Chancellor - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Chancellor

Filters

total: 183

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2019
Year 2002
Year 2012
  • A Developer's View of Application Servers Interoperability
    Publication

    The paper describes analysis of application servers interoperability that considers both the available level of integration and the required level of development complexity. Development complexity ranges from simple GUI operations to changes of undocumented features in configuration files. We verify if an integration can be established on a given level of development complexity, rather than verify if it is objectively feasible....

Year 2003
Year 2008
Year 2022
Year 2015
Year 2016
  • Adaption of Open Science Paradigm at Gdańsk University of Technology
    Publication

    - Year 2016

    The paper describes the basic principles standing behind Open Access and will try to dispel the doubts behind them. Further the solution adapted by the Gdańsk University of Technology is presented. Later on the systems that the University uses and means of their integration into a complex Open Science platform are described. Finally the procedures needed to publish a document in the repository alongside the University's policy...

    Full text available to download

  • An O ( n log n ) algorithm for finding edge span of cacti

    Let G=(V,E) be a nonempty graph and xi be a function. In the paper we study the computational complexity of the problem of finding vertex colorings c of G such that: (1) |c(u)-c(v)|>=xi(uv) for each edge uv of E; (2) the edge span of c, i.e. max{|c(u)-c(v)|: uv belongs to E}, is minimal. We show that the problem is NP-hard for subcubic outerplanar graphs of a very simple structure (similar to cycles) and polynomially solvable for...

    Full text available to download

Year 2004
Year 2001
Year 2021
  • ANFIS-Based NPC Population Control in Video Games
    Publication

    Modern computer games aim at providing rich, vivid worlds. The aim is to encourage the player to explore and interact with the in-game world. To describe the complex relations between in-game NPCs and their surrounding fuzzy logic is used. The paper presents ANFIS based population control in the video game. We present an approach allowing stabilizing the number of NPCs in-game by providing a certain amount of food to the environment....

    Full text available to download

Year 2013
  • Aplikacja RDC - Repozytorium dokumentów cyfrowych

    Określono potrzeby i wymagania na utworzenie systemu zarządzającego repozytorium dokumentów cyfrowych - RDC. Opisano wymagania projektowe i przypadki użycia. Przedstawiono ogólny model architektury systemu oraz opis automatycznej klasyfikacji dokumentów. RDC jest systemem, który łączy w sobie podstawowe funkcje aplikacji nadzorującej gromadzenie dokumentów, w szczególności prac dyplomowych, wraz z dodatkowymi mechanizmami, które...

  • Charakterystyka algorytmów i usług systemu ochrony własności intelektualnej
    Publication

    Opisano właściwości, architekturę i możliwości rozszerzenia systemu ochrony własności intelektualnej. Wyszczególniono i omówiono repozytoria dostępne w systemie oraz przedstawiono ich wpływ na wydajność procesu analizy dokumentu. Dokonano porównania jakości metod analizy treści dostępnych w systemie. Przedstawiono i scharakteryzowano usługi oraz scenariusze analiz, a także zaprezentowano wyniki badań ich wydajności. System ochrony...

Year 2018
Year 2000
Year 1999
Year 1998
Year 2020
Year 2010
  • Budowa ontologii usług dla potrzeb wyszukiwania
    Publication

    - Year 2010

    Ontologie, dzięki zapewnieniu formalnego opisu przy zachowaniu czytelności dla człowieka, są coraz powszechniej stosowaną metodą opisu usług sieciowych. Zaprezentowano słownik WordNet i jego zastosowanie jako meta ontologia do opisów usług podobnych różnych dostawców. Zaproponowano algorytm oparty o ten słownik umożliwiający integrację ontologii usług w celu zapewnienia interoperacyjności rozwiązań dostępnych w sieci Internet.

    Full text available to download

Year 2011
Year 2024
Year 2007
  • Detection methods of dynamic spammer's behavior
    Publication

    - Year 2007

    Poczta elektroniczna ze względu na swoją naturę jest bardzo podatna na zjawisko spamu. Oddzielanie spamu od dobrych wiadomości jest zadaniem żmudnym i pracochłonnym. Dlatego jest rzeczą istotną opracowanie skutecznej metody walki ze spamem uwzględniającej nie tylko aktualne metody działania spamerów, ale również wzięcie pod uwagę dynamicznych aspektów zmieniających się stale ich zachowań.Artykuł opisuje metodę klasyfikacji wiadomości...