ISSN:
Publisher:
Disciplines
(Field of Science):
- civil engineering, geodesy and transport (Engineering and Technology)
- economics and finance (Social studies)
- law (Social studies)
- sociology (Social studies)
(Field of Science)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2025 | 20 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2025 | 20 | Ministry scored journals list 2024 |
2024 | 20 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 40 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 20 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 8 | B |
2017 | 8 | B |
2016 | 8 | B |
2015 | 8 | B |
2014 | 4 | B |
2013 | 4 | B |
2012 | 4 | B |
2011 | 4 | B |
2010 | 6 | B |
Model:
Impact Factor:
Publishing policy:
- License
- open in new tab
- Information on publishing policy
- http://www.transportation.overview.pwr.edu.pl/UPLOAD/PK_INFO_PDF_PL_ENG/PL/PL_Instrukcje_dla_Autor%C3%B3w_1.pdf open in new tab
- Information on the conditions of self-archiving
- http://www.transportation.overview.pwr.edu.pl/UPLOAD/PK_INFO_PDF_PL_ENG/PL/PL_Instrukcje_dla_Autor%C3%B3w_1.pdf open in new tab
- Is self-archiving allowed by the journal?
- Yes - without restrictions
- Information on research data policy
- n/a
- Months of embargo
- no embargo
- Additional information
- Must link to journal homepage with DOI.
Papers published in journal
Filters
total: 73
Catalog Journals
Year 2015
-
Wpływ modernizacji linii kolejowych na poprawę wybranych parametrów techniczno - eksploatacyjnych
PublicationW artykule przedstawiono pojęcie jakości robót inwestycyjnych poszczególnych elementów infrastruktury kolejowej oraz metody jej oceny. Skupiono uwagę na jakości początkowej nawierzchni kolejowej po pracach modernizacyjnych na sieci Polskich Linii Kolejowych. Wskazano błędy oraz najczęstsze problemy techniczne występujące w trakcie trwania robót oraz po ich zakończeniu na poszczególnych etapach odbiorów. Opisano wpływ jakości początkowej...
-
ZARZĄDZANIE STRATEGIAMI SZLIFOWANIA SZYN W PROCESIE UTRZYMANIA NAWIERZCHNI KOLEJOWYCH
PublicationSzlifowanie szyn kolejowych od co najmniej kilkunastu lat jest podstawową i integralną czynnością na rzecz prawidłowego utrzymania nawierzchni kolejowej i wydłużenia jej trwałości. Technologia, która pierwotnie stosowana była do usuwania tzw. zużyć falistych, czyli wzdłużnych nierówności powierzchni tocznej główki szyny, w coraz szerszym zakresie wprowadzana jest jako czynność planowo-zapobiegawcza. Zwiększone obciążenia dynamiczne...
-
Zastosowanie mobilnych pomiarów satelitarnych do określania położenia wysokościowego torów
PublicationW pracy podjęto próbę sprawdzenia, na jaką dokładność można było liczyć na kolejnych etapach rozwoju techniki mobilnych pomiarów satelitarnych w zakresie określania położenia wysokościowego torów. Do tego celu wykorzystano wyniki kampanii pomiarów satelitarnych przeprowadzonych na przestrzeni 2009-2015. W wyniku przeprowadzenia odpowiedniej procedury obliczeniowej wykazano, że w okresie tym dokładność pomiarów satelitarnych wyraźnie...
Year 2014
-
Funkcjonowanie skrzyżowań z wyspą centralną ze zmienną wielkością wewnętrznych powierzchni akumulacji
PublicationW niniejszym artykule przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania skrzyżowań z wyspą centralną przy dużych i bardzo dużych natężeniach ruchu. Ten typ skrzyżowań jest często stosowany w Polsce w centrach miast na ulicach wielopasowych i jest dość powszechny w przypadku występowania torowiska tramwajowego w pasie dzielącym jezdnie. Przy dużym udziale natężenia pojazdów skręcających w lewo lub zawracających, wy- spa...
-
Projektowanie nasypów komunikacyjnych ze zbrojeniem geosyntetycznym podstawy na słabym podłożu gruntowym
PublicationAnaliza procedur wymiarowania wzmocnień geosyntetycznych podstawy nasypów. Nasypy na słabym podłożu gruntowym. Norma brytyjska BS 8006 i niemieckie wytyczne EBGEO dotyczące projektowania nasypów na słabym podłożu gruntowym.
