...
Year 2008
-
Analiza przydatności wybranych algorytmów opartych na ewolucji populacji do szeregowania zadań produkcyjnych
PublicationW pracy omówiono konstrukcję trzech algorytmów opartych na ewolucji populacji: ewolucyjnego, uczenia populacji i mrówkowego do szeregowania zadań produkcyjnych. Zaprezentowano wyniki eksperymentu dla trzech trudnych obliczeniowo problemów deterministycznych. Na podstawie otrzymanych wyników przeanalizowano przydatność przedstawionych metod do szeregowania zadań.
-
Badania marketingowe stosowane we wstępnym rozpoznaniu koncepcji nowych produktów
PublicationOkreślono podstawowe rodzaje informacji rynkowych niezbędnych na etapie wstępnego rozpoznania koncepcji nowego produktu. Są nimi: wielość rynku i jego dynamika, faza rozwojowa rynku, forma rynku i intensywność konkurencji, wstępna reakcja nabywców na koncepcję nowego produktu oraz dane historyczne dotyczące produktów podobnych. Następnie wskazano metody badawcze służące pozyskiwaniu tych informacji.
-
Budowa przewagi konkurencyjnej regionu na przykładzie Regionalnej Strategii Innowacji dla województwa pomorskiego - RIS-P
PublicationArtykuł przedstawia i omawia główne założenia i kierunki działań zawarte w strategii innowacji dla województwa pomorskiego z punktu widzenia budowy przewagi konkurencyjnej. Rozważania poprzedzono analizami na temat interpretacji i znaczenia we współczesnej gospodarce następujących pojęć: konkurencyjność, przewaga konkurencyjna, innowacje, a także miejsca i roli regionalnych strategii innowacji, stanowiących jeden z ważniejszych...
-
Cele gospodarstwa domowego a jego cykl życia
Publication..
-
Determinanty rozwoju innowacji w usługach finansowych
PublicationW coraz bardziej zmieniającej się gospodarce światowej, jednymi z najintensywniej wykorzystujących innowacje są podmioty oferujące usługi finansowe. W artykule przedstawiono determinanty rozwoju innowacji usług finansowych wraz ze wskazaniem możliwych kierunków rozwoju innowacyjności sektora.
-
Gospodarstwa domowe i ich klasyfikacja
Publication...
-
Gospodarstwa domowe na rynku finansowym: monografia Katedry Finansów
Publication..
-
Informacje uzyskiwane z testowania koncepcji nowych produktów
PublicationCelem pracy jest określenie i przegląd rodzajów informacji uzyskiwanych w typowych testach koncepcji nowych produktów oraz przedstawienie zastosowania tych informacji w praktyce gospodarczej przedsiębiorstw.
-
Innowacyjność Polski oraz polskich małych i średnich przedsiębiorstw
PublicationW rozdziale poruszono zagadnienia związane z innowacyjnością Polski oraz polskich małych i średnich przedsiębiorstw. W tym celu przeanalizowano dostępne raporty i opracowania przygotowane przez polskie i europejskie instytucje.
-
Innowacyjność usług i metody jej pomiaru
PublicationKoncentrowanie rozważań teoretycznych i badawczych na innowacjach w przemyśle oraz niewystarczająca uwaga skierowana na innowacje w usługach stały się impulsem do podjęcia tematu innowacji w usługach. W artykule autorzy podjęli się zadania przedstawienia wybranych metod pomiaru innowacji z proponowanymi modyfikacjami na potrzeby polskiego sektora usługowego.
-
Kultury organizacyjne przedsiębiorstw w biznesie międzynarodowym
PublicationW pracy analizowane są związki między kulturą organizacyjną przedsiębiorstw biznesu międzynarodowego a kulturami narodowymi. Głównym podmiotem biznesu międzynarodo-wego są korporacje transnarodowe (KTN), dlatego też przedstawione zależności odnoszą się przede wszystkim do tych podmiotów. Rozważania podzielono na trzy zasadnicze części. W pierwszej zawarto charakterystykę kultur narodowych, w drugiej opisano modele kultur orga-nizacyjnych....
-
MAlSim - Mobile Agent Malware Simulator
PublicationOne of the problems related to the simulation of attacks against critical infrastructures is the lack of adequate tools for the simulation of malicious software (malware). Malware attacks are the most frequent in the Internet and they pose a serious threat against critical networked infrastructures. To address this issue we developed Mobile Agent Malware Simulator (MAISim). The framework uses the technology of mobile agents and...
