Edyta Gołąb-Andrzejak - Publications - Bridge of Knowledge

Search

Filters

total: 53

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

  • Enhancing Customer Engagement in Social Media with AI – a Higher Education case study
    Publication

    - Year 2022

    Purpose. The study aims to demonstrate the importance of artificial intelligence (AI) and examples of tools based on it in the process of enhancing (building, measuring, and managing) customer engagement (CE) in social media in the higher education industry. CE is one of the current essential non-financial indicators of company performance in Digital Marketing strategy. The article presents a decision support system (DSS) based...

    Full text available to download

  • Zaangażowanie konsumenta w usługach w ujęciu logiki dominacji usługowej
    Publication

    - Year 2021

    W odniesieniu do opracowanego modelu koncepcyjnego integrującego teorie zaangażowania klienta (ang. CE) i logiki dominacji usług (ang. S-D logic) zrealizowano badanie ilościowe wśród konsumentów usług. Wyniki badania pozwoliły na weryfikację założeń teoretycznych i potwierdzenie słuszności zakładanych powiązań między zmiennymi modelu. Wykorzystując konfirmacyjną analizę czynnikową (ang. CFA), potwierdzono strukturę czynnikową badanej...

    Full text to download in external service

  • Relacje międzyorganizacyjne w dobie Industry 4.0
    Publication

    - Year 2020

    Strukturę opracowania zbudowano w odniesieniu do zagadnienia relacji międzyorganizacyjnych. Omawianą kwestię osadzono w obecnych realiach Industry 4.0. Celem monografii jest omówienie roli Industry 4.0 w budowaniu i rozwoju relacji międzyorganizacyjnych oraz w kształtowaniu ich specyfiki. W pięciu rozdziałach przedstawiono aspekty „sieciowego” powiązania różnych podmiotów i jednostek na gruncie teorii zarządzania. Opracowanie otwiera...

    Full text available to download

  • Programy lojalnościowe jako narzędzie tworzenia i kształtowania relacji z klientami na przykładzie wybranych programów Grupy Hotelowej Orbis
    Publication

    - Year 2007

    W opracowaniu poruszono problem stosowania programów lojalnościowych w kontekście tworzenia trwałych relacji z klientami. We wstępie zdefiniowano pojęcie programów lojalnościowych i omówiono ich cele. W pierwszej części omówiono teoretyczne podstawy tego zagadnienia niezbędne do późniejszej analizy programów. Dokonano prezentacji najczęściej stosowanych rodzajów programów. Następnie omówiono poziomy budowy programu lojalnościowego...

  • Ocena wybranych programów lojalnościowych Grupy Hotelowej Orbis

    W artykule dokonano analizy i oceny wybranych programów lojalnościowych stosowanych przez Grupę Hotelową Orbis. Na początku przedstawiono główne założenia dotyczące programu lojalnościowego. Następnie zaprezentowano trzy programy lojalnościowe poddane analizie. Przedstawiono nazwę programu, jego formę, marki hoteli go stosujące, korzyści dla uczestników oraz uwagi dotyczące programu. Kolejnym etapem była ocena rozpatrywanych programów....

  • Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa hotelarskiego a realizacja celów marketingu relacji
    Publication

    - Year 2008

    Od sposobu zorganizowania przedsiębiorstwa hotelarskiego, czego podstawę stanowi właściwie opracowana struktura organizacyjna, zależy skuteczność i efektywność podejmowanych działań. Ma to również wpływ na realizację celów stawianych przed marketingiem relacji. Decyduje o możliwości stworzenia trwałych relacji z klientem - gościem hotelowym.

  • Efektywne zarządzanie relacjami z klientami
    Publication

    - Year 2006

    W artykule przedstawiono główne złożenia i wybrane instrumenty pozwalające na efektywne zarządzanie relacjami z klientami. Rozważania rozpoczęto od przedstawienia etapów procesu budowy relacji z klientami w kontekście marketingu relacji. W dalszej części przedstawiono niektóre z kryteriów segmentacji oraz metody pozwalające na ocenę wartości klienta. Artykuł kończy omówienie wskaźnika zwrotu z inwestycji jako głównego miernika...

  • Możliwości zastosowania badań marketingowych w szkołach wyższych
    Publication

    Polskie szkoły wyższe funkcjonujące w otoczeniu rynkowym zmuszone są do stosowania działań marketingowych. Jednym z nieodzownych elementów związanych z marketingiem, a zarazem warunkiem "dobrego" jego zastosowania są badania marketingowe. W opracowaniu przedstawiono różne rodzaje badań niezbędne dla szkół wyższych. Uporządkowano je z punktu widzenia podejmowanych działań marketingowych związanych z klientami. Takie spojrzenie na...

  • Narzędzia komunikacji uczelni z kandydatami na studia w świetle badań

    Funkcjonowanie szkół wyższych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku zmusza je do stosowania działań marketingowych. Jednym z głównych elementów tych działań jest tworzenie nowych i umacnianie już nawiązanych relacji z klientami (studentami). Pierwszym etapem w ramach tego procesu jest komunikowanie się z kandydatami na studia. Aby działania, podejmowane w początkowym stadium tworzenia relacji, były skuteczne powinny bazować na...