-
Technika ochrony odbiorników GPS przed atakami typu spoofing
PublicationArtykuł został poświęcony problemowi tzw. spoofingu w systemach nawigacji satelitarnej GNSS. Mianem spoofingu GNSS określa się niepowołaną transmisję sygnałów GNSS, imitujących sygnały nadawcze z satelitów nawigacyjnych. Celem takiego działania jest doprowadzenie do wskazania przez odbiornik GNSS nieprawidłowych informacji o położeniu, prędkości i czasie. Przeprowadzenie takiego ataku jest możliwe wskutek braku odpowiedniej ochrony...
Year 2013
-
Ocena skuteczności stosowanej metodyki regulacji osi toru kolejowego
PublicationW pracy pokazano przykłady stwierdzonych nieprawidłowości w ukształtowaniu torów kolejowych w płaszczyźnie poziomej. Jako przyczynę istniejącej niekorzystnej sytuacji wskazano stosowaną przez wiele lat metodykę regulacji osi toru. W celu oceny skuteczności tego procesu przeprowadzono dwie kampanie ciągłych pomiarów satelitarnych. Pierwsza kampania pomiarowa miała na celu identyfikację stanu istniejącego, druga zaś − określenie...
-
Ocena trasy kolejowej położonej w łuku na podstawie pomiarów satelitarnych
PublicationW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_ARC, przeznaczony do szczegółowej oceny rejonu trasy kolejowej położonego w łuku, na podstawie współrzędnych osi toru uzyskanych z ciągłych pomiarów satelitarnych. W tym celu interesujący...
Year 2011
-
Ciągły pomiar geometrii rozjazdów kolejowych
PublicationW artykule opisano zasady przeprowadzania pomiarów szerokości toru i żłobków na podstawie obowiązujących przepisów na liniach kolejowych w Polsce I Niemczech. Następnie omówiono metodykę wykonywania pomiarów ciągłych szerokości toru i różnicy wysokości toków szynowych w rozjazdach kolejowych z wykorzystaniem toromierza elektronicznego TEC1435. Szczególną uwagę zwrócono na powtarzalność wyników pomiarów w miejscach nieciągłości...
-
Kncepcja zastosowania klasycznego modelu {Preisacha w opisie histerezy mechanicznej toru kolejowego
PublicationW pracy przedstawiono implementację klasycznego, skalarnego modelu histerezy Preisacha w zastosowaniu do opisu zjawiska histerezy mechanicznej, występującej w torze kolejowym podczas procesu regulacji geometrycznej jego osi (tj. w trakcie przesuwania rusztu torowego w kierunku poprzecznym). Opisano zwięźle założenia teorii Preisacha oraz skalarny model matematyczny histerezy mechanicznej, oparty na rozkładzie statystycznym zmodyfikowanych...
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublicationW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
-
Modernizacja łuków koszowych z wykorzystaniem programu MUGO
PublicationW artykule przedstawiono opracowywane obecnie algorytmy obliczeń, które będą wykonywane w programie komputerowym MUGO służącym do wyznaczania przesunięć toru i robót ziemnych. Program jest związany z modernizacją układów geometrycznych toru kolejowego. W pracy scharakteryzowano aktualny stan zaawansowania programu.
-
Ocena odcinków prostych trasy kolejowej na podstawie pomiarów satelitarnych
PublicationW pracy przedstawiono kolejny moduł opracowywanego w Politechnice Gdańskiej programu komputerowego SATTRACK do wizualizacji, oceny i projektowania trasy kolejowej, dostosowanego do techniki ciągłych pomiarów satelitarnych. Jest to moduł TRACK_STRAIGHT, służący do oceny odcinków prostych. Pokazano opis jego funkcjonowania oraz przykłady zastosowania odpowiednich funkcji. Zapisane w pliku tekstowym współrzędne prostej wykorzystuje...
-
Parametryczna krzywa przejściowa dla dróg kolejowych
PublicationZakres stosowania krzywych przejściowych o nieliniowej zmianie krzywizny na drogach kolejowych jest, jak dotąd, bardzo ograniczony. W pracy (przeprowadzając stosowną analizę) wskazano na główną przyczynę takiego stanu rzeczy - bardzo małe wartości rzędnych poziomych w rejonie początkowym, w praktyce często wręcz niemożliwe do realizacji. Postanowiono więc poszukać nowej postaci krzywej przejściowej, rezygnując z warunku zerowania...
