Department of Intelligent Interactive Systems - Administrative Units - Bridge of Knowledge

Search

Department of Intelligent Interactive Systems

Filters

total: 170

  • Category
  • Year
  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Publications

Year 2003
Year 2016
Year 2018
Year 2014
  • Wspomaganie leczenia fobii za pomocą zanurzenia w rzeczywistość wirtualną
    Publication

    Referat prezentuje system wspomagający leczenie fobii metodą wygaszania reakcji na bodźce poprzez zanurzenie osiągane z wykorzystaniem urządzeń rzeczywistości wirtualnej, takich jak oddawana właśnie do użytku w powstającym przy Wydziale ETI Politechniki Gdańskiej Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (LZWP) jaskinia wirtualna (CAVE) wzbogacona o sferyczny symulator chodu.

  • Uruchomienie Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej

    Artykuł przedstawia koncepcję Laboratorium Zanurzonej Wizualizacji Przestrzennej (ang. Immersive 3D Visualization Laboratory), powstającego właśnie przy Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (ang. Faculty of Electronics, Telecommunications and Informatics) Politechniki Gdańskiej (ang. Gdańsk University of Technology) w ramach grantu Nowoczesne Audytoria Politechniki Gdańskiej (ang. project Gdansk University of Technology’s...

    Full text to download in external service

  • The Application of the IODA Document Architecture to Music Data
    Publication

    - Year 2014

    This paper is concerned with storing music data with the use of document architecture called Interactive Open Document Architecture (IODA). This architecture makes it possible to create documents which are executable, mobile, interactive and intelligent. Such documents consist of many files that are semantically related to each other. Semantic links are defined in XML files which are a part of a document. IODA documents with music...

  • Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych

    DirectX 11 oraz OpenGL 4 wprowadziły do potoku renderującego bardzo oczekiwaną teselację. Wraz z upływem czasu coraz więcej silników graficznych zostaje dostosowywanych do wspierania tej technologii, więc nie można pozostawać wobec niej obojętnym. W artykule przedstawiona zostanie koncepcja teselacji od strony teoretycznej oraz praktycznej. Opisany zostanie nowy potok renderujący, a w szczególności dedykowane teselacji programy...

  • Semantic Driven Table Understanding in Born-Digital Documents
    Publication

    - Year 2014

    This paper presents a new approach to table understanding, suitable for born-digital PDF documents. Advance beyond the current state of the art in table understanding is provided by the proposed reverse MVC method, which takes advantage of only partial logic structure loss (degradation) in born-digital PDF documents, as opposed to unrecoverable loss (deterioration) taking place in scan based PDF documents.

    Full text to download in external service

Year 2019
Year 2013
  • Wizualizacja trójwymiarowa
    Publication

    - Year 2013

    Referat stanowi przegląd aktualnie stosowanych technik uzyskania wrażenia trójwymiarowości. Przedstawia wpierw podstawy stereopsji, czyli widzenia przestrzennego. Następnie omawia kolejne metody wizualizacji 3D: stereoskopię (dość szczegółowo), holografię i obrazowanie wolumetryczne.

  • Widzenie komputerowe oparte na mnogości widoków

    Artykuł poświęcony jest tematowi tworzenia map głębokości na podstawie obrazów z wielu kamer. Zwykle mapy głębokości oparte na widzeniu stereoskopowym wyznaczane są na podstawie obrazów z dwóch kamer. Artykuł przedstawia możliwości wykorzystania większej liczby kamer w celu zwiększenia dokładności map głębokości. Badania przedstawione w artykule ukierunkowane są na zastosowanie w autonomicznych robotach, będących w stanie samodzielnie...

    Full text available to download

  • Using Physiological Signals for Emotion Recognition
    Publication

    - Year 2013

    Recognizing user’s emotions is the promising area of research in a field of human-computer interaction. It is possible to recognize emotions using facial expression, audio signals, body poses, gestures etc. but physiological signals are very useful in this field because they are spontaneous and not controllable. In this paper a problem of using physiological signals for emotion recognition is presented. The kinds of physiological...

