Bożena Kotarska-Lewandowska - Publikacje - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Filtry

wszystkich: 22

  • Kategoria
  • Rok

wyczyść Filtry wybranego katalogu niedostępne

Katalog Publikacji

Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2008
  • Programy komputerowe a style uczenia się
    Publikacja

    W artykule podjęto tematykę uczenia się obsługi programów komputerowych w kontekście różnych stylów uczenia się użytkowników. Badania są przeprowadzone na styku użytkownik - program komputerowy; z jednej strony występuje człowiek z jego własnościami psychologicznymi, z drugiej zaś program komputerowy ze cechami wynikającymi z jego budowy i działania. Analizy empiryczne przeprowadzono na przykładzie nauki obsługi programu graficznego...

Rok 2007
  • Komunikat graficzny w uczeniu się
    Publikacja

    W artykule podjęto tematykę obrazów graficznych pod kątem ich przydatności do uczenia się. Na przykładzie ewaluacji podręczników służących do nauki odwzorowania przestrzeni trójwymiarowej - geometrii wykreślnej, omówiono niektóre przyczyny trudności w uczeniu się przy korzystaniu z obszernego materiału graficznego. W analizach własnych przedstawiono koncepcję ewaluacji podręczników na bazie teorii komunikacji psycho-lingwistycznej....

  • Selection of descriptive geometry textbooks

    W artykule przedstawiono koncepcję badania podręczników do geometrii wykreślnej bazującą na psycholingwistycznej teorii komunikatu. Zaprezentowane podejście umożliwia analizę podręczników na sześciu poziomach odnoszących się do głównych funkcji komunikacji międzyludzkiej. W artykule skupiono się na postrzeganiu językowej funkcji podręczników geometrii wykreślnej i w tym zakresie stwierdzono wiele cech zbieżnych.

    Pełny tekst do pobrania w serwisie zewnętrznym

Rok 2006
Rok 2004
  • Komunikowanie wyników egzaminu wstępnego na wydział architektury.
    Publikacja

    Komunikowanie wyników egzaminu wstępnego na wydziały architektury jest istotne z kilku powodów wynikających z właściwości wyniku egzaminu wstępnego. Wynik egzaminu jest główną podstawą do podejmowania decyzji o przyjęciu kandydata do szkoły wyższej, a więc do selekcji. Wyniki z poszczególnych części egzaminu zawierają istotną dla kandydata informację o osiągnięciu przez niego pewnego poziomu umiejętności oraz w pewnym sensie są...

  • The function and structure of entrance examination on faculty of architecture in Poland.
    Publikacja

    Artykuł prezentuje zastosowanie aksonometrii do oceny wyobraźni przestrzennej i pośrednio do selekcji kandydatów na Wydział Architektury. Na przykładzie kilku oryginalnych zadań wskazuje się na potrzebę prowadzenia ciągłej kontroli jakości zadań testowych. Jakościowe i ilościowe procedury służące do oceny zadań bazują na teorii pomiaru dydaktycznego i koncentrują się potwierdzeniu odpowiedniego poziomu rzetelności, trafności i...

wyświetlono 1633 razy