-
Marketing szkół wyższych - model budowania relacji ze studentami
PublicationWiedza na temat marketingu w szkołach wyższych wciąż znajduje się we wstępnej fazie, jest niepełna i niespójna. Brakuje zwłaszcza modeli teoretycznych uwzględniających naturę usług edukacyjnych szkolnictwa wyższego. Dla tego sektora powinna być wypracowana specjalna koncepcja marketingowa, wypływająca ze skomplikowanej natury edukacji wyższej. W literaturze dotyczącej marketingu szkolnictwa wyższego najczęściej można spotkać odwołania...
-
Marketing terytorialny
PublicationW rozdziale przedstawiono postać i zastosowanie marketingu w sferze odnoszącej się do działalności publicznej na zdelimitowanym obszarze. Na wstępie scharakteryzowano przesłanki wpływające na powstanie oraz przyczyny wydzielenia marketingu terytorialnego zarówno na gruncie polskim, jak i europejskim. Następnie odniesiono się do kwestii nazewnictwa w obszarze związanym z marketingowym zarządzaniem przestrzenią. Zidentyfikowano podobieństwa...
-
Marketing wewnętrzny
PublicationOmówiono pojęcie marketingu wewnętrznego i zasady na których się opiera. Scharakteryzowano grupy instrumentów wykorzystywanych w marketingu wewnętrznym, takie jak badania wewnętrzne, komunikację wewnętrzną masową i osobistą, spotkania integracyjne, szkolenia i edukację wewnętrzną, motywacje materialne i pozamaterialne oraz czynniki integracji. Przedstawiono najważniejsze fazy i zadania procesu formułowania marketingu wewnętrznego...
-
Modele biznesu elektronicznego a modele komunikacji marketingowej
PublicationW artykule ukazano polskie i zagraniczne koncepcje modeli biznesu elektronicznego. Przedstawiono również powiązane z nimi modele komunikacji marketingowej w Internecie. Wzrost gospodarczy oraz szybki rozwój wymagają stosowania sprawdzonych modeli funkcjonowania na rynku elektronicznym. Konieczne staje się również dostosowanie modeli komunikacji marketingowej do nowych, zmieniających się potrzeb odbiorców informacji.
-
New product practices and performance of German appliances companies
PublicationArtykuł prezentuje wyniki badań odnośnie stosowanych praktyk i wyników uzyskiwanych w rozwoju nowych produktów. Badania dotyczyły niemieckich producentów sprzętu gospodarstwa domowego, zaś podstawową metodą gromadzenie danych była ankieta pocztowa. Rezultaty badań wskazują, że wysokie wyniki rozwoju nowych produktów uzyskują producenci, którzy stosują: strategię pioniera, badania koncepcji, przegląd koncepcji, plan marketingowy...
-
Obszary decyzji gospodarstw domowych
Publication..
-
Ocena poziomu innowacyjności badanych przedsiębiorstw
PublicationW rozdziale dokonano oceny poziomu innowacyjności badanych przedsiębiorstw na podstawie wyników badań uzyskanych w ramach realizacji projektu MAYDAY.
-
Ocena poziomu świadomości innowacyjnej w badanych przedsiębiorstwach
PublicationW rozdziale dokonano oceny poziomu świadomości innowacyjnej badanych przedsiębiorstwa na podstawie wyników badań przeprowadzonych w ramach projektu MAYDAY.
-
Ocena skuteczności zarządzania polską marką
PublicationPrzedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące zarządzania polską marką. są to przede wszystkim elementy wartości marki oraz jej tożsamości. problemy omówiono na przykładzie firmy wedel, która skutecznie zarządza swoją marką od ponad 150 lat.
-
Ocena wybranych programów lojalnościowych Grupy Hotelowej Orbis
PublicationW artykule dokonano analizy i oceny wybranych programów lojalnościowych stosowanych przez Grupę Hotelową Orbis. Na początku przedstawiono główne założenia dotyczące programu lojalnościowego. Następnie zaprezentowano trzy programy lojalnościowe poddane analizie. Przedstawiono nazwę programu, jego formę, marki hoteli go stosujące, korzyści dla uczestników oraz uwagi dotyczące programu. Kolejnym etapem była ocena rozpatrywanych programów....
-
Polityka regionalna województwa pomorskiego w latach 2007-2013 (na podstawie Regionalnego Programu Operacyjnego)
PublicationArtykuł przedstawia główne założenia Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013 będącego jednym z ważniejszych dokumentów strategicznych dotyczących polityki regionalnej. Analizę poprzedzono omówieniem zmian, jakie zaszły w polityce regionalnej od momentu rozpoczęcia procesu integracji europejskiej. Opisano także kwestie związane ze wsparciem finansowym, zwłaszcza aktualne zasady i zagadnienia,...