    Full text to download in external service

  • System animacji szkieletów o dowolnej topologii oparty na systemie cząstek
    Publication

    - Year 2013

    Tworzenie animacji postaci opartych na szkielecie jest jednym z kluczowych problemów w grafice komputerowej. W niniejszym artykule proponowany jest system tworzenia proceduralnych animacji szkieletów o dowolnej topologii wymagający na wejściu określenia ruchu jedynie niewielkiego zbioru punktów kontrolnych. Wykorzystanie algorytmu Verleta zapewnia wysoką wydajność, a odpowiedni automatyczny dobór dodatkowego zestawu warunków pozwala...

  • Smart Email - Almost an Agent Platform
    Publication

    Network organizations suffer today of information overload and strain that rise their operational costs. One of the reasons of that is the dominance of email messaging as the princi-pal means of document exchange between their workers. Proac-tive documents can rationalize these costs and augment email systems with a process view based on collaboration patterns.

Year 2020
  • Wirtualna rekonstrukcja Jaszczurki Gierłowskiej = Virtual reconstruction of Gierłowska’s Lizard
    Publication

    - Bursztynisko - Year 2020

    Gdańsk znany jest z posiadania wielu osobliwości. Jedną z nich jest niewielka, choć licząca aż 44 miliony lat jaszczurka (podrząd Sauria, rodzina Lacertidae) zatopiona w trzyipółcentymetrowej bryłce bursztynu bałtyckiego – sukcynitu. Określa się ją mianem Jaszczurki Gierłowskiej, jako że w czerwcu 1997 r. znalazła ją na gdańskich Stogach bursztynniczka Gabriela Gierłowska. Obecnie bursztyn z jaszczurką oglądać można w Muzeum Bursztynu...

    Full text to download in external service

  • Weighted Clustering for Bees Detection on Video Images
    Publication

    This work describes a bee detection system to monitor bee colony conditions. The detection process on video images has been divided into 3 stages: determining the regions of interest (ROI) for a given frame, scanning the frame in ROI areas using the DNN-CNN classifier, in order to obtain a confidence of bee occurrence in each window in any position and any scale, and form one detection window from a cloud of windows provided by...

    Full text available to download

  • Trust-Based Model for the Assessment of the Uncertainty of Measurements in Hybrid IoT Networks
    Publication

    - SENSORS - Year 2020

    The aim of this paper is to introduce a NUT model (NUT: network-uncertainty-trust) that aids the decrease of the uncertainty of measurements in autonomous hybrid Internet of Things sensor networks. The problem of uncertainty in such networks is a consequence of various operating conditions and varied quality of measurement nodes, making statistical approach less successful. This paper presents a model for decreasing the uncertainty...

    Full text available to download

  • To Survive in a CBRN Hostile Environment: Application of CAVE Automatic Virtual Environments in First Responder Training
    Publication
    • P. Maciejewski
    • M. Gawlik-Kobylińska
    • J. Lebiedź
    • W. Ostant
    • D. Aydın

    - Year 2020

    This paper is of a conceptual nature and focuses on the use of a specific virtual reality environment in civil-military training. We analyzed the didactic potential of so-called CAVE automatic virtual environments for First Responder training, a type of training that fills the gap between First Aid training and the training received by emergency medical technicians. Since real training involves live drills based on unexpected situations,...

    Full text to download in external service

  • Texture Features for the Detection of Playback Attacks: Towards a Robust Solution

    This paper describes the new version of a method that is capable of protecting automatic speaker verification (ASV) systems from playback attacks. The presented approach uses computer vision techniques, such as the texture feature extraction based on Local Ternary Patterns (LTP), to identify spoofed recordings. Our goal is to make the algorithm independent from the contents of the training set as much as possible; we look for the...

