Agnieszka Landowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 74

  • Kategoria
  • Rok
  • Opcje

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2004
  • Wykorzystanie serwerów UDDI dla systemów zdalnej edukacji.
    Publikacja

    - Rok 2004

    W artykule przedstawiono możliwości wykorzystania usług sieciowych opartych na serwerach UDDI (Universal Description, Discovery and Integration) do przechowywania obiektów edukacyjnych. Opisane rozwiązanie wykorzystujące język XML, protokół SOAP (Simple Object Access Protocol) i standard WSDL (Web Services Description Language) pozwala na tworzenie baz wiedzy przeznaczonych zarówno dla uczniów jak również dla nauczycieli....

Rok 2007
  • współczesne trendy w dziedzinie zdalnego nauczania
    Publikacja

    - Rok 2007

    Zdalne nauczanie jest dziedziną starszą niż Internet i komputery. Pojęcie zdalnej edukacji oznacza nauczanie prowadzone w warunkach, gdy nauczyciel i uczeń są od siebie oddaleni w przestrzeni. W czasach, gdy podróżowanie było bardzo kosztowne, posługiwano się kursami korespondencyjnymi, które można uznać za pierwszą formę zdalnego nauczania. W miarę spadku kosztów podróży coraz częstsze stawały się wyjazdy do szkół, jednak nauczanie...

  • Szkoła systemu Linux
    Publikacja

    Książka ''Szkoła systemu Linux'' wprowadza czytelnika w świat oprogramowania typu open source. Przedstawione zostały liczne programy, które umożliwiają między innymi zarządzanie danymi, pisanie i drukowanie dokumentów czy korzystanie z sieci. Za pomocą ksiązki można się nauczyć używania środowiska graficznego oraz wiersza poleceń. Opisano również działanie systemów operacyjnych, w tym Linux. Na płycie dołączonej do książki znajduje...

Rok 2006
Rok 2011
  • Wirtualni nauczyciele - mrzonka czy przyszłość?
    Publikacja

    - Rok 2011

    Artykuł dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (agenty edukacyjne). Artykuł podejmuje próbę definicji i proponuje pewną systematykę agentów edukacyjnych. Zawiera przegląd wirtualnych postaci w zdalnej edukacji i pokazuje, że występują one w różnych rolach: od przewodnika, poprzez współucznia do wirtualnego nauczyciela....

Rok 2018
  • Which digital games are appropriate for our children?
    Publikacja

    - Rok 2018

    Chapter contains advice on which digital games are accessible for children with diverse impairments. It providess a process for choosing the device, the game and adjusting it. It might be of use for therapists, techers and caregivers.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Towards New Mappings between Emotion Representation Models
    Publikacja

    There are several models for representing emotions in affect-aware applications, and available emotion recognition solutions provide results using diverse emotion models. As multimodal fusion is beneficial in terms of both accuracy and reliability of emotion recognition, one of the challenges is mapping between the models of affect representation. This paper addresses this issue by: proposing a procedure to elaborate new mappings,...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2015
  • Web Questionnaire as Construction Method of Affect-annotated Lexicon - Risks Reduction Strategy
    Publikacja

    - Rok 2015

    The paper concerns credibility of construction methods for affect-annotated lexicons, specifically a web questionnaire is explored and evaluated. Web-based surveys are susceptible to some risks, which might influence credibility of the results, as some participants might perform random clicks or intentionally falsify the responses. The paper explores the risks and proposes some strategies to reduce them. The strategies are supported...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Towards Emotion Acquisition in IT Usability Evaluation Context
    Publikacja

    - Rok 2015

    The paper concerns extension of IT usability studies with automatic analysis of the emotional state of a user. Affect recognition methods and emotion representation models are reviewed and evaluated for applicability in usability testing procedures. Accuracy of emotion recognition, susceptibility to disturbances, independence on human will and interference with usability testing procedures are...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • System supporting behavioral therapy for children with autism