-
Quality of Test Specification by Application of Patterns
PublicationEmbedded system and software testing requires sophisticated methods, which are nowadays frequently supported by application of test patterns. This eases the test development process and contributes to the reusability and maintainability of the test specification. However, it does not guarantee the proper level of quality and test coverage in d ifferent dimensions of the test specification. In this paper the quality of the test...
-
Regionalizacja a strategie ponadgraniczne
PublicationCelem pracy jest ukazanie wpływu procesów regionalizacji na biznes międzynarodo-wy, ze szczególnym uwzględnieniem strategii ponadgranicznych. Rozważania podzielone są na 4 części. W pierwszej prezentowana jest istota procesu regionalizacji. W kolejnej części pracy scharakteryzowano przemiany strategii realizowanych przez korporacje transnarodowe, dokonywane pod wpływem procesów regionalizacji. W punkcie trzecim przedstawiono stu-dium...
-
Relacje rynkowe - podstawy teoretyczne
PublicationZmiany pojawiające się w gospodarce światowej wskazują na nowe podejście do sposobów konkurowania, tworzenia wartości oraz pojmowania istoty rynku. Ważne staje się budowanie relacji pomiędzy podmiotami, gdyż współczesny rynek i środowisko konkurencyjne wymagają raczej współpracy, niż zwalczania przeciwnika. Celem artykułu jest przedstawienie istoty pojęcia relacja oraz teoretyczne fundamenty relacji rynkowych.
-
Samorządowe inicjatywy na rzecz rozwoju gospodarczego - doświadczenia gmin województwa pomorskiego
Publication -
Simulating Malware with MAlSim
PublicationThis paper describes MAlSim - Mobile Agent Malware Simulator - a mobile agent framework developed to address one of the most important problems related to the simulation of attacks against information systems i.e. the lack of adequate tools for reproducing behaviour of malicious software (malware). The framework can be deployed over the network of an arbitrary information system and it aims at simulating behaviour of each instance...
-
Społeczeństwo informacyjne w rozwoju regionalnym
Publication -
Społeczna odpowiedzialność korporacji - koncepcja i studium przypadku
PublicationW artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytania: Jak narodziła się idea uregulowania działań korporacji? Co oznacza bycie społecznie odpowiedzialnym (CSR)? Jakie są granice CSR? Jak same korporacje odnoszą się do zagadnienia odpowiedzialności wobec interesariuszy?
-
Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego a realizacja celów marketingu relacji
PublicationOd sposobu zorganizowania przedsiębiorstwa hotelarskiego, czego podstawę stanowi właściwie opracowana struktura organizacyjna, zależy skuteczność i efektywność podejmowanych działań. Ma to również wpływ na realizację celów stawianych przed marketingiem relacji. Decyduje o możliwości stworzenia trwałych relacji z klientem - gościem hotelowym.
-
Substancja i funkcja : badania nad podstawowymi problemami krytyki poznania
PublicationArtykuł Pojęcie substancji i pojęcie funkcji w filozofii Ernsta Cassirera stanowi wprowadzenie do polskiego przekładu jednego z najważniejszych dzieł filozoficznych XX stulecia. Pokazuje genezę i oddziaływanie tej pracy, wskazuje na jej miejsce pośród pozostałych, licznych prac jej autora, uzasadniając jej kluczową rolę nie tylko dla rozwoju jego myśli, lecz także całej XX wiecznej filozofii. Streszcza główne wątki tej rozprawy,...
-
Subwencjonowanie jednostek samorządu gminnego w województwie pomorskim w latach 2004-2006
PublicationArtykuł poświęcony jest subwencji ogólnej stanowiącej jedno z trzech obligatoryjnych źródeł dochodów jednostek samorządu terytorialnego. Ze względu na występujące różnice, zasady subwencjonowania przedstawiono w odniesieniu do gmin. Część teoretyczna omawia istotę i funkcje subwencji ogólnej oraz sposoby wyliczania poszczególnych składowych, czyli części i kwot. Część badawcza analizuje wielkość subwencji z podziałem na typy gmin...
-
Supporting local entrepreneurship by creating innovativeness incubators - example of Gdansk
PublicationW pracy przedstawiona koncepcję budowy inkubatora przedsiębiorczości i innowacyjności w Gdańsku, zawierającą zarówno strukturę właścicielską, uwarunkowania prowadzenia działalności przez inkubator, jak i koncepcję jego organizacji i funkcjonowania, wstępną analizę finansową oraz charakterystykę klientów inkubatora. W koncepcji tej podkreślono znaczenie społeczne przedsięwzięcia i powiązania priorytetów społecznych z prowadzonym...
-
Środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego a konkurencyjność polskich regionów na przykładzie województwa pomorskiego
Publication