    Full text to download in external service

Year 2023
  • Virtual reality as a tool for development and simulation. Research projects and experience of the Gdańsk University of Technology
    Publication

    - Year 2023

    By supporting the human imagination, virtual reality technology can be applied in almost every human activity. This is evidenced by the cooperation of the Immersive 3D Visualization Lab with specialists representing such different professions from architects and artists, astronomers and chemists, through historians and museologists, criminologists and military educators, mechanical and ship engineers, up to physicians and psychologists....

    Full text to download in external service

  • The Usage of the BP-Layers Stereo Matching Algorithm with the EBCA Camera Set
    Publication

    - Year 2023

    This paper is concerned with applying a stereo matching algorithm called BP-Layers to a set of many cameras. BP Layers is designed for obtaining disparity maps from stereo cameras. The algorithm takes advantage of convolutional natural networks. This paper presents using this algorithm with a set called Equal Baseline Camera Array. This set consists of up to five cameras with one central camera and other ones aground it. Such a...

    Full text to download in external service

  • Tam gdzie fikcja spotyka się z rzeczywistością
    Publication

    - Pismo PG - Year 2023

    Na tyłach budynku A Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki (tego z zerami i jedynkami na elewacji) mieści się laboratorium odmienne wyglądem od innych laboratoriów politechnicznych. Zajmuje ono sięgającą czwartego piętra czarną sześcienną kostkę dobudowaną 10 lat temu w bezpośrednim sąsiedztwie audytorium, któremu od dwóch lat patronuje doc. Marianna Sankiewicz, przysiadłszy na ławeczce przed jego wejściem. Wydaje...

    Full text to download in external service

Year 2022
  • Virtual immersive environments
    Publication

    - Year 2022

    Yet a higher level of active systems may be achieved when users are fully immersed in an interface which is a 3D computer generated virtual world and can interact with surrounding objects of that world as they were in a real one. This is the issue covered by Chapter 7. Interaction in such a world is both multidimensional and multimodal, with the possibility of free movement of the user in any direction and the simultaneous stimulation...

    Full text to download in external service

  • Template chart detection for stoma telediagnosis
    Publication
    • M. Szwoch
    • R. Zawiślak
    • G. Granosik
    • J. Mik-Wojtczak
    • M. Mik

    - International Journal of Applied Mathematics and Computer Science - Year 2022

    The paper presents the concept of using color template charts for the needs of telemedicine, particularly telediagnosis of the stoma. Although the concept is not new, the current popularity and level of development of digital cameras, especially those embedded in smartphones, allow common and reliable remote advice on various medical problems, which can be very important in the case of limitations in a physical contact with a doctor....

    Full text available to download

Year 2017
Year 2002
Year 2004
  • Semi-incremental addition of strings to a cyclic finite automaton
    Publication

    - Year 2004

    Maszyny o skończonej liczbie stanów są szeroko stosowane jako słowniki w przetwarzaniu języka naturalnego. Odznaczają się szybkim czasem przetwarzania i małymi wymaganiami pamięciowymi. Przedstawiamy nowy algorytm dodawania nowych słów do języka cyklicznego automatu skończonego. Algorytm jest rozszerzeniem na automaty cykliczne półprzyrostowego algorytmu Watsona dla automatów acyklicznych. Przekształcenie jest dokonane w duchu...

Year 2015
  • Reliable Document-Centric Processing in Loosely Coupled Email-Based Systems
    Publication

    - Year 2015

    Email is a simple way to exchange digital documents of any kind. The Mobile INteractive Document architecture (MIND) enables self-coordination and self-steering of document agent systems based on commonly available email services. In this paper, a mechanism for providing integrity and reliability of such an email based agent system is proposed to cope with message soft or hard bounces, user interrupts, and other unexpected events....

  • Recognizing emotions on the basis of keystroke dynamics
    Publication

    - Year 2015

    The article describes a research on recognizing emotional states on the basis of keystroke dynamics. An overview of various studies and applications of emotion recognition based on data coming from keyboard is presented. Then, the idea of an experiment is presented, i.e. the way of collecting and labeling training data, extracting features and finally training classifiers. Different classification approaches are proposed to be...

    Full text to download in external service