    Full text available to download

  • Jakość i relacje z klientami na rynku usług hotelarskich.
    Publication

    - Year 2009

    Wraz z rozwojem gospodarki wolnorynkowej funkcjonowanie na rynku usług hotelarskich staje się coraz trudniejsze. Istotnym elementem staje się więc badanie jakości usług i podejmowanie na podstawie wyników tych badań efektywnych działań. Kluczowe jest zatem: zdefiniowanie sposobu postrzegania jakości przez klienta, zbudowanie skutecznego instrumentu pomiaru dla jakości usług hotelarskich i dogłębna analiza wyników dostarczanych...

    Full text available to download

  • Marketing relacji : Specyficzne cechy marketingu relacji
    Publication

    - Year 2005

    Rozdział piąty opracowania dotyczy marketingu relacji. W drugim podrozdziale prezentowane są specyficzne cechy marketingu relacji. Ukazywane są one poprzez porównanie marketingu relacji z marketingiem transakcji. Wykazywana jest także specyfika wymiany między klientem a przedsiębiorcą w ramach omawianej koncepcji marketingu.

  • System obsługi klienta jako podstawa tworzenia i kształtowania relacji z klientami
    Publication

    - Year 2005

    W artykule omówiono tworzenie, utrzymywanie i umacnianie relacji z klientami w kontekście ich obsługi. Przedstawiono interpretację obsługi klienta i ukazano jej miejsce w marketingu. Wykazano, że obsługa klienta, ujmowana jako system wzajemnie na siebie oddziałujących elementów przedtransakcyjnych, transakcyjnych i potransakcyjnych, może być skutecznym instrumentem wykorzystywanym w tworzeniu i kształtowaniu relacji z klientami.

  • Marketing relacji : Geneza relationship marketing i jego cele
    Publication

    - Year 2005

    Rozdział piąty opracowania dotyczy marketingu relacji. W pierwszym podrozdziale tego rozdziału prezentowana jest geneza relationship marketing. Interpretowane jest, w oparciu o definicje L. Berry'ego, A. Payne'a oraz M. Rydla i S. Ronkowskiego, pojęcie marketingu relacji. Dokonywana jest także prezentacja celów jakie stawiane są przed omawianą koncepcją. Cele te są charakteryzowane w oparciu o model sześciu rynków, model Gummessona,...

  • Obsługa klienta jako narzędzie uzyskiwania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa.
    Publication

    - Year 2004

    Przedstawione jest rosnące znaczenie obsługi klienta jako czynnika konkurencyjności rynkowej. Interpretowane jest pojęcie obsługi klienta. Ukazane jest miejsce obsługi klienta w marketingu. Szczególny nacisk kładziony jest na prezentację zintegrowanego systemy obsługi klienta bazującego na trzech grupach elementów: elementach przedtransakcyjnych, transakcyjnych i potransakcyjnych.

  • Marketing relacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
    Publication

    - Year 2003

    Prezentowana jest koncepcja marketingu relacji i sposób jej implikacji w polskiej firmie usługowej PBP ''Orbis''. W pierwszej części przedstawiana jest istota marketingu relacji (sposób definiowania tego pojęcia, specyfika koncepcji, proces kształtowania lojalnego klienta). W drugiej części ukazano tworzenie relacji z klientem instytucjonalnym w PBP ''Orbis''. Trzecia część dotyczy kształtowania wcześniej nawiązanych relacji z...

  • Innowacje w zarządzaniu relacjami z klientami.
    Publication

    - Year 2004

    W artykule przedstawiono nowe podejście w zakresie zarządzania relacjami z klientami. Ukazano możliwość wykorzystania w tym zakresie, wspieranej nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, strategii CRM.

  • Rynek pracy w Polsce.

    W pracy przeprowadzona jest analiza wskaźników bezrobocia w Polsce w latach 1990-2003. Bezrobocie rozpatrywane jest również w układzie regionalnym i z punktu widzenia wykształcenia.

  • The Impact of Generative AI and ChatGPT on Creating Digital Advertising Campaigns
    Publication

    The use of AI-based solutions is currently discussed in relation to various industries. The proliferation of tools based on generative artificial intelligence (GAI), including the emergence of ChatGPT, has resulted in testing as a first step and implementations in further areas of business life, including marketing, as a second step. Still only a few studies have analysed and evaluated specific solutions for different areas of...

    Full text to download in external service

  • Customer Engagement Consequences for Firms
    Publication

    Purpose: Customer engagement (CE) is a customers’ voluntary resource contribution to firms’ functions, and it goes beyond transactions during customers’ behavioral manifestations toward the brand or firm’s offerings or activities. The effective CE management requires to understand the potential CE effects, and leverage the potential benefit and threat of CE, however negative consequences or risks of CE have remained unexplored...

    Full text available to download

  • Tworzenie i umacnianie relacji z kluczowymi klientami jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej na rynku czasu wolnego na przykładzie Grupy Hotelowej Orbis
    Publication

    W referacie przedstawiono wykorzystanie przez wybrane podmioty rynku czasu wolnego - świadczące usługi hotelarskie - procesu budowy relacji z kluczowymi klientami jako narzędzia uzyskania przewagi konkurencyjnej. Zagadnienie to zostało omówione na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis. W odniesieniu do wspomnianego procesu, omówiono instrumenty wykorzystane na każdym z etapów, pozwalające na pozyskanie i utrzymanie klientów...

seen 2513 times