-
Propozycje usprawnień infrastrukturalno - organizacyjnych sieci tramwajowej w Toruniu
PublicationW artykule przedstawiono propozycje usprawnień funkcjonowania sieci tramwajowej w Toruniu poprzez budowę nowych linii tramwajowych, zastosowanie innowacyjnych rozwiązań infrastrukturalnych oraz zmiany w organizacji ruchu tramwajowego.
-
Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego
PublicationNa PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W artykule przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących...
-
Struktura funkcjonalna systemu zarządzania transportem w Trójmieście - TRISTAR
PublicationGłówną przyczyną stosowania inteligentnych systemów zarządzania transportem jest konieczność realizacji działań na rzecz ograniczenia negatywnych skutków rozwoju motoryzacji i wzrostu jakości usług przewozowych w warunkach zmiennego popytu transportowego. Stosowane obecnie rozwiązania, ukierunkowane na zwiększenie podaży infrastruktury transportu drogowego i podporządkowywanie jej sposobów wykorzystania przestrzeni miejskiej stają...
-
Wpływ warunków techniczno - eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad w szynach kolejowych
PublicationW artykule scharakteryzowano odcinek doświadczalny oraz przeanalizowano sześć wybranych przypadków wpływu warunków techniczno-eksploatacyjnych na występowanie i rozwój wad.
-
Zasady wykonania dokumentacji fotograficznej miejsca wypadku kolejowego
PublicationJedną z istotnych czynności podczas badania przyczyn wypadków kolejowych jest przeprowadzenie oględzin miejsca zdarzenia i sporządzenie dokumentacji fotograficznej. Na tym etaoie prac komisji wypadkowej, potrzebna jest szczególna wiedza z zakresu budowy i diagnostyki dróg kolejowych oraz fotografii. W artykule omówiono podstawowe zasady sporządzania dokumentacji fotograficznej w czasie oględzin miejsca zdarzenia na podstawie własnych...
Year 2010
-
Wzmacnianie podtorza kolejowego metodą stabilizacji ubocznymi produktami spalania
PublicationUboczne produkty spalania powstają na skutek spalania w piecach bezresztowych różnych rodzajów węgla. Popioły odprowadzane spod elektrofiltrów w postaci suchego pyłu posiadają właściwości wiążące i mogą być stosowane jako samodzielne spoiwo lub jako dodatek do innych spoiw. Każdorazowo przed przystąpieniem do stabilizacji gruntu spoiwem hydraulicznym należy sporządzić receptę laboratoryjną. Najważniejszym parametrem dla wykonanego...
Year 2009
-
Modelowanie poszerzeń międzytorzy
PublicationZagadnieniu zwiększenia rozstawu torów równoległych na prostej, nazywanym poszerzeniem międzytorza, poświęcono wiele publikacji. Mimo to w praktyce inżynierskiej oraz w najnowszych podręcznikach akademickich preferowane są rozwiązania uznane za niewłaściwe, powodujące niekorzystne oddziaływania dynamiczne w pudle wagonu. Jako alternatywędla tej tendencji proponuje się unifikację algorytmów obliczających parametry liniowe, kątowe...
Year 2007
-
Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich
PublicationPodobnie jak w przypadku programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, decyzja o ujęciu lub odrzuceniu danego regionu w programie kolei dużych prędkości wpływa na wieloletnie przyśpieszenie lub zahamowanie jego rozwoju przestrzennego, gospodarczego i społecznego. Lokalizacja węzłów przesiadkowych i przystanków w ramach sieci winna stanowić wyraz aktywnej strategii danego regionu w zakresie świadomego wzmacniania zapóźnionych obszarów....
Year 2003
-
Ku bezprzewodowym systemom czwartej generacji.
PublicationW pracy przedstawiono uwarunkowania, które wpłynęły na powstanie systemów radiokomunikacyjnych trzeciej generacji oraz spodziewany ich rozwój w najbliższych latach, którego celem jest zwiększenie szybkości i jakości transmisji danych, dostępnej dla użytkowników i w konsekwencji umożliwienie wprowadzania nowych usług oraz podnoszenie efektywności widmowej i pojemności tych systemów.
seen 1888 times