    In this paper, a system supporting behavioral therapy for autistic children is presented. The system consists of sensors network, base station and a brooch indicating person's emotional states. The system can be used to measure values of physiological parameters that are associated with changes in the emotional state. In the future, it can be useful to inform the autistic child and the therapist about the emotional state of the...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2012
  • Virtual teachers - a future or just a dream?
    Publikacja

    - Rok 2012

    Rozdział dotyczy tematyki inteligentnych systemów uczących, w tym szczególny nacisk jest położony na wizualizowane postaci pojawiające się w systemach zdalnej edukacji (wirtualni mentorzy, wirtualni nauczyciele). Rozdział wskazuje cele budowania wirtualnych nauczycieli i pokazuje wybrane zadania, które mogą one realizować. Opisuje kilka przykładów wirtualnych mentorów, w tym bota wirtualnego nauczyciela GERDA tworzonego na Wydziale...

  • Słowo wstępne

    .

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2019
  • Uncertainty in emotion recognition

    Purpose–The purpose of this paper is to explore uncertainty inherent in emotion recognition technologiesand the consequences resulting from that phenomenon.Design/methodology/approach–The paper is a general overview of the concept; however, it is basedon a meta-analysis of multiple experimental and observational studies performed over the past couple of years.Findings–The mainfinding of the paper might be summarized as follows:...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2008
  • The role and construction of educational agents in distance learning environments
    Publikacja

    - Rok 2008

    Artykuł przedstawia definicję oraz klasyfikację agentów edukacyjnych. Wskazuje typowe cele i zadania agentów, a także omawia schemat ich budowy i funkcjonowania. Wskazano także różnorodność możliwości, jakie stwarzają różne rodzaje agentów w procesie nauczania. W artykule opisano także wytworzony w ramach badań prototyp agenta WAS, którego zadaniem jest wspomaganie uczniów w zakresie pracy z materiałami edukacyjnymi.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2023
  • Technology adoption review for ageing well: analysis of technical solutions
    Publikacja
    • I. Gambo
    • M. V. Bueno-Delgado
    • K. Mooses
    • F. J. Melero Muñoz
    • R. Zviel-Girshin
    • A. Andrushevich
    • M. Mrissa
    • A. Landowska
    • K. Taveter

    - Frontiers in Public Health - Rok 2023

    While several technological solutions are available for older adults to improve their wellbeing and quality of life, little is known about the gaps between the needs, provided solutions, and their adoption from a more pragmatic perspective. This paper reports on reviewing existing technological solutions for older adults, which span the work life, life in the community, and wellbeing at home. We analyzed 50 different solutions...

    Pełny tekst do pobrania w portalu

Rok 2010
Rok 2022
  • Stress Detection of Children with Autism using Physiological Signals in Kaspar Robot-Based Intervention Studies
    Publikacja
    • B. Coskun
    • P. Uluer
    • E. Toprak
    • D. E. Barkana
    • H. Kose
    • T. Zorcec
    • B. Robins
    • A. Landowska

    - Rok 2022

    This study aims to develop a stress detection system using the blood volume pulse (BVP) signals of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) during robot-based interven- tion. This study presents the heart rate variability (HRV) analysis method to detect the stress, where HRV features are extracted from raw BVP signals recorded from an E4 wristband during interaction studies with the social robot Kaspar. Low frequency power...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

  • Stress Detection of Children With ASD Using Physiological Signals
    Publikacja
    • S. N. B. Aktas
    • P. Uluer
    • B. Coskun
    • E. Toprak
    • D. E. Barkana
    • H. Kose
    • T. Zorcec
    • B. Robins
    • A. Landowska

    - Rok 2022

    This paper proposes a physiological signal-based stress detection approach for children with autism spectrum disorder (ASD) to be used in social and assistive robot inter- vention. Electrodermal activity (EDA) and blood volume pulse (BVP) signals are collected with an E4 smart wristband from children with ASD in different countries. The peak count and signal amplitude features are derived from EDA signal and used in order to detect...

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

wyświetlono 